۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۲۳۱۶۵۱
حجت‌الاسلام سقای‌ بی‌ریا:

مقابله علمی با جریان‌های تکفیری امری ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا مقابله علمی با تکفیری‌ها از سوی جهان اسلام را یک ضرورت دانست و گفت: کنگره برائت از تکفیری‌ها انحرافات ذهنی افراد درباره تروریست‌های داعشی را گره گشایی می‌کند.
حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا

حجت‌الاسلام ناصر سقای بی ریا، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برگزاری «کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» خطرات جریان‌های تکفیری برای کشورهای اسلامی را مورد بررسی قرار داد.

 

وی گفت: مهم‌ترین خطر این گروه‌ها عقاید و افکارشان است که آن را به اسلام نسبت می‌دهند؛ متأسفانه تکفیری‌ها تمام رفتارهای وحشیانه خود را به عنوان اسلام و حکومت اسلامی بیان می‌کنند.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: حتی گفته می‌شود این افراد کتابی به نام رساله عملیه دارند که جنایات و وحشیگیری‌ها خود را با قواعد آن کتاب مطابقت می‌دهند.

 

وی ادامه داد: یکی از روش‌های تکفیری نیز برای به اشتباه انداختن و فریب دادن افراد این است که از نمادهای اسلامی استفاده زیادی می‌کنند، برای نمونه بر روی پرچم خود «لا اله الا الله» و «محمد رسول‌الله» را می‌نویسند.

 

بهترین راه مقابله با تکفیری‌ها مبارزه با عقاید انحرافی آن‌ها است

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا مقابله علمی با تکفیری‌ها از سوی جهان اسلام را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: علمای جهان اسلام باید عقاید انحرافی این‌ افراد را به جهانیان معرفی کرده و بیان کنند که این گروه‌ها هیچ ارتباطی با اسلام ندارند و اختلاف شدیدی با اسلام در عملکرد و اعتقادات خود دارند.

 

وی یادآور شد: بنده شنیدم سید حسن نصرالله در پیامی به حوزه‌ها و علمای گفته بودند که شما از نظر فکری مسائل داعش را بررسی کنید تا ما بتوانیم با تبلیغ از آنها استفاده کنیم و مسأله نظامی نسبت به خطری که عقاید این‌ها دارند مسأله بسیار مهمی نیست.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به خطرات فکری جریان‌ها تکفیری برای جهان اسلام بیان داشت: پیش بینی سران کشورهای اروپایی این است که تا سال 2050 جمعیت مسلمانان از 50 درصد در این کشورها عبور می‌کند و وقتی از این تعداد عبور کند براساس دموکراسی هر چیزی را که اکثریت بخواهند باید سر کار بیاید و ممکن است که حکومت اسلامی سرکار بیاید.

 

تکفیری‌ها با هدف اسلام هراسی ایجاد شده‌اند

وی تصریح کرد: با ترسی که سران کشورهای اروپایی از افزایش جمعیت مسلمانان دارند دست به اقدامات مختلفی در جهت جلوگیری از گسترش روز افزون‌ اسلام زده‌اند، در گذشته با حجاب مخالفت می‌کردند، ولی در جدید‌ترین کارهای خود گروه‌های تروریستی را به نام حکومت اسلامی به وجود آورده‌اند.

 

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا با اشاره به ادعای تکفیری‌ها و تروریست‌ها در جهت تشکیل حکومت اسلامی عنوان کرد: این‌ها می‌خواهند با چنین ادعایی در کشورهای غربی اسلام هراسی را به وجود بیاورند، این نوعی حربه مزدورانه است که برای استکبار منافع مختلفی خواهد داشت.

 

اختلاف میان مسلمانان حربه دشمن است

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره)، اسلام هراسی، جلوگیری از گسترش اسلام در کشورهای غربی و ایجاد تفرقه میان مسلمانان را از جمله اهداف به وجود آوردن گروه‌های تکفیری برشمرد و گفت: ایجاد تفرقه میان مسلمانان در حقیقت پیروزی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

 

وی افزود: راه و روش منحرفانه تکفیری‌ها و تروریست‌ها باید کامل برای افراد تبیین شود، متأسفانه این گروهک‌ها در تبلیغات و شعارهای خود توانسته‌اند عده‌ای به ویژه جوانان خام را به سمت خود جذب کنند.

 

حجت‌الاسلام سقا بی‌ریا در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تبیین بطلان تفکر جریان‌ها تکفیری و تروریستی به برگزاری «کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» گفت: در این همایش 5 روزه قرار است که مقالات مختلفی برای موشکافی و حلاجی مسائل مختلف جهان اسلام از سوی علما ارائه شود.

 

کنگره برائت از تکفیری‌ها انحرافات ذهنی درباره تروریست‌های داعشی را گره گشایی می‌کند

وی تصریح کرد: امید است برگزاری این کنگره در این سطح عالی و جهانی بتواند ابهاماتی که درباره داعش وجود دارد را باز کرده و افکار انحرافی آنها را بیان کند؛ کاری که کنگره می‌تواند انجام دهد در حقیقت گره گشایی ذهنی از افرادیی می‌باشد که ممکن است گول این جریان‌ها را بخورند و خیال کنند که اسلام همین است.

 

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) تبری جستن شیعه و سنی از تکفیری‌ها و افراطی‌ها را از جمله اهداف «کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» خواند و اظهار داشت: باید ما به دنیا این پیام را برسانیم که تمام جهان اسلام از این گروه‌ها بیزار بوده و عقاید این‌ها با اسلام ناب هیچ ارتباطی ندارد.

 

وی یادآور شد: امیدواریم این کنگره به خوبی برگزار شود، چرا که بسیار مؤثر خواهد بود و از خداوند متعال برای موفقیت دست اندرکاران این کنگره توفیق می‌خواهیم تا بتوانند از عهده رسالت خود برآیند./993/ت302/ف

ارسال نظرات