۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۲
کد خبر: ۲۲۷۸۳۷
حجت الاسلام میرکتولی:

تمدن شکل گرفته از تدین علما سقوط ناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرکتولی با اشاره به مقام والای شهید و شهادت در تمام مکاتب و تمدن ها گفت: مثال اعلای شهادت، در روز عاشورا شکل گرفت و این مقام دارای چنان تقدسی است که حتی ملت های غیرمسلمان نیز از آن با عزت و احترام یاد می کنند.
حجت الاسلام ميرکتولي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام سیدمرتضی میرکتولی دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شب گذشته در مسجد جامع نجف آباد، شهادت را واژه ای مقدس و جهانی بیان کرد و گفت: شهید از جمله واژه هایی است که در تمام ملت های دنیا به خصوص ملت های متمدن از قداست بالایی برخوردار است.

وی با بیان این که رسیدن به مقام شهادت و گذشتن از جان برای دفاع وطن از جمله واژه های مقدسی است که کسب کننده خود را به بالاترین مقامات می رساند، افزود: رسیدن به این درجه و مقام همانند کسب مقامات دولتی، سیاسی و اجتماعی است که فرد در بین دیگران از عزت و احترام خاصی برخوردار است.

حجت الاسلام میرکتولی درباره جایگاه مدافعان وطن در کشورها عنوان کرد: مردم دنیا به سربازان گمنام به حالتی از تقدس نگاه می کنند و در طول سال یک روز خاص را برای تجلیل از این افراد قرار می دهند.

وی با اشاره به جایگاه واژه شهادت و شهید در دین مبین اسلام بیان داشت: در بین این کشورها و مکاتب، دین اسلام به شهادت چنان جایگاه رفیعی داده است، که برای هیچ کس قابل درک نخواهد بود.

حجت الاسلام میرکتولی با اشاره به قسمتی از آیه 142سوره بقره که خداوند می فرماید«الرَّسُولُ عَلَیْکُمْ شَهیداً» بیان داشت: شهید عنوانی است که خداوند برای اولین بار برای خودش انتخاب کرده است و بعد این مقام را به پیامبرش برگزیده است.

وی در ادامه بیان داشت: شهید بعد از شهادت از آن مقام محدودیت دنیا، به مقام نامحدود می رسد و همه عالم هستی در زیر نگاه او قرار می گیرد و جام جهان نمای عالم می شود.

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن در ادامه با اشاره به حدیثی که می فرمایند، مداد عالمان از خون شهیدان برتر است، نیز گفت: شهید خودش را در یک لحظه فدای دینش می کند ولی عالم در طول حیاتش هر لحظه در میدان مبارزه است و در مقابل تمام هجمه های دشمنان برای حفاظت از دین، هر لحظه در معرض تیرهای دشمن قرار دارد.

وی در ادامه افزود: اکنون نیز ما در میدان مبارزه قرار داریم و امام حسین(ع) امروز نیز برای ما نامه می نویسد تا در جبهه فرهنگ و شبیخون فرهنگی به پا خیزیم که تمدنی که به واسطه تدین علما دین بالا رود، هیچ گاه سقوط نخواهد کرد و امروز باید برای اعتلای کلمه حق و توحید هم چون زمان امام حسین(ع) حق و باطل را بشناسیم و در جنگ نبرد وارد شویم./1306/پ202/ب

ارسال نظرات