۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۲۸۳۴۵

موضع وزیر سابق ارشاد در قبال سیاست‌ خارجی دولت یازدهم

خبرگزاری رساـ همایش بزرگ استکبار ستیزی دانشجویان دانشگاه تهران با عنوان « حماسه حسینی دیپلماسی خمینی » با حضور وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
کتاب مباني استکبار ستيزي

به گزارش خبر نگار خبرگزاری رسا، حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در همایش بزرگ استکبارستیزی دانشجویان دانشگاه تهران که با عنوان حماسه حسینی دیپلماسی خمینی برگزار شد، اظهار داشت: امروز عده ای ادعای پیروی از خط امام خمینی(ره) را دارند، در حالیکه بعد از ایشان به ولایت فقیه اعتنا ندارند و فرسنگ‌ها از خط امام فاصله گرفتند و مانند برخی فرقه ها که به یک امام متوقف شدند، عمل می‌کنند.

 

وی با اشاره به اهداف حماسه حسینی افزود: حماسه حسینی در طول تاریخ روز به روز بیشتر تجلی پیدا می کند، زیرا امام حسین(ع) موضعی را انتخاب کردند که هرچه زمان بگذرد، عظمت آن را بیشتر نشان می دهد.

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: دشمنان امام حسین(ع) او را در میدان جنگ به شهادت رساندند، اما نتوانستند مکارم و بزرگواری ایشان را از بین ببرند، بنابر این اهداف و پیام آن حضرت همواره در طول تاریخ باقی می ماند.

 

حسینی با اشاره به نهضت حسینی خمینی کبیر در انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: اگر امروز امام خمینی و یارانش عقب نشینی می کردند، باید حق و نور عقب نشینی می کرد، اما امام راحل با الگوگیری از امام حسین(ع) درس ایستادگی، شهادت، عذت، سربلندی و شهامت را به همه داد که باید همیشه این درس را تکرار کنیم.

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: بر اساس آنچه در زیارت ناحیه مقدسه داریم؛ فرشتگان آسمان نسبت به صبر و پایداری امام حسین در روز عاشورا دچار شگفتی شدند و سجده بر انسان را در روز عاشورا درک کردند.

 

وی افزود: رژیم پهلوی بعد از 15خرداد 42 که امام خمینی را محدود یا زندانی کرد؛ تصور داشت که حرکت آغاز شده امام را سرکوب کرده و با روحانیت به تفاهم می رسد اما امام در اولین موضع گیری خود فرمودند؛ با استکبار تفاهم نخواهد کرد که این ادبیات امام بر گرفته از حماسه حسینی بود که فرمودند؛ اگر با کشتن من انقلاب به نتیجه برسد من آماده کشته شدن هستم.

 

حسینی با اشاره به آرزوی سازش کاری عده ای در شرایط کنونی نظام عنوان کرد: برخی که سخن از سازش می زنند؛ بدانند که موضع امام در این رابطه روشن است، ایشان می فرمایند؛ اگر بند بند ما را از بین ببرند یا ما را زنده زنده در آتش بسوزانند، یا زن و فرزند ما را به اسارت ببرند؛ ما با استکبار سازش نکرده و امان نامه کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم و تا شرک و کفر هست ما به مبارزه خود ادامه می‌دهیم.

 

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم در پایان خاطر نشان کرد: بنی امیه از جمله معاویه از اولین اشخاص در اسلام بودند که برای پیروزی در مقابل امیرمؤمنان در جبهه داخلی با رومیان به عنوان دشمن سازش کرد و به دشمن باج داد، امروز برخی از مسؤولان نظام مراقب باشند که راه بنی امیه را طی نکنند./807/پ202/ب3

ارسال نظرات