۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۲۳۱۸۹۳
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

با منکرات و آسیب‌های اجتماعی به صورت ریشه‌ای برخورد شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: باید با آسیب‌های اجتماعی، منکرات و حوادث به صورت ریشه‌ای برخورد کرد و به سراغ علت‌ها رفت.
آيت الله ايماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در نشست امروز جامعه روحانیت شیراز گفت: باید با آسیب‌های اجتماعی، منکرات و حوادث به صورت ریشه‌ای برخورد کرد و به سراغ علت‌ها رفت.

وی در ادامه افزود: مسؤولان با وحدت و هم‌دلی و کار کارشناسی و با دوری از حرکات جزیره‌ای و بخشی نگری مشکلات 370 هکتار بافت فرسوده و 1700 هکتار بافت قدیم شیراز را حل کنند.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: یک سال زحمت کشیده شد تا طرح توسعه حرم مطهر مصوب شورای عالی شهرسازی شد ولی یک مسؤول یک‌شبه نامه می‌نویسد این طرح ملغی شود.

وی ادامه داد: شرایطی که در منطقه بافت فرسوده داریم شرایط بحرانی است نه شرایط مشکل، یک بحران در این منطقه دارد اتفاق می‌افتد، مردم این مناطق امنیت ندارند و نمی‌توانند در ساعاتی از روز رفت و آمد کنند.

امام جمعه شیراز با استناد به نامه عبدالملک مروان به امام سجاد درباره توسعه بیت‌الله الحرام گفت: با توجه به استدلال امام سجاد(ع) درباره توسعه بیت‌الله الحرام و با توجه به این‌که خانه‌های اطراف حرم مطهر شاه‌چراغ(ع) پس از این بنای مقدس ساخته شده است تا جایی که حرم مطهر نیاز به توسعه دارد یعنی محدوده 57 هکتار، باید این خانه‌ها تخریب شود.

وی خاطر نشان کرد: خانه‌های فاخر میراث فرهنگی باید حفظ و نگهداری شود، اما خانه‌هایی که تبدیل به محل زندگی معتادان و اراذل و اوباش شده و خانه‌هایی که با یک زلزله کوچک تبدیل به ویرانه می‌شود باید تخریب شود.

آیت‌الله ایمانی با تأکید بر ساماندهی باغ شهرها و محل‌های برگزاری عروسی‌ها در غرب شیراز گفت: ما درباره زمان برگزاری مراسم عزاداری و عدم استفاده از طبل و سنج تذکر داده‌ایم، مراکز و محل‌های برگزاری عروسی نیز باید سامان‌مند شود./919/پ202/ن

ارسال نظرات