۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۲۲۷۱۸۱
استاد حوزه علمیه مازندران :

عمل به وصیت شهدا جامعه اسلامی را از انحراف مصون می دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران توجه و عمل به وصیت شهدا را مهم ترین عامل مصون ماندن جامعه از انحراف دانست.
شهداي گمنام در زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام عباس ولی‌نژاد، استاد حوزه علمیه مازندران، چهارشنبه شب در یادواره سردار اباصلت سپیدروز در سالن ارشاد نکا افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس رژیم بعثی با چنگ و دندان آمد و همه کشورهای دنیا از عراق علیه ایران حمایت کردند اما ایمان به خدا و ولایتمداری ملت ایران موجب پیروی ما شد.

 

وی با بیان این که آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس باید برای نسل جدید تبیین شود، ادامه داد: شهدا نیازمند گریه و زاری، برگزاری یادواره نیستند بلکه ما باید با برگزاری این یادواره ها در جهت عمل به وصایای شهدا حرکت کنیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: هیچ وصیتی از شهید نداریم که از امام و ولایتمداری و خط امام سخن گفته نباشد و دغدغه همه شهدا ولایتمداری و خط ولی فقیه بوده است که اکنون با توجه به هجمه های مختلف دشمنان و فتنه ها باید مراقب باشیم و در مسیر ولایت فقیه حرکت کرده و بصیرت افزایی کنیم.

 

حجت الاسلام ولی نژاد بیان داشت: ما استانی شهید پرور هستیم و در همه دوران قبل و بعد از انقلاب شهدای فراوان و رجال و علمایی بزرگی داشته ایم و داریم که باید در بزرگداشت نام و یادشان تلاش کنیم و همه مناطق این استان باید با نام بزرگان مازندران مزین شود.

 

وی افزود: متأسفانه بسیاری از شخصیت های برجسته مازندرانی همچون شهید مجاهد آیت الله سید عبدالکریم هاشمی نژاد، شهید شیخ فضل الله نوری، آیت الله کوهستانی و دیگر فقهای دیگر مازندرانی که به رحمت خدا رفته و در جوار الهی آرمیده اند، به درستی به جوانان و نسل جدید معرفی نشده اند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران اضافه کرد: مسؤولان باید با درایت و دوراندیشی خیایان ها، کوچه، معابر و میادین را با نام شهدا  و علمای مازندرانی زینت ببخشند تا فرزندان و نسل جدید با فرهیختگان و نمادهای ارزشی و دینی بیشتر آشنا شوند.

 

حجت الاسلام ولی نژاد همچنین با بیان این که ایمان و اخلاص شهدای ما در کنار ولایتمداری و خدامحوری موجب پیروزی ما شد، خاطر نشان کرد: در دوران جنگ با همراهی آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در جبهه بودیم و در کمین دیدیم بچه‌ها نماز شب می‌خوانند و همین نماز‌ها، راز و نیاز ها و مناجات ها با خدا و اخلاص و ایمان شهدا عامل پیروزی در جنگ تحمیلی بود.

 

وی ادامه داد: مصر به دلیل عدم ولایت و به دلیل نداشتن پشتوانه محکم ولی فقیه و خط قرمز از هم فروپاشید که اگر اطاعت پذیری از رهبری دینی و ولی فقیه وجود داشت همچون غزه بر دشمن نائل می شد و باید بدانیم این پیروزی ملت های مسلمان و آزاده در گرو الگوپذیری از انقلاب اسلامی ایران است که باید قدر این نعمت انقلاب و ولایت را بدانیم./ 1317/پ202/ب1

ارسال نظرات