۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۲۶۴۴۶

40 نفر از طلاب مدارس علمیه اهواز در طرح سنجش سلامت شرکت کردند

خبرگزاری رسا ـ نخستین روز از طرح سنجش سلامت طلاب در مرکز خدمات حوزه‎های علمیه خوزستان برگزار شد و وضعیت سلامتی 40 نفر از طلاب حوزه‎های علمیه اهواز بررسی شد.
طرح سنجش سلامت طلاب خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، طرح سنجش سلامت طلاب حوزه علمیه اهواز، شامگاه گذشته در مرکز خدمات حوزه‎های علمیه خوزستان انجام شد.

براساس این گزارش طلاب جوان پس از انجام آزمایش‎های گوناگون پزشکی برای بررسی نهایی باید به تأیید پزشک معتمد حوزه‎های علمیه رسیده تا بتوانند کارت سلامت دریافت کنند.

حجت الاسلام رضا کلاه کج، رییس مرکز خدمات حوزههای علمیه خوزستان در حاشیه برگزاری این طرح گفت: مهمترین شرایط ادامه تحصیل برای ورود طلاب جوان به حوزههای علمیه موفقیت در آزمایشهای سلامت روحی و جسمی است.

حجت الاسلام کلاه کج با اشاره به این که تحصیل علوم معارف اسلامی نیازمند سلامت روحی و جسمی است، تأکیدکرد: طلاب جوان در صورتی می توانند در حوزه های علمیه به تحصیل بپردازند که از نظر جسمانی سالم باشند و یا در صورت داشتن هرگونه بیماری، مشکل آنها قابل درمان باشد.

همچنین در حاشیه این طرح یکی از طلبههای جوان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، گفت: حوزه علمیه مکان مقدسی است و این آزمایش‎ها سبب می‎شود شخصی که صلاحیت پوشیدن لباس مقدس روحانیت را دارد وارد این عرصه شود.

وی با اشاره به این که این آزمایش‎ها به سود طلاب جوان است، افزود: در این طرح طلاب جوان از وضعیت جسمانی خود آگاه خواهند شد.

بر اساس این گزارش، بررسی سلامت 40 طلبه حوزه علمیه اهواز از سوی دکتر سید کریم حسینی، رییس بیمارستان امیرکبیر اهواز انجام شد.

گفتنی است طرح سنجش سلامت پزشکی طلاب به مدت 4 روز کاری انجام خواهد شد./9453/پ202/ب2

ارسال نظرات