۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۳۳۱۶۵
آیت‌الله ایمانی:

نمایندگان مجلس اقتصاد مقاومتی را با تصویب قوانین دنبال کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: امیدواریم مجلس شورای اسلامی اقتصاد مقاومتی را با تصویب قوانین دنبال کنند و با دور شدن از چربی و شیرینی دنیا و فاصله گرفتن از جناح بندی ها راه خود را دنبال کند.
حجت الاسلام والمسلمين ايماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن 7 آذر، روز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران گفت: در سال 1359 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حمله به سکوهای نفتی البکر و الامیه عراق در حاشیه خلیج فارس قدرت بارگیری و صادرات نفت عراق را مختل کرد و سکوهای البکر و الامیه را تصرف نمود و جمعی از رزمندگان نیروی دریایی هم در این مصاف به شهادت رسیدند.

وی در ادامه افزود: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران از همان آغاز دوران دفاع مقدس به تمام معنا در صحنه حاضر بود و تا هنگامی که دفاع به پایان رسید در عرصه حفاظت از آبهای نیلگون خلیج فارس حرکت کرد و به دنبال آن قلمرو مدیریت خودش را به آبهای آزاد جهان و آبهای بین المللی گسترش داد.

آیت‌الله ایمانی اظهار کرد:‌ امروز نیروی دریایی ما در پهنه آبهای آزاد جهان واقیانوس ها حضور دارند و در عرصه جهاد خودکفایی بالاترین و ارزشمند ترین خدمت ها را انجام می دهند، ناوگان جماران و دماوند که یکی پس از دیگری از سوی  دانشمندان جوان ساخته می شود و به آب می افتد.

 

ملت فلسطین ملت مظلوم و زخم خورده از استکبار جهانی

 وی با اشاره به فرا‌رسیدن 8 آذر روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین گفت: ملت فلسطین ملت مظلوم و زخم خورده از استکبار جهانی در طول بیش از 6 دهه است؛ اسرائیل با وجود شکستهای پی در پی در جنگهای متوالی 33 روزه لبنان، 22 روزه و 8 روزه و 51 روزه غزه در عین حال برای مخفی کردن این شکست و این حالت شکننده ای که پیدا کرده است از سکوت سران استکبار جهان و همراهی کشورهای به ظاهر اسلامی و بعضی از کشور های عربی و از این درگیری گروه های ترورستی در کشور های مختلف حداکثر سوء استفاده را برده و الان می خواهد مسجد الاقصی را نابود کند و کشور فلسطین را یک کشور یهودی معرفی نماید.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: طبیعی است که امروز همه مسلمانان عالم مقابل قبله اول، مسجدالاقصی مسئولند و ملت مظلوم فلسطین از همه مسلمانان جهان انتظار دارد که مسئله فلسطین را به عنوان اولین و مهمترین مسئله جهان اسلام بنگرند.

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کردند و در همین هفته اخیر هم اعلام نمودند که باید کرانه باختری مسلح شود و آرامش و آسایش را از دولت کودک کش اسرائیل سلب نماید و بعد اعلام نمودند کشور ما از گرفتاری های مذهبی خود را بیرون آورده است.

 

ایران، تنها کشوری است که درگیر جنگ‌های مذهبی نیست

امام جمعه شیراز با بیان این که تنها کشوری که در جهان درگیر گرفتاری های مذهبی نیست، ایران است یادآور شد: امروز آمریکا را می بینید چگونه در مسائل مذهبی و نژادی گرفتار تبعیض است، یک سیاهپوست جرات ندارد از خانه بیرون بیاید و ‌اگر بیرون آمد نمی داند سالم بر می گردد یا نه.

وی ادامه داد: یک جوان سیاهپوست بی گناه توسط پلیس کشته می شود و بعد دستگاه قضایی پلیس را تبرئه می کند، این نشان از وضعیت بد آمریکا است که خود را بزرگ دنیا معرفی می کند، این تبعیض نژادی است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در مسئله تبعیض مذهبی هم به یاد داریم که چند سال پیش مرد و زن و بزرگ و کوچک یک فرقه داوودیه را در آتش سوزاندند، این مسئله آمریکا و کشور های غربی است، شما ببینید در کشور های غربی یک زن مسلمان آزاد نیست حجاب اسلامی داشته باشد و این بدبختی دنیا است.

وی ادامه داد: در کشور های اسلامی، ‌در عربستان مگر عمده عربستان شیعه نیستند؟ اما ‌اجازه اینکه یک مسجد داشته باشند به آنها داده نمی شود و این بدبختی دنیای اسلام است، رهبر معظم انقلاب فرمودند ما از این مسئله عبور کرده ایم، کنار ما مسیحی ها، ‌زردتشتی ها، ‌یهودی ها و برادران اهل سنت زندگی می کنند، کدام انسان بخاطر اعتقاداتش اینجا مورد تجاوز قرار گرفته است؟

آیت‌الله ایمانی خاطر نشان کرد: البته  وقتی فردی دست به جنایت می زنند نتیجه جنایت گرفتاری است اما کسی به خاطر اعتقاداتش اینجا گرفتار نیست.

 

برگزاری کنگره بین المللی خطر جریان های تکفیری

وی خاطر نشان کرد: در هفته ای که گذشت بیش از 350نفر از علمای بلاد اسلام در شهر مقدس قم به دعوت حضرت آیت الله مکارم شیرازی و همراهی حضرت آیت الله سبحانی و تایید رهبر معظم انقلاب درباره فتنه ای که دنیای اسلام را به خود مشغول کرده و اسرائیل دارد از این فتنه بهره برداری می کند، اجتماع کردند، جریان تکفیری که به معنی به کفر متهم کردن مسلمانان و اهل قبله را کافر معرفی کردن است، چند تالی فاسد دارد.

امام جمعه شیراز بیان داشت: جریان تکفیری قبایل و طوائف اسلامی را به جان هم می اندازند و زیرساختهای دنیای اسلام را نابود می کند و از همه مهتر اینکه اسلام را دین خشونت معرفی می کنند، تمام خبرگزاری های خارجی نشان می دهد یک جوان فریب خورده وابسته به استکبار یک مسلمان بی گناه را می کشد و بعد سینه او را می شکافد و قلب او را بیرون می آورد و بعد مقابل دوربین زیر دندان می گذارد.

وی ادامه داد: می خواهند به دنیا معرفی کنند اسلام دین خشونت است، اسلامی که به پیامبرش می گوید« فبما رحمه من الله» و «ما ارسلناک الا رحمه للعالمین»، این اسلام را دارند این چنین به دنیا معرفی می کنند، علمای بلاد آمدند و اعلام کردند اینها از ما نیستند، اینها نه شیعه هستند و نه سنی، اینها دست پرورده آمریکا و انگلیس و اسرائیل هستند و دامن اسلام از این مسائل بری است.

 

امنیت اسرائیل پایدار نخواهد بود

آیت‌الله ایمانی تأکید کرد: آمریکا هر کاری می کند که امنیت اسرائیل را حفظ کند، رهبر معظم انقلاب دیروز به مجمع عالی بسیج فرمودند چه مذاکرات هسته ای به نتیجه برسد و چه نرسد امنیت اسرائیل پایدار نخواهد بود.

وی ادامه داد: امنیت اسرائیل در این شرایط کاخ شیشه ای است، وقتی کرانه باختری مسلح شد که الان هم کار خودش را شروع کرده و انتفاضه سوم را شروع کرده خواب خوش را از چشمان اسرائیل خواهد گرفت. حالا مذاکرات به نتیجه برسد یا نرسد، تمدید شود یا نشود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما با تمدید موافقیم و از تیم مذاکره کنند هدفاع می کنیم،  توافق حاصل شود به آن مغرور نمی شویم، مذاکرات به بن بست بخورد خم به ابرو نمی آوریم، ما 35 سال در تحریم رشد کردیم.

 

همه امتیازاتی که کسب کردیم در همین تحریم ها بوده است

وی ادامه داد: این ملت در زجر و کمبود بزرگ شده و رشد کرده و همه امتیازاتی که کسب کردیم در همین تحریم ها بوده است، بنابراین رهبر معظم انقلاب فرمودند ما با صداقت با مردمان حرف می زنیم و وای به حال شما دولت مردان و دولت زنان آمریکا که در انتخاباتتان در بعضی جاها کمتر از 10 در صد شرکت کرده بودند.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به فرارسیدن روز 10 آذر روز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس گفت: امیدواریم مجلس شورای اسلامی در زمانی که دوران شکوفایی حرکت های بالنده ملت است حرکت اقتصاد مقاومتی را با تصویب قوانین دنبال کنند و با دور شدن از چربی و شیرینی دنیا و فاصله گرفتن از جناح بندی ها راه خود را دنبال کند و ایده شهید مدرس و شهید مدرس ها را سر لوحه خودش قرار دهد./919/پ201/ن

ارسال نظرات