۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۲۳۱۴۳۷
محمد جواد صاحبی خبرداد:

رونمایی از 30 اثر آیت الله آصفی در مراسم بزرگداشت این عالم عراقی

خبرگزاری رسا ـ دبیر علمی کنگره آیت‌الله آصفی تعداد مقالات ارسالی به این کنگره را 65 عدد دانست و گفت: این مقالات به زبان‌های عربی و فارسی است که از این تعداد 31 مقاله فارسی منتشر و 15 مقاله عربی آماده نشر هستند.
آيت‌الله آصفي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، محمد جواد صاحبی، دبیر علمی کنگره آیت‌الله آصفی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه قم با بیان این‌که شخصیت این عالم عراقی دارای ابعاد مختلفی است، گفت: پرداختن به شخصیت ایشان در مدت زمان کوتاه کار آسانی نبود.

 

وی افزود: اکنون بیش از 30 جلد از منشورات آیت‌الله آصفی را داریم که تا روز کنگره همگی آماده شده و در مراسم از آنها رونمایی می‌شود.

 

دبیر علمی کنگره آیت‌الله آصفی تعداد مقالات ارسالی به این کنگره را 65 عدد دانست و خاطرنشان کرد: این مقالات به زبان‌های عربی و فارسی است که از این تعداد 31 مقاله فارسی منتشر شده و 15 مقاله عربی آماده نشر است.

 

وی تصریح کرد: همچنین با سی نفر از فضلا و اندیشمندان کشورهای مختلف اسلامی درباره شخصیت آیت‌الله آصفی مصاحبه شده که در آینده نزدیک منتشر می‌شود.

 

صاحبی بیان داشت: آیت‌الله آصفی مقالات زیادی را به رشته تحریر در آورده که ما آنها را با عنوان جستارهایی در فقه، کلام و معارف اسلامی دسته بندی و هر کدام در حدود 500 صفحه در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

 

وی اظهار داشت: آثار فقهی(4جلد)، آثار قرآنی(6جلد)، آثار عاشورایی(6جلد)، ادعیه و زیارات(4جلد)، سیر و سلوک و عرفان(3جلد)، اندیشه ماندگار(1جلد)، اسوه زهد جهاد و اجتهاد(1جلد)، مکتب عاشورا(1 جلد) فقیه مجاهد(1جلد)، در آئینه وحی(5جلد)، مبانی نظری حکومت اسلامی(1جلد)، جهان اسلام و چالش‌های معاصر(1جلد)، جستارهایی در فقه اسلامی(1جلد)، جستارهایی در کلام اسلامی(1جلد) و جستارهایی در معارف اسلامی(1جلد) از جمله آثاری هستند که دسته بندی و تدوین شده و بزودی منتشر می‌شود.

 

دبیر علمی کنگره آیت‌الله آصفی یادآور شد: همچنین کتاب «مأخذ شناسی آیت‌الله آصفی» که تمام مجموعه کتاب‌های این عالم عراقی در آن جمع آوری شده منتشر می‌شود.

 

وی درباره شخصیت سیاسی آیت‌الله آصفی نیز بیان داشت: ایشان در تاریخ عراق فرد مؤثر هستند که در تأسیس حزب الدعوة اسلامیه عراق نقش بسیار مهم و اساسی داشتند./993/پ202/ف

ارسال نظرات