۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۲۵۹۴۱
حجت‏الاسلام والمسلمین سعیدی:

آمریکا از طریق اختلاف‏افکنی میان فرقه‏های مختلف مسلمانان جنگ را ادامه می‏دهد

خبرگزاری رسا ـ حجت‏الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به این‏که امروزه تهدیدات مورد توجهی متوجه جمهوری اسلامی است، گفت: آمریکایی‏ها تا سال 2005 از طریق جنگ‏های فیزیکی به دنبال نبرد با مسلمانان و انقلاب اسلامی بودند ولی به تدریج متوجه شدند که باید روش خود را عوض کنند و این جنگ را از طریق اختلاف‏افکنی میان فرقه‏های مختلف مسلمانان ادامه دادند.
حجت الاسلام سعيدي حجت الاسلام علي سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت‏الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گردهمایی بزرگ مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه که امروز در سالن همایش‏های مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد، به عوامل تأثیرگذار در مباحث مبلغین در ماه‏های محرم و صفر اشاره کرد و گفت: مبلغ پزشک روح است و باید مردم را در این ایام طبابت کند.

وی با بیان این‏که مبلغین باید از فضای معنوی موجود در محرم و صفر بهترین بهره را ببرند، ابراز داشت: در ماه محرم افرادی در پای منابر حاضر می‏شوند که در ما‏بقی ایام سال به مسجدها و حسینیه‏ها نمی‏روند و مبلغین باید از این فرصت بهترین استفاده را ببرند و آن‏ها را به سمت راه صحیح و اسلام راستین هدایت کنند.

حجت‏الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به این‏که امروزه تهدیدات مورد توجهی متوجه جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: آمریکایی‏ها تا سال 2005 از طریق جنگ‏های فیزیکی به دنبال نبرد با مسلمانان و انقلاب اسلامی بودند ولی به تدریج متوجه شدند که باید روش خود را عوض کنند و این جنگ را از طریق اختلاف‏افکنی میان فرقه‏های مختلف مسلمانان ادامه دادند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: آمریکایی‏ها همه قرقه‏های اسلامی را با یکدیگر درگیر کرده‏اند و آنها به دنبال این هستند که از آب گل‏آلود ماهی بگیرند و در این میان کشورهایی مانند ترکیه، قطر و عربستان به جای آمریکا به صورت نیابتی این عمل را به عهده گرفته‏اند.

وی با اشاره به این‏که در سالیان گذشته شبکه‏هایی در داخل کشور با حمایت انگلستان مشغول ترویج اسلام افراطی شیعه بودند، ابراز داشت: بعد از شناسایی آنها با تمام شدت با آنها برخورد کردیم ولی متأسفانه این امر در کشورهای دیگر، با لباس روحانیت و با نشر عزاداری‏های خشن و توهین به خلفای اهل سنت ادامه دارد.

حجت‏الاسلام والمسلمین سعیدی دلیل حضور کشورهای استعماری و قدرتمند در منطقه را منافع اقتصادی، ترس از موضوع مهدویت و قدرت نظام جمهوری اسلامی برشمرد و تصریح کرد: عمق استراتژیک نظام اسلامی در چند بعد است و نخستین بعد آن این است که مرزهای امروز ما در لبنان و ساحل مدیترانه قرار دارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تحولات یمن، عراق، بحرین و آمریکای لاتین اشاره کرد و اظهار داشت: این مناطق عمق استراتژیک جمهوری اسلامی به شمار می‏رود و محبوبیت ایران در این کشورها بسیار است و باید این مسائل را برای مردم بیان کنیم تا روحیه جامعه را افزایش دهیم.

حجت‏الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر حفظ انقلاب و عمق استراتژیک جمهوری اسلامی به عنوان وظایف همه مبلغان و مردم ایران تصریح کرد: تداوم حرکت انقلاب و زمینه‌سازی برای ظهور از دیگر وظایف ما به شمار می‌روند و قطعا انقلاب اسلامی، همان انقلابی است که زمینه‌سازی برای قیام مهدوی را انجام خواهد داد.

وی در پایان محور اصلی تحقق رسالت‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را رهبر معظم انقلاب دانست و ابراز داشت: دولت هم دومین محور و دارای نقشی تعیین ‌کننده است و در این بین مردم دارای جایگاه والایی هستند و باید به این نقش توجه ویژه صورت گیرد و مبلغان باید تهدیدات اساسی را برای مردم تبیین کرده و آنها را با مسؤولیت‌ها و تکالیفشان آشنا کنند./922/پ202/ج

 

ارسال نظرات