۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۲۲۶۷۵۷
رییس دانشکده علوم قرآنی زاهدان:

منشأ صدور حکم اعدام شیخ نمر، روحیه ضدحق‌طلبی دولت عربستان است

خبرگزاری رسا ـ خدایار با اظهار این مطلب که اسلام آمریکایی در بین ملل اسلامی رسوخ کرده،‌ گفت: مسلمانان باید با همگرایی، در صحنه‌های سیاسی حضوری پررنگ داشته ‌باشند.
شيخ نمر

دادخدا خدایار رییس دانشکده علوم قرآنی زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: صدور حکم اعدام شیخ نمر، اقدامی خصمانه و خلاف قواعد انسانی، اسلامی و بین‌المللی است. یک روحانی به عنوان نمادی از آزادی‌خواهی و عدالت‌خواهی، اعتراضی را در جهت احقاق حقوق مردم بیان کرده و سزای او، برخورد زننده دولت عربستان نیست.

 

وی اظهار داشت: صدور این حکم ناشی از روحیه خشونت‌طلبی، ضدآزادی و ضدحق‌طلبی است که معمولا در دولت عربستان که منشأ سلفی‌گری و جریان‌های تکفیری و وهابی است؛ وجود دارد. وقتی گرو‌ه‌های تروریستی، جنایات متعددی را در منطقه مرتکب می‌شوند؛ از دولت عربستان که حامی آنها است؛ انتظار زیادی نمی‌توان داشت.

 

خدایار افزود: متأسفانه امروزه جهان اسلام مقهور قدرت مالی و سیاسی عربستان شده است؛ درحالی که این رژیم مورد حمایت قدرت‌های مستکبر جهان است. مسلمانان باید در شرایط کنونی که اسلام آمریکایی در بین ملل اسلامی رسوخ کرده و تروریست‌های واقعی آزادانه به اعمال ننگین خود ادامه می‌دهند؛ با همگرایی و هم‌صدایی در صحنه‌های سیاسی حضوری پررنگ داشته‌باشند./831/ت303/ب4

ارسال نظرات