۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۲۸۴۹۶
آیت الله طبرسی:

دخالت در مورد انتخاب ریاست مجلس خبرگان در صلاحیت افراد غیر عضو این مجلس نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با بیان این که اظهار نظر در مورد انتخاب رییس مجلس خبرگان رهبری در صلاحیت افراد غیر عضو این مجلس نیست، گفت: متأسفانه در هفته های گذشته عده ای افراد خارج از مجموعه خبرگان شروع به رایزنی در مورد انتخاب رییس جدید مجلس خبرگان کردند و در این خصوص شروع به اظهار نظر می کنند که کار شایسته ای نیست.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم یادبود آیت الله مهدوی کنی و نخستین سالگرد درگذشت عسکراولادی در مصلی امام خمینی(ره) ساری، گفت: آیت الله مهدوی کنی یکی از شخصیت های بزرگ و اثرگذار انقلاب اسلامی بودند که در عمر با برکت خود را در جهت خدمت به اسلام، انقلاب و نظام سپری کردند.

 

وی با بیان این که آیت الله مهدوی کنی(ره) از نخستین روز های نهضت انقلاب با امام راحل همراه بودند، ادامه داد: ایشان با همه توان در صحنه های مختلف این انقلاب حاضر بودند وهیچ گاه از مسیر انقلاب، امام و رهبری خارج نشدند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران از آیت الله مهدوی کنی به عنوان یار صدیق امام و رهبری یاد کرد و افزود: این عالم وارسته با بصیرت کامل از ولایت دفاع کردند.

 

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالب مطرح شده در خصوص جانشین آیت الله مهدوی کنی(ره) گفت: خبرگان جای ریاست نیست و هیچ دغدغه ای در این خصوص نیز وجود ندارد.

 

امام جمعه ساری با بیان این که اظهار نظر در مورد انتخاب رییس مجلس خبرگان رهبری در صلاحیت افراد غیر عضو این مجلس نیست، گفت: متأسفانه در هفته های گذشته عده ای افراد خارج از مجموعه خبرگان شروع به رایزنی در مورد انتخاب رییس جدید مجلس خبرگان کردند و در این خصوص شروع به اظهار نظر می کنند که کار شایسته ای نیست.

 

وی با تأکید براین که افراد غیر مسؤول و همچنین رسانه ها نباید در خصوص انتخاب رییس جدید مجلس خبرگان به اظهار نظر بپردازند، افزود: همه شخصیت های حاضر در این مجلس مجتهد هستند و انتخاب رییس جدید در اختیار این شخصیت ها است.

 

آیت الله طبرسی از برگزاری انتخابات برای تعیین رییس جدید مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه امسال خبر داد و تصریح کرد: بدون دلیل مطرح کردن افراد برای خبرگان اقدام مناسبی نیست که باید از بیان آن پرهیز شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است، تصریح کرد: سیاست این مجلس بر مبانی مبانی دینی است و و اختیار فرد مناسب برای ریاست به نمایندگان این مجلس باز می گردد.

 

وی در ادامه سخنان خود همچنین به جایگاه ارزشمند مرحوم عسکر اولادی در کشور اشاره کرد وگفت: این شخصیت وارسته نیز همواره در کنار ولایت فقیه بود.

 

امام جمعه ساری با بیان این که آیت الله مهدوی کنی(ره) و مرحوم عسکراولادی از یاران قدیمی انقلاب، امام و رهبری بودند، خاطرنشان کرد: در شرایطی که کسی جرأت نداشت در مورد رژیم پهلوی صحبت کند، این مرد بزرگ همراه امام در جهت پیروزی نهضت انقلاب تلاش می کردند.

 

وی  در ادامه سخنان خود به اهمیت عزاداری حسینی اشاره کرد و گفت: عزاداری برای زنده نگه داشتن شعار امامت برگزار می شود.

 

امام جمعه ساری با بیان این که دشمنان از عزاداری با شور وشعور ملت ایران هراسان هستند، خاطرنشان کرد: عزاداری حسینی در ایران اسلامی نشان از بصیرت و ولایت مداری این ملت بزرگ است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، انقلاب اسلامی را نشأت گرفته از آرمان های عاشورایی دانست و تصریح کرد: مکتب حسینی عامل عزت و افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: سیاستی مورد قبول انقلاب اسلامی است که یک لحظه از دین جدا نمی‌شود و انقلاب اسلامی ایجاد شد که سیاست دینی حفظ شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات