۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۲۸۸۶۹
مدیر کل اوقاف و امور خیریه دلیجان:

مداحان از روضه‌های بدون سند پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان گفت: مداحان از هر وسیله­ای برای گریاندن مردم استفاده نکنند و از بیان مطالب دور از واقع و بدون سند و به کار بردن اشعار و نوحه­های بی محتوا خودداری کنند.
حجت الاسلام آسوده

حجت الاسلام محمد رضا آسوده، رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، با اشاره به رسالت روحانیان و مبلغان دینی در محرم الحرام، ‌اظهار داشت: از مهم ترین رسالات روحانیان و مبلغان این است که مردم را متوجه کنند عزای حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، اصل و اساس و ریشه­ دین ما است و تمامی مسلمانان از قبیل تشیع، اهل سنت، زیدیه و ... وام دار عزای اباعبدالله علیه السلام هستند و اگر عزای آن حضرت نبود، امروز خبری از اسلام نبود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه شهرستان دلیجان افزود: باید به این نکته توجه داشت که برای بیان مطالب و مباحث معرفتی، نیاز و سنّ مخاطبان در نظر گرفته شود و آنچه از معارف دین بیان می­شود مستند بوده و از منابع معتبر به دست آمده باشد.

 

وی افزود: به مداحان عزیز برادرانه عرض می­کنم که از هر وسیله­ای برای گریاندن مردم استفاده نکنند و از بیان مطالب دور از واقع و بدون سند و به کار بردن اشعار و نوحه­های بی محتوا خودداری کنند.

 

حجت الاسلام آسوده تصریح کرد: امروزه دشمنان از برخی آسیب های عزاداری همچون قمه زنی و یا تقلید از خوانندگان پاپ سوء استفاده می کنند و مبلغان و مداحان اهل بیت(ع) وظیفه دارند تا با روشنگری و آگاه کردن مردم، این آسیب­ها را از مجالس عزاداری دور کنند و در جهت سالم سازی عزاداری­ها تمام تلاش خود را به کار گیرند تا مبادا بازیچه دست بیگانگان گردند.

 

وی با اشاره به سیره اهل بیت(ع) در عزاداری سیدالشهدا(ع) تصریح کرد: تمامی ائمه معصومان(ع)، در عزای حضرت ابا عبدالله(ع) به سوگ نشسته­اند؛ پیامبر اکرم(ص) وقتی که از صحرای کربلا عبور می­کردند، لحظاتی توقف نموده و بسیار اشک ریختند و می فرمودند: جبرئیل به من خبر داد که در زمینی به نام کربلا سر از تن حسینم جدا می­کنند و همینطور ائمه دیگر برای ایشان عزاداری کرده­اند.

 

حجت الاسلام آسوده ادامه داد: آنچه از روایات مربوط به عزاداری به دست می­آید این است که ایشان برای عزاداری­ها، به گریستن، تباکی، نوحه سرایی، برپایی محافل عزاداری، ضجه و ناله زدن و... سفارش کرده­اند و در روایتی از امام صادق(ع) نقل شده که هر کسی در مصیبت حسین گریه کند یا بگریاند یا حالت گریه به خود بگیرد، بدنش بر آتش جهنم حرام شده و بهشت بر او واجب می‌شود./828/ت302/ب4

ارسال نظرات