۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۲۲۹۳۷۸
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی:

مجلس نشان داده به خط قرمزها توجه دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که نمایندگان مجلس به وظیفه خود اشراف دارند و خطوطی را به عنوان خط مشی در نظر می‌گیرند، گفت: اگر نمایندگان احساس کنند کسی از خط قرمزها عبور کرده قطعا به او رأی اعتماد نمی دهند.
حجت الاسلام والمسلمين واعظ موسوي

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی را تصویب قوانین و نظارت بر اجرای صحیح آن دانست و ادامه داد: رأی اعتماد به وزرا، نظارت بر کار آنها، طرح سؤال و استیضاح وزرا از دیگر وظایف نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با بیان این‌که وزیر پیشنهادی علوم نتوانست اعتماد مجلس را به خود جلب کند، ابراز کرد: قطعا نمانیدگان دلسوز و منتخبان مردم در چارچوب نظام اسلامی و قانون اساسی فعالیت می‌کنند.


استاد درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر این‌که نمایندگان مجلس به وظیفه خود اشراف دارند و خطوطی را به عنوان خط مشی در نظر می‌گیرند، افزود: در کنار این انجام وظیفه نمایندگان، خط قرمزهایی نیز ترسیم شده و اگر نمایندگان احساس کنند کسی از این خط قرمزها عبور کرده قطعا به او رأی اعتماد نمی دهند.


وی با بیان این‌که روند کار مجلس نسبت به وزیر معرفی شده نشانگر عدم اعتماد به وی بوده است، گفت: نمایندگان ملاک‌های مورد نظر برای کسی که بتواند جایگاه وزارت علوم را احزار کند در وزیر پیشنهادی ندیدند و مجلس از این حق قانونی خود استفاده کرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با اشاره به این‌که برخی کار دولت را به لجبازی تعبیر می‌کنند، اظهار داشت: حسن ظاهر در افراد را باید مورد توجه قرار داد؛ رییس جمهور در سخنرانی خود گفت وزیر انتخاب شده مورد نظر وی بوده و قصد لجبازی و ایجاد تنش با مجلس را ندارند و نمایندگان موافق و مخالف نیز اقرار به عدم لجبازی داشتند.


نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امیدواریم هر دو طرف در ادعای خود صادق باشند و صرفا هر کسی بر اساس وظیفه قانونی و تشخیص شخصی خود عمل کند که در این صورت از نظر شرعی نیز مأجور خواهد بود.


وی افزود: اما اگر هر کدام از دو طرف قصد لجبازی، کارشکنی و ایجاد شقاق بین دو قوه مجریه و مقننه را داشته باشند افزون بر تکلیف قانونی از نظر شرعی نیز خلافی را مرتکب شده و باید پاسخگو باشند.


حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در پیان اظهار امیدواری کرد هر دو طرف به خوبی به این مسائل توجه و دقت کافی داشته باشند و هماهنگی و انسجام موجود را حفظ کنند./927/ت302/ج

ارسال نظرات