۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۲۲۹۹۹۷
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(20)

رسانه؛ فرصت استثنایی برای جهان تشیع

خبرگزاری رسا ـ معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به ناآگاهی برخی از رسانه‌ها از حقایق مکتب اهل بیت(ع) گفت: رسانه فرصت استثنایی شیعه است که باید از آن برای گسترش و آشنایی جهانیان با این فرهنگ استفاده کند.
رسانه ها

سیدابوالفضل اسماعیلی، معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی با اشاره به نقش رسانه در تبیین اندیشه‌های شیعی اظهار داشت: رسانه در جهت ترویج فرهنگ اسلام ناب و شیعه نقش مهمی دارد و می‌تواند در این برهه حساس از تاریخ، مؤثر باشد.

 

وی به برخی از اندیشه‌های اشتباه و خشن از اسلام اشاره و تصریح کرد: با توجه به کوتاهی برخی رسانه‌ها در شناساندن اسلام ناب اهل بیت(ع)، وهابیت و گروه‌های تکفیری از فرصت استفاده کردند و این شرایط را در کشورهای اسلامی به وجود آورده‌اتد.

 

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم، شرایط دنیای اسلام را بسیار حساس خواند و تأکید کرد: رسانه فرصت استثنایی شیعه است که باید از آن برای گسترش و آشنایی جهانیان با این فرهنگ استفاده کند.

 

وی با اشاره به منابع عظیم شیعه به‌ویژه نهج‌البلاغه و نقش رسانه در ترویج این اندیشه‌ها  خاطرنشان کرد: منابع شیعیان علاوه بر جنبه‌های فردی و معنوی می‌تواند برای ساختن دنیا نیز مفید باشد چنان که با تأمل کردن در نهج البلاغه ‌در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... مطالب بی‌نظیری آمده است.

 

اسماعیلی با بیان آسیب‌های فعالیت در رسانه تصریح کرد: برخی از شیعیان شناخت درستی از منابع شیعه ندارند چنان که برخی از رسانه‌ها نیز در زمینه مکتب اهل بیت(ع) ناآگاه هستند از این‌رو نمی‌توانند آنطور که باید شیعه را معرفی کنند.

 

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم در پایان افزود: برای شناساندن مکتب اهل بیت(ع)، نخست باید رسانه‌ها با مبانی شیعه آشنا شوند و منابعی همچون تهج البلاغه را به عنوان درس زندگی جامعه در تمام زمینه‌ها تبلیغ و ترویج کنند./908/پ201/س

ارسال نظرات