۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۲۷۳۷۰
حجت الاسلام والمسلمین قوامی:

مجلس خبرگان جای جنگ قدرت نیست/ جانشین آیت الله مهدوی کنی باید هم تراز وی باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قوامی با تأکید بر این که اعضای خبرگان رهبری باید مجتهد و در سطح مرحوم آیت الله مهدوی کنی باشند، گفت: نباید این گونه باشد که با یک امتحان رسائل و مکاسب فرد وارد مجلس شود و این امر مورد سوء استفاده برخی طمع کاران قرار بگیرد.
سيدصمصام الدين قوامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدصمصام الدین قوامی امام جمعه موقت پردیسان قم در خطبه های این هفته اظهار داشت: آیت الله مهدوی کنی یک الگوی برجسته برای روحانیان و طلاب است.

وی به مسؤولیت هایی که آن مرحوم داشت اشاره کرد و گفت: ایشان واقعا ظرفیت داشت که در آن مقطع حساس پس از شهادت رجایی و باهنر نخست وزیر شود؛ به محض این که رهبر معظم انقلاب از بیمارستان مرخص و رییس جمهور شد، ایشان سریعا استعفا داد.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی افزود: ایشان به دستور امام(ره) و با کمک آقای ناطق نوری کمیته های انقلاب اسلامی را در اوایل انقلاب راه انداخت در شرایطی که هنوز ساواک بود، بعدها به عنوان یکی از فقهای شورای نگهبان انتخاب شد.

وی با بیان این که مرحوم آیت الله مهدوی کنی هیچ علاقه ای به پست و مقام نداشت اما هر جا که هیچ کس نبود به میدان می آمد، گفت: در مقطعی خبرگان رهبری خوب عمل نکردند و هیأت رییسه ای را انتخاب کردند که متناسب با فضای آن روز کشور نبود و مجبور شدند تغییری ایجاد کنند، دیدند کسی نیست و رفتند سراغ مرحوم آیت الله مهدوی کنی و ایشان نیز احساس وظیفه کرد و آمد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی آن مرحوم را سیاست مدار، مرد جهاد، دانشگاهی و خبره خواند و ادامه داد: مرحوم آیت الله مهدوی کنی توانست به حق جای  مرحوم آیت الله مشکینی را پرکند و در نهایت در 14 خرداد در سوگ امام(ره)دچار عارضه قلبی شد و 4 ماه در بیمارستان بستری شد.

وی با تأکید بر این که هرکسی نباید برای مجلس خبرگان رهبری کاندیدا شود، گفت: باید مراقب خبرگان رهبری بود، این نهاد خط قرمز ما است، اینجا جای جنگ قدرت نیست؛ کسی می تواند در این جایگاه قرار بگیرد که در حد آقای مهدوی کنی و مرجع تقلید باشد؛ یکی از علما می گفتند آقایانی که دراین حد نیستند باید کنار بروند.

امام جمعه موقت پردیسان مجلس خبرگان رهبری را پشتوانه ولی فقیه دانست و بیان کرد: برخی از کسانی که رهبر معظم انقلاب را انتخاب کردند در حال حاضر از مراجع تقلید بزرگ ما هستند؛ نباید افراد بتوانند با یک امتحان رسائل و مکاسب وارد این عرصه شوند.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی ادامه داد: مگر ما که هستیم که خود را در معرض قرار دهیم و طمع کاران نیر از این قضیه سوء استفاده کنند و بگویند که فضلای جوان بیایند؛ باید به کسانی که در حد این جایگاه هستند، اصرار کنند که به صحنه بیایند همان گونه که از مرحوم آیت الله مهدوی کنی خواستند و ایشان پذیرفت.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به این که دیروز سالگرد شهادت مصطفی خمینی بود، گفت: این رویداد ذبح عظیم و لطف خفی بود؛ ایشان در بیست و هفت سالگی به اجتهاد رسید، وزانت علمی اش به حدی بود که یکی از هم شاگردی هایش می گفت در درس امام(ره) چنان اشکال می کرد که گاهی شک می کردم که پدر اعلم است یا آقا مصطفی.

وی به تشریح سوابق مبارزاتی آن شهید بزرگوار پرداخت و بیان کرد: ایشان آموزش نظامی برای آزادی فلسطین دیده بود و چندین بار از سوی عمال شاه به زندان رفت؛ هیچ کس نگفت که ایشان رحلت کرد و همه گفتند شهید شده است.

امام جمعه موقت پردیسان گفت: ساواک و حزب بعث از آقا مصطفی می ترسیدند و می گفتند امام(ره)سنش زیادی دارد و رفتنی است ما باید مراقب این خمینی جوان باشیم؛ حضرت آیت الله خویی نمازش را خواند و در کنار مرحوم آقای کمپانی دفن شد، در روز مراسم ایشان در مسجد ارگ تهران غوغا بود، روحانیان عمامه ها را برداشته بودند و زمین می لرزید.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی افزود: هر وقت امام(ره)می گفت مردم به صحنه بروند و برای شهادت آماده باشند همه با جان و دل می رفتند چراکه می دیدند او پسر خود را که  فقیه، خطیب و فیلسوف بزرگی بود را در این راه تقدیم کرده است.

وی با بیان این که در حوزه برخی ظرف آب آقا مصطفی را نجس می دانستند به دلیل این که پدرش فلسفه می گفت، اظهار داشت: وای از فضای آن روز حوزه البته هنوز هم چنین افرادی وجود دارند، امام(ره)می گفت از این مارهای خوش خط و خال بر حذر باشید.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی ادامه داد: امام(ره)می فرمود من رنجی که در حوزه ها دیدم در هیچ جا ندیدم، آنقدر خون دل دادند به ایشان؛ امروز ببینید که جایگاه امام(ره)کجاست و آنها کجا هستند؛ امام(ره)انقلابی را پایه گذاری کرد که همچنان پیروزمندانه پیش می رود و تا ظهور امام عصر(عج) این راه ادامه خواهد داشت.

امام جمعه موقت پردیسان در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که رهبر معظم انقلاب فرمودند که کرانه باختری باید مسلح شود، گفت: اخیرا دیدید که رمضان عبدالله و وزیر دفاع لبنان به ایران آمدند و ترافیک تهران بیروت بود.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با اشاره به خوشحالی برخی دشمنان کوردل از بیماری اخیر رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: برخی فکر کردند که ایشان به بیمارستان رفت و کار تمام شده است اما رهبر معظم انقلاب در همان راهروی بیمارستان حرف از مبارزه و جهاد و خستگی ناپذیر زدند.

حجت الاسلام قوامی با اشاره به سفر حیدر العبادی نخست وزیر عراق به ایران، گفت: او همچنین افزون بر رایزنی هایی که در تهران داشت، به قم و زیارت حضرت معصومه(س) رفت؛ چه کسی حضرت آیت الله سیستانی را بر عراق حاکم کرد و حیدرالعبادی را نخست وزیر، مگر نه این که کاری الهی بود؛ چقدر فرزندان ما را کشتند و ما را به جان هم انداختند آخرش به جایی رسیدیم که عراق در خدمت انقلاب اسلامی قرار گرفت.

وی در تشریح علت این که چرا صهیونیست ها از تأسیسات هسته ای ایران می ترسند، ابراز داشت: خاخام های آنها گفته اند که این رژیم به وسیله ایران محو و نابود می شود به همین دلیل آنها فکر می کنند ایران می خواهد با بمب هسته ای اسرائیل را هدف قرار دهد.

امام جمعه موقت پردیسان با تأکید بر این که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست، گفت: به زودی خواهید دید که ما با نیروی عاشورایی و کربلایی که نشانه ای از اربعین دارند می آییم و شما را از صفحه روزگار محو خواهیم کرد، همه چیز برای این کار مهیا است.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با اشاره به تحولات منطقه، بیان داشت: امام زمان(عج)دارد زمینه ظهور خود را مهیا می فرماید؛ چقدر خون ریخته شد، اما یک لحظه مأیوس نیستیم برخلاف کسانی که افکار پریشان خود را به عنوان واقعیت دینی غالب می کنند، می دانیم که فرجام این راه پیروزی است./928/پ201/ج

ارسال نظرات