۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۲۳۱۷۶۸

چند خبرکوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مراسم تقدیر و تجلیل از خادمان و فعالان کتاب خراسان رضوی، درخشش عکاس مشهدی در جشنواره عکس زن سرچشمه ی حیات و برنامه های هفته کتاب اداره ارشاد مشهد از عناوین اخبار کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حسین مسگرانی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این خبر اظهار داشت: آیین پایانی بیست و دومین هفته کتاب جمهوری اسلامی در خراسان رضوی همراه با تجلیل و تقدیر از برگزیدگان هفته کتاب اول آذر ماه برگزار می شود.

وی افزود: در این مراسم از فعالان و خادمان کتاب؛ سه ناشر برتر در زمینه چاپ کتاب، ناشر فعال کودک ، کتاب برتر عاشورایی، شعر برتر عاشورایی، جوان ترین و مسن ترین مؤولف، پرتیراژترین مولف، چاپخانه فعال در حوزه چاپ کتاب و بخش بین الملل، مولف برتر حوزه علمیه، نهادهای فعال در برگزاری شانزدهمین نمایشگاه کتاب تقدیر می شود.

 

مسگرانی بیان داشت: پس از ابلاغ آیین نامه اجرایی هفته کتاب، برگزاری جلسات در استان و ابلاغ به شهرستان ها برنامه های خوبی در مشهد و سایر شهرستان ها از سوی دستگاه های عضو این ستاد برگزار شد.

 

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه کتاب، اهدای کتاب و تجهیز کتابخانه، نشست های تخصصی کتاب، بازدید از کتابخانه های و انتشارات و ... توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری سایر دستگاههای فرهنگی و اجرایی شهرستانها انجام شد.

 

گفتنی است، این همایش روز شنبه اول آذر در سالن همایش های روزنامه قدس برگزار می شود.

 

درخشش عکاس مشهدی در جشنواره ی عکس " زن سرچشمه ی حیات"

 

عکس امیر رضا فخری عضو انجمن عکاسان خراسان رضوی و مشهد مقدس به بخش نمایشگاهی جشنواره عکس ازمیر ترکیه راه یافت

 

اولین جشنواره بین المللی عکس ازمیر ترکیه 2014 با عنوان “زن؛ سرچشمه حیات ” برگزیدگان خود را اعلام کرد و دبیرخانه کلوپ روتاری ترکیه این فستیوال در حالی کار خود را در مرحله داوری به اتمام رسانید که 591 عکاس با 2049 قطعه عکس در مرحله ی اولیه آن حضور داشتند. از بین آثار راه یافته تنها 101 اثر شایسته ی حضور در نمایشگاه شدند.

 

از کشورمان ایران هادی عسگری شایسته دریافت لوح تقدیر شد و امیر رضا فخری عضو انجمن عکاسان خراسان رضوی و مشهد مقدس و مهران چراغچی بازار و سید علی میر عمادی و سلیمان محمودی هرکدام با یک اثر به عنوان نمایندگان کشورمان حضور یافتند.

 

لازم به ذکر است این جشنواره زیر نظر فدراسیون جهانی هنر عکاسی برگزار می گردد. این جشنواره دوره اول خود را با محوریت موضوع زن در تاریخ 30 اکتبر سال جاری داوری شد و طبق برنامه ریزی قبلی نمایشگاه آن در شهر ازمیر ترکیه در تاریخ 24 نوامبر، 3 دی ماه برگزار خواهد شد.

 

برنامه های هفته کتاب اداره ارشاد مشهد

 

یوسف امینی، معاون مدیر کل و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس با بیان این که فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار حایز اهمیت و مورد توجه مقام معظم رهبری نیز می باشد، گفت: شهر مشهد با توجه به قابلیت های فرهنگی و مذهبی بسیار بالایی که دارد باید در حوزه کتاب و نشر و فرهنگ مطالعه در کشور پیشتاز باشد.

 

وی در ادامه اهم برنامه های هفته کتاب این شهرستان اظهار داشت:بازدید از کتابخانه های عمومی سطح شهر، بازدید از نمایشگاههای موقت کتاب سطح شهر،برگزاری نشست های تخصصی با موضوع کتاب و اهمیت مطالعه مفید با حضور دانش آموزان و دانشجویان، برپایی نمایشگاه کتاب در مدارس . دانشگاهها و ادارات متقاضی بخشی از این برنامه ها است.

 

امینی ادامه داد: رونمایی از کتب مختلف و تازه منتشر شده در بازار کتاب گلستان،برگزاری نشست تخصصی مطالعه مفید در محل دانشگاه فردوسی، راه اندازی ایستگاه سیار کتاب درمحلات مختلف شهر،بازدید از کتابخانه های حوزه و دانشگاه،اهدای کتاب به مدارس،برگزاری چهار شب شعر با موضوع کتاب،بازدید از کافه کتاب های سطح شهر از جمله دیگر این برنامه ها است./934/پ203/ب4

ارسال نظرات