۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۳۰۰۰۱
تا پایان هفته؛

فراخوان چهارمین جشنواره تولیدات مراکز استانی حوزه هنری اعلام می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور استان‌ها و امور مجلس حوزه هنری از برگزاری جشنواره ایران 1404 و تولیدات مراکز استانی در سال 1394 خبر داد و گفت: فراخوان چهارمین جشنواره تولیدات مراکز استانی حوزه هنری تا پایان هفته اعلام می‌شود.
مدير کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنري

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از حوزه هنری استان قم، مجید مصحلی مدیر کل امور استان‌ها و امور مجلس حوزه هنری شامگاه شنبه 17 آبان ماه 1393در نشست سالانه مسؤولان هنرهای نمایشی مراکز استانی حوزه هنری از برگزاری جشنواره تولیدات مراکز حوزه هنری در سال 1394 خبر داد و روند برگزاری جشنواره تولیدات را طی سه دوره‌ی پیش رو به رشد دانست و گفت: در چهارمین جشنواره باید تولیدات مراکز استانی در راستای اهداف حوزه هنری باشند.


وی با بیان اینکه فراخوان چهارمین جشنواره تولیدات مراکز استانی حوزه هنری تا پایان هفته منتشر و به مراکز استانی ارسال خواهد شد، گفت: نخستین جلسه کمیته‌های تخصصی در اصفهان برگزار می‌شود و مسئولین کمیته‌ها برنامه‌هایشان را با مراکز استانی هماهنگ خواهند کرد.


مدیر کل امور استان‌های حوزه هنری که در قم و در جمع مسؤولان هنرهای نمایشی مراکز استانی حوزه هنری سخن می گفت، روند مطالعه و تحقیقات انجام شده درباره چشم انداز ایران 1404 را تشرح کرد و گفت: ابتدا نظر این بود که ایران 1404 را در قالب یکی از بخش‌های جشنواره تولیدات ارائه کنیم اما به دلایلی دیدیم که نمی‌توان دو جشنواره را با ادغام کرد. علی‌رغم اینکه ایران 1404 بخش ویژه جشنواره تولیدات خواهد بود، اما جشنواره «ایران آینده» به صورت مجزا برگزار خواهد شد.


وی یادآور شد که تمام ارگان‌ها و نهادهای مرتبط دولتی از جمله وزارت‌خانه‌های متعدد، صدا و سیما و استانداری‌ها در برگزاری جشنواره مشارکت دارند و حوزه هنری مفتخر به برگزاری این جشنواره است.


مجید مصلحی در ادامه به تفاوت‌های جشنواره ایران آینده و جشنواره تولیدات مراکز استانی پرداخت و گفت: 1404 جشنواره‌ای برون سازمانی است اما جشنواره تولیدات درون سازمانی، جشنواره ایران 1404 جشنواره‌ای عام است در حالی که در جشنواره تولیدات به‌دنبال تخصصی نمودن بخش‌ها و کار حرفه‌ای هستیم. در جشنواره 1404 به ایران آینده و چشم انداز نظر داریم ولی د رجشنواره تولیدات به کل سیاست‌ها ابلاغی از سوی حوزه هنری به مراکز استانی.


مصلحی ادامه داد: در جشنواره 1404 نیازمند حضور همه هنرمندان کشور و همکاری همه دستگاه‌ها هستیم در صورتی که در جشنواره تولیدات تاکید بر حضور هنرمندان مرتبط با مراکز استانی حوزه‌های هنری است.


وی درباره اهمیت سند چشم انداز گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ بعد از قانون اساسی هیچ سندی مهم‌تر از سند چشم‌انداز نیست، چنانچه ده‌ها سند مهم دیگر در کشور داریم اما چشم انداز مهمترین سند به حساب آمده‌است.


مجید مصلحی از تدوین کتاب مجموعه بیانات مقام معظم رهبری درباره سند چشم‌انداز با عنوان «سند چشم انداز 20 ساله» در قالب pdf خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم تا از افق بالاتری به آینده نگاه کنیم.


وی در ادامه به توضیح و تشریح مطالعات انجام شده در اداره کل امور استان و مجلس حوزه هنری در موضوع سند چشم‌انداز ایران1404 پرداخت و گفت: مهمترین دلیل این‌که سند چشم انداز 1404 با توفیق روبه‌رو نشده‌، عدم آشنایی عموم مردم با این سند است. تجربه نشان داده است در این کشور هر کاری را مردمی کردیم، موفق بودیم و به نتیجه رسیده‌است.


مدیر کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری در ادامه به اهداف جشنواره، خط مشی‌ها، ساختار و روند برگزار جشنواره ایران 1404 پرداخت و بخش‌های مختلف آن را برای حضار تشریح کرد./978/د102/ی

ارسال نظرات