۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۲۷۹۵۵
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

پیشرفت کشور در گرو حذف منش لیبرالی از عرصه های مختلف فرهنگی و سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که متاسفانه در کشور ما خدا محوری و اسلام محوری از مبادلات فرهنگی حذف شده و متاسفانه منش های لیبرالی بر روابط اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اخلاقی حاکم شده است، گفت: اگر می خواهیم کشور پیشرفت کند باید ضمن تهیه طرح آمایش سرزمین، مشکلات موجود در حوزه فرهنگی را برطرف کرده و خدا محوری را بر مبادلات کشور در عرصه های مختلف حاکم کنیم.
حجت السلام والمسلمين علي رضايي بيرجندي امام جمعه بيرجند حجت الاسلام رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام محمد علی علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، پیش از ظهر امروز در دیدار با رییس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع)، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام از جایگاه بالایی در کشور برخوردار است.

 

وی با اشاره به این که در اقتصاد، حرف اساسی ما این است که اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بر مبنای ایثار و بخشیدن است، افزود: برخلاف اندیشه های اسلامی، اندیشه های لیبرالیستی بر دستیابی به منفعت همه جانبه افراد و استثمار افراد ضعیف تأکید دارد که متاسفانه در حال حاضر این منش بر روابط و مبادلات اقتصادی در کشور حاکم است و این دیدگاه هرگز نمی تواند مسیر توسعه کشور را هموار کند زیرا این نظام فکری به دلیل نقصی که دارد سرانجام توسط ضعفا سقوط کرده و نمی تواند سعادت تمامی اقشار اجتماع بشری را در دراز مدت تامین کند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به این که خراسان جنوبی به شدت با مشکل کمبود اشتغال و بیکاری روبه رواست، تصریح کرد: متاسفانه در خراسان جنوبی، طرح آمایش سرزمین و نقشه توسعه آماده نشده به همین خاطر بدون نقشه پیشرفت استان همچنان محروم مانده است و این در حالی است که دولت تنها با ساماندهی 32 میلیارد یارانه ای که ماهانه به حساب خانوارهای استان واریز می کند می تواند چنیدن کارخانه در استان تاسیس کرده و زمینه اشتغال چند نفر و تامین معاش چند خانواده کم درآمد را فراهم کند.

 

وی با تاکید بر این که مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در بحث نظارتی که رهبر معظم انقلاب به آن ها تفویض کرده است با جدیت ورود پیدا کند، گفت: امروز کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به این که امروز در کشور با سه رخنه و شکاف اساسی مواجه هستیم، افزود: یکی از این رخنه‌ها مبحث مسائل دینی است که متاسفانه ما یک پوسته ظاهری را از دین گرفته‌ایم و به نام دین حقیقی به مردم ارائه می کنیم.

 

حجت الاسلام رضایی بیرجندی، رخنه بعدی را اصالت فرهنگی عنوان و اظهار کرد: این شکاف درکشور ما به دلیل تهاجمات فرهنگی در دراز مدت به تقلید صرف و کورکورانه در بیشتر عرصه ها از دشمن تبدیل شده است.

 

وی افزود: رخنه سوم این است که با وجود این که به خدا معتقد هستیم اما در بعد اخلاقی و رفتاری، خدا محوری را از مبادلات و روابط روزانه خود حذف کرده ایم.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که راه آهن یکی از زیرساخت‌های مهم  برای توسعه استان است، گفت: متأسفانه خراسان جنوبی از نعمت راه آهن محروم بوده و در سال های اخیر تلاش های مردم در این زمینه بدون نتیجه باقی مانده است.

 

حجت الاسلام رضایی بیرجندی با اشاره به این که  خراسان جنوبی از نظر معادن، غنی است، افزود: متأسفانه محصولات معادن استان خام‌فروشی می‌شود و همین موضوع سبب شده استان در زمینه اقتصادی دچار مشکل شود که با نظارت و همکاری نهادهای مربوطه می توان بسیاری از مشکلات کشور را حل کرد./968/پ202/ب5

 

 

 

ارسال نظرات