۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۳۴۲۹۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

زر و زور و تزویر؛ مثلث شوم سیاست غرب/ احزاب سیاسی جنبش اسلامی دانشجویی را مصادره نکنند

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به حوادث اخیر آمریکا و تظاهرات گسترده مردم این کشور علیه نقض حقوق سیاه پوستان، زر و زور و تزویر را مثلث شوم سیاست غرب دانست و گفت: مدعیان حقوق بشر خود اصلی ترین ناقضان انسانیت هستند.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به نوزدهم آذر، سالروز تصویب اعلامیه حقوق بشر در سازمان ملل متحد و روز جهانی حقوق بشر، اظهار داشت: کشورهای غربی در زمینه حقوق بشر نیز همانند دیگر موارد سیاست فریب و نفاق را در پیش گرفته اند.

 

وی با اشاره به حوادث اخیر آمریکا و اعتراضات گسترده مردم این کشور به قتل دو سیاه پوست از سوی پلیس این کشور، افزود: سیاست های دوگانه حاکمان ایالات متحده در زمینه حقوق بشر صدای مردم این کشور را نیز درآورده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: آمریکا و کشورهای هم پیمان غربی همواره ندای دفاع از حقوق بشر را سر می دهند اما در داخل کشورهای خود حقوق سیاه پوست ها و اقلیت ها را نقض می کنند.

 

وی با اشاره به این که در آمریکا در روز روشن پلیس این کشور دو فرد سیاه پوست بی گناه را در داخل خیابان به قتل می رساند و دستگاه قضایی کشور نیز حکم بر برائت مأموران می دهد، اضافه کرد: اگر چنین جنایتی در یک کشور دیگر روی دهد دستگاه های تبلیغاتی آمریکا فورا فریاد نقض حقوق بشر سر می دهند و نهادهای به اصطلاح حقوق بشری نیز به میدان می آیند.

 

به گفته خطیب نماز جمعه بجنورد سیاست های آمریکا در زمینه های مختلف بر سه اصل زر و زور و تزویر استوار است و ایالات متحده آمریکا با این سیاست های فریب کارانه و دوگانه نه تنها مردم کشور خود را آزار می دهد بلکه در دیگر کشورهای دنیا نیز فاجعه می آفریند.

 

حقوق بشر غربی؛ ابزاری برای فشار به ملت های استکبارستیز

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که آمریکا و کشورهای غربی بعد از این همه مدت هنوز نتوانسته اند موضوع ن‍ژادپرستی را در کشورهای خود حل کنند، افزود: با این وجود همین کشورها مدعی مدیریت جهان بوده و قصد دارند مسأله حقوق بشر را در سایر نقاط دنیا اصلاح کنند.

 

وی با اشاره به سیاست های دوگانه آمریکا در سایر موضوعات، اضافه کرد: در قضیه داعش آمریکا و هم پیمانان این کشور از یک طرف این گروه تروریستی را خطرناک دانسته و برای مقابله با آن ائتلاف دروغین راه می اندازند اما از طرف دیگر از این تروریست ها حمایت می کنند تا بتوانند به اهداف شوم خود در منطقه برسند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: آمریکا از یک طرف در داخل کشور خود و در گوشه و کنار دنیا جنایت می کند اما از طرف دیگر اگر سوء تفاهمی در کشور ما روی دهد و فردی زندانی شود فورا آن را در بوق و کرنا کرده و مدعی حمایت از حقوق بشر می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی حقوق بشر غربی را ابزاری برای فشار به ملت استکبارستیز ایران دانست و افزود: ما به واسطه آموزه های اسلامی خود نمی توانیم همانند آمریکا از هر راه و وسیله ای برای محکوم کردن سیاست ها و اقدامات غربی اقدام کنیم وگرنه ما نیز می توانستیم با دروغ و فریب کاری، سیاست های ننگین غرب را بیش از این برای مردم دنیا برملا کنیم.

 

به گفته وی ادب و متانت فرزندان ایران که بر گرفته از اسلام است دست جوانان این سرزمین برای استفاده از هر وسیله ای را بسته وگرنه آمریکا می دید که مردم ایران اسلامی نیز می توانند با مکاری و نیرنگ علیه آمریکا در دنیا سیاه نمایی کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تصریح کرد: در حال حاضر شعارهای حقوق بشر غربی در بین ملت های دنیا رنگ باخته و دیگر کسی این ادعاها را از آمریکا و کشورهای هم پیمان با استکبار جهانی نمی پذیرد.

 

احزاب سیاسی جنبش اسلامی دانشجویی را مصادره نکنند

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شانزدهم آذر و روز دانشجو، با یادآوری این که در شانزدهم آذر سال 1332 شماری از دانشجویان روشن فکر متدین، به سفر نیکسون، معاون رییس جمهور وقت آمریکا به ایران اعتراض داشتند و رژیم پهلوی نیز با سرکوب این اعتراضات سه نفر از دانشجویان را به شهادت رساند، اضافه کرد: این جنبش اسلامی و ضداستکباری بعدها نیز ادامه یافت و با پیروزی انقلاب، نقش و اثرگذاری آن در جامعه بیشتر شد.

 

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی این دانشجویان در سال 1358 و انقلاب دوم، اظهار داشت: جنبش دانشجویی در ایران از همان ابتدا حرکتی اسلامی بود و اکنون نیز پس از گذشت سال ها هنوز ماهیت اسلامی و ضداستکباری خود را حفظ کرده است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان این که جنبش دانشجویی به هیچ حزب و گروهی وابسته نیست، تصریح کرد: نباید احزاب، گروه ها و جریانات سیاسی با هدف رسیدن به مقاصد خود جنبش دانشجویی ایران را مصادره کنند.

 

لزوم افزایش و استحکام ارتباط بین دانشجویان و اساتید ارزشی

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بجنورد با یادآوری رهنمون های رهبر معظم انقلاب به دانشجویان، اظهار داشت: می بایست ارتباط بین دانشجویان و اساتید ارزشی افزایش یافته و مستحکم شود.

 

به گفته وی همه اساتید دانشگاه محترم هستند اما لازم است دانشجویان بین استادی که در کلاس خود مسائل اسلامی و ارزش های انقلابی را تبیین می کند و استادی که چندان تقیدی به این مسائل ندارد، تفاوت قائل شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی انجام کار علمی به صورت جهادی را یکی دیگر از تأکیدات رهبر انقلاب خطاب به دانشجویان دانست و افزود: کشور و نظام اسلامی به علم و فعالیت دانشجویان نیاز دارد بنابراین آنها می بایست به صورت جهادی درس خوانده و کار علمی انجام دهند.

 

وی بومی سازی دانشگاه و علوم مختلف و نیز آرمان گرایی اسلامی در محیط دانشگاه را از دیگر مطالبات رهبر معظم انقلاب از جامعه دانشگاهی کشور برشمرد و اظهار کرد: ما باید علم و تجربه غرب را یاد بگیریم اما آنها را با کشور و فرهنگ خود تطبیق داده و بومی سازی کنیم.

 

به گفته امام جمعه بجنورد همچنین دانشجویان ما باید آرمان گرا و دنباله رو ارزش های اسلامی باشند و به گونه ای فعالیت کنند که سیاست آینده کشور سیاست اسلامی، اقتصاد کشور اقتصاد مقاومتی و اسلامی و به طور کلی مسیر کشور و نظام اسلامی در جهت توسعه، تمدن و تدین اسلامی باشد./9314/پ201/ب4

ارسال نظرات