۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۶
کد خبر: ۲۲۶۵۳۰
آیت‌الله ایمانی مطرح کرد؛

عزاداری امام حسین نماد وحدت و هم‌صدایی دنیای اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در لندن دفاتر شیعه‌های افراطی و سنی‌های افراطی به تحریک انگلیس با یکدیگر به تقابل ‌پرداخته و بهانه دست دشمنان اسلام می‌دهند.
اسدالله  ايماني امام جمعه شيراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، در همایش سفینه‌النجاه که با حضور رؤسای هیأت‌های مذهبی برگزار شد، هدف برگزاری مراسم و عزاداری امام حسین(ع) را احیای اسلام و ارزش‌های ناب اسلامی دانست و گفت: دشمن با تمام تلاش خود به دنبال ایجاد تفرقه است و ایجاد تفرقه در دنیای اسلام بزرگ‌ترین هدف دشمنان است.

وی در ادامه افزود: دشمن از ایجاد تفرقه بین مسلمانان بیشترین بهره را برده و این درگیری‌ها و اختلافات در دنیای اسلام، ضعف و کوچک شدن را در پی دارد.

 

عزاداری امام حسین نماد وحدت و هم‌صدایی دنیای اسلام است

آیت‌الله ایمانی اظهار داشت:‌ مراسم عزاداری امام حسین(ع) جزو شعائر اسلام بوده و نماد وحدت، یکی شدن، هماهنگی، همراهی و هم‌صدایی دنیای اسلام است، از این‌رو باید در خدمت دفاع از اسلام و آرمان‌های آن باشد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران و دیگر کشورهای اسلامی به برکت امام حسین(ع) رشد و توسعه یافته است، خاطر نشان کرد: هر چیزی که در جهان دارای اثر باشد بدل آن هم فراوان می‌شود و زمانی که موضوع قیام جهانی حضرت مهدی(عج) مطرح می‌شود عناصر بدلی آن نیز در هر دوره و با چهره‌های بدلی فراوان می‌شوند.

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه عزای امام حسین(ع) سبب رشد جوامع شده، یادآور شد: در راستای جلوگیری از برگزاری با محتوای این مراسم، دست‌هایی در کارند تا محتوای سازنده این مراسم را از شیعیان بگیرند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان تلاش دارند تا جامعه بشریت به عناوین و اشکال گوناگون از نتایج این قیام استفاده نکند، تصریح کرد: دست دشمنان اسلام همواره در این زمینه دخالت دارد.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: دشمنان در راستای عدم برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) تلاش کرده و پس از اینکه نتوانستند به هدف خود برسند، تلاش دارند در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) تحریف ایجاد کنند تا این بزرگ‌ترین واقعه جهان به درستی منعکس نشود.

وی با اشاره به وارد کردن برخی داستان‌های ساختگی توسط انگلیسی‌ها به حوزه مراسم عزاداری امام حسین(ع)، بیان کرد: امروزه نیز این رفتار ادامه داشته و انگلیس دست از وارد کردن تحریف به این مراسم برنداشته است.

 

تلاش شیعه و سنی افراطی برای تفرقه افکنی

نماینده ولی فقیه در استان فارس، با بیان اینکه در لندن دفاتر شیعه‌های افراطی و سنی‌های افراطی به تحریک انگلیس با یکدیگر به تقابل ‌پرداخته و بهانه دست دشمنان اسلام می‌دهند، اظهار کرد: این بهانه سبب شده تا دشمنان اسلام شیعیان را در دیگر کشورها قتل‌عام کنند.

وی با اشاره به این تحرکات تفرقه بر‌انگیز تأکید کرد: ایجاد تفرقه بین مسلمانان نیز در برخی نقاط استان فارس وجود دارد و برخی از مسلمانان با نام امام حسین(ع) به جنگ امام حسین(ع) برخاستند.

آیت‌الله ایمانی برخی تعزیه‌هایی که در این سال‌ها اجرا شده را هتک حیثیت امام حسین(ع) دانست و گفت: این‌گونه برنامه‌ها به نام امام است اما تحریف دارد و باید مراقب، هشیار  و بیدار بود.

امام جمعه شیراز قمه‌‌زنی را نوعی بدعت و انحراف خواند و گفت: قمه‌زنی خیانت به اسلام و عالم تشیع است و متأسفانه برخی‌ از روحانیان به این مسأله دامن می‌زنند./پ202/ن

ارسال نظرات