۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۲۸۰۸۸
در حاشیه نمایشگاه کتاب مشهد؛

نشست تخصصی تجلی عاشورا در شعر معاصر پس از انقلاب برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نشست تخصصی «تجلی عاشورا در شعر معاصر پس از انقلاب» در نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد برگزار می شود.
به نشر

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران ایران در مشهد و به مناسبت آغاز ماه محرم، نشست تخصصی «تجلی عاشورا در شعر معاصر پس از انقلاب»از سوی انتشارات آستان قدس رضوی برگزار می شود.

 

در این نشست، محمدجواد غفورزاده(شفق) حسین ترکمانیان(نویسنده و پژوهشگر حوزه ادبیات عاشورایی) و دکتر حمیدرضا نویدی­مهر در حضور جمعی از کارشناسان حوزه شعر و ادبیات آئینی، درباره سروده­های عاشورایی پس از انقلاب، به بحث و گفت و گو می پردازند.

 

در این نشست تخصصی که ویژه دانشجویان، استادان و پژوهشگران حوزه شعر و ادبیات آئینی برگزار می شود، کتاب «سبوی کربلا » نوشته حسین ترکمانیان که چاپ دوم آن را به نشر به تازگی روانه بازار کرده است، نیز نقد و بررسی می شود.

 

نشست تخصصی «تجلی عاشورا در شعر معاصر پس از انقلاب»، امروز ششم آبان ماه ساعت 16 در محل برگزاری نشست های سرای اهل قلم نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد برگزار می شود.

 

لازم به ذکر است، با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شمار شاعران آئینی در ایران افزایش چشمگیری یافت و به تبع آن سرودن شعر با مضامین دینی و عاشورایی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

 

به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) با عرضه حدود هزار عنوان کتاب در دو غرفه کودک و بزرگسال به ترتیب در سالن های ابوسعید غرفه های 10 تا 12و فردوسی غرفه های هشت تا 10 در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران ایران در مشهد شرکت کرده است./1308/د102/ب5

 

ارسال نظرات