۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۲۳۳۷۵۸

نامه نمایندگان مجلس به فانی

خبرگزاری رسا ـ 55 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش خواستار تعامل بیشتر بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش شدند.
فاني وزير آموزش و پرورش آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، 55 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به دکتر علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش خواستار تعامل بیشتر حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش شدند.

 

متن نامه نمایندگان مجلس به این شرح است:

 

بدون شک تحقق اهداف اسلامی انقلابی تعلیم و تربیت رسمی عمومی کشور مستلزم مشارکت همه نهادها، دستگاه‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی مؤثر است. در این میان استفاده از ظرفیت های عظیم عالمان حوزوی و حوزه‌های علمیه به عنوان متولیان اصلی تولید علم بر اساس مبانی و حیاتی قرآن و عترت و تبلیغ ارزش‌های اسلامی ضرورتی اجتناب ناپذیر است که در سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری سند تحول بنیادین و سایر اسناد بالادستی مورد تأکید قرار گرفته است. لذا با ارج نهادن به اقدامات صورت گرفته برای تعامل و همکاری جهت دار، هدفمند و اثرگذار دو دستگاه بزرگ تربیتی و آموزش کشور از جنابعالی که به حمدالله از سوابق درخشان دینی و انقلابی برخوردارید انتظار داریم در این شرایط حساس که دشمنان برای هدف قرار دادن اعتقادات و باورهای اسلامی انقلابی کودکان و نوجوانان و جوانان ما از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنند ترتیبی اتخاذ فرمایید تا:

 

1ـ قوانین و دستورالعمل‌های لازم برای قانونمند کردن و انسجام همکاری‌های متقابل آن وزارت و نهادهای حوزوی در حوزه ستاد و صف تصویب، صادر و ابلاغ گردد.

 

2ـ به منظور پیگیری امور و تلاش برای تحقیق اهداف مشترک یک نهاد چابک، قوی و کارآمد برخوردار از جایگاه قانونی و تخصیص اعتبارات مورد نیاز ایجاد گردد.

 

بدیهی است وزارت آموزش و پرورش و مدیریت حوزه‌های علمیه در این راستا از امدادهای غیبی خداوند، عنایات ویژه حضرت ولی عصر(عج)، دعای خیر امام راحل عظیم‌الشأن و شهدای گرانقدر و حمایت‌های مقام معظم رهبری، ملت ایران مسلمان، مسؤولان و نهادهای کشوری، دولت محترم و قاطبه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی برخوردار و بهره‌مند خواهند بود.

 

دوام توفیقات روزافزون جنابعالی را از خداوند متعال خواستاریم.

 

گفتنی است، رونوشتی از این نامه به آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور و حجت‌الاسلام ملکی مشاور محترم وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش جهت پیگیری ارسال شد.

 

لازم به ذکر است، این نامه با امضای 55 نماینده مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری رسا ارسال شده است./905/ت302/س

ارسال نظرات