۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۲۳۴۲۶۰
پژوهشگر عرصه فرهنگ:

برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن باید به ابزار رسانه مسلط شد

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر عرصه فرهنگ در جمع فعالان فرهنگی کرمان، گفت: یکی از دلایل اصلی سقوط جوانان جامعه، هجمه فرهنگی دشمن است و مؤثرترین ابزار این هجمه رسانه است؛ بنابراین باید فهم و سواد رسانه ای خود را ارتقا دهیم.
علي اکبر رائفي پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، علی اکبر رائفی پور پژوهشگر و محقق مسائل فرهنگی، پنج شنبه 13 آذر ماه، در نشست "پیشرفت فکری در تقابل با جنگ نرم" که در محل سالن اجتماعات اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی برگزار شد، اظهار داشت: در عرصه جنگ نرم، تنها دغدغه فرهنگی داشتن کافی نیست؛ بلکه در کنار این شور، شعور مناسب لازم است.

 

این محقق و پژوهشگر در رابطه با فعالیت در عرصه فرهنگ، بیان داشت: بر اساس حدیث ثقلین قبل از هر چیز ما باید با قرآن و عترت مانوس شویم تا بتوانیم با سلاح قرآن و سیره پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) با دشمن مبارزه کنیم.

 

وی که در جمع فعالان کانون های فرهنگی مساجد سخنرانی می کرد، ابراز داشت: مسجد جایگاه قرآن و اهل بیت (ع) است، اگر فرد در مسجد آموزش قرآن نبیند کجا ببیند؟ مسجد است که نقش اساسی در ترویج تفکر قرآنی دارد.

 

رائفی پور در ادامه سخنان خود، به لزوم شناسایی حق اشاره کرد و گفت: برای موفقیت در کار فرهنگی باید حق را بشناسیم، تا حق را نشناسیم نمی توانیم اهلش را بشناسیم. افراد زیادی هستند که چندین سال پیش به گونه ای بودند و امروز به گونه دیگری عمل می کنند.

 

وی در ادامه، چند اصل تأثیر گذار در انجام فعالیت های فرهنگی را برشمرد و تصریح کرد: امروز یکی از دلایل اصلی سقوط جوانان جامعه، هجمه فرهنگی دشمن است و مؤثرترین ابزار این هجمه رسانه است؛ بنابراین باید حتما فهم و سواد رسانه ای خود را ارتقا دهیم.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه ابزار و اسلحه دشمن رسانه است، اظهار داشت: اگر بخواهیم اسرائیل را نابود کنیم باید سواد رسانه ای مردم را بالا ببریم و فنون عملیات روانی را به خوبی بشناسیم./972/پ202/ب4

ارسال نظرات