۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۲۲۹۹۰۸
آیت الله ممدوحی:

روشنگری های سیاسی رسانه ملی قابل تقدیر است/ رییس جدید به ارتباط مستمر و مشورت با علما اهتمام داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ارزیابی عملکرد صدا و سیما تاکنون، گفت: روشنگری های صدا و سیما درعرصه سیاسی بسیار خوب بود اما در زمینه های فرهنگی انتظارات علما برآورده نشده است.
آيت الله ممدوحي آيت الله حسن ممدوحي

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به انتصاب رییس جدید سازمان صدا و سیما از سوی رهبر معظم انقلاب به ارزیابی عملکرد این سازمان در دوره مدیریت 10 ساله عزت الله ضرغامی پرداخت و اظهار داشت: در مجموع صدا و سیما از نظر سیاسی عملکرد خوبی داشته و در این عرصه روشنگری کرده است.

 

وی در بخش فرهنگی عملکرد صدا و سیما را متوسط متمایل به ضعیف دانست و گفت: کارهای مثبتی در این زمینه انجام شده است که از جمله آنها برنامه«سمت خدا»است اما برنامه های دیگر مانند برخی فیلم ها، سریال ها و کارتون ها برنامه های مثبت را خنثی می کند؛ بنابراین به لحاظ فرهنگی آن توقعی که داشتیم محقق نشده است.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری برگزاری برنامه های مذهبی به ویژه در مناسبت های خاص را نقطه قوت صدا و سیما عنوان کرد و ابراز داشت: در ایام عزاداری مراسم های مختلف به خوبی پوشش داده و برنامه های مناسبتی خوبی تهیه و پخش شد.

 

آیت الله ممدوحی با اشاره به تعدد شبکه های صدا و سیما و برنامه های آن، بیان داشت: متأسفانه برای این که بتوانند ساعت این برنامه ها را پر کنند، هرچه به دست شان می رسد پخش می کنند؛ این مساله خوب نیست و موجب نارضایتی مردم نیز شده است.

 

وی با اذعان به برخی بی سلیقگی ها خواستار توجه به محتوای برنامه ها و کیفیت آنها شد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به رییس جدید صدا و سیما توصیه کرد: ایشان باید با علمای بزرگ ارتباط داشته باشد و در مورد کارهای این مجموعه مشورت کند، به انتقادات وارده گوش دهد و سعی کند به شکلی فعالیت کند که این انتقادات کمتر شود.

 

نماینده مردم کرمانشاه با تأکید بر استفاده از کارکنان شایسته، متدین و دلسوز در بخش های مختلف صدا وسیما گفت: به ویژه در بخش های نظارتی باید کسانی انتخاب شوند که بتوانند بر فیلم ها و برنامه ها نظارت صحیح و سازنده ای داشته باشند؛ در غیر این صورت ایشان نخواهد توانست انتظارات علما و مردم متدین را برآورده کند./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات