۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۲۳۴۳۲۷
آیت‌الله ایمانی تأکید کرد؛

حقوق بشر غربی یعنی چپاول ثروت‌ها و منابع دیگران/ مسؤولان به اقشار کم‌درآمد رسیدگی کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: منادیان حقوق بشر و امضا کنندگان آن اعلامیه آفریقا را به روز سیاه نشاندند و کشورهای شرق آسیا را با انواع مصیبت‌ها روبرو کردند و این نتیجه حقوق بشر آمریکایی و اروپایی است.
آيت‌الله اسدالله ايماني، نماينده ولي فقيه در استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به در پیش‌ بودن اربعین حسینی(ع) گفت: اربعین فرصتی است استثنایی و ارزشمند برای بازخوانی آرمان‌ها و راهبردهای امام حسین (ع) در قیام خونین عاشورا و عاشورا تداوم بعثت پیامبر و غدیر ولایت و امامت بود.

 

قیام عاشورا پیش‌زمینه انقلاب جهانی حضرت مهدی است

 

وی با بیان این که قیام عاشورا پیش زمینه انقلاب جهانی حضرت بقیه الله امام زمان (عج) است،‌ افزود: در انقلاب جهانی امام عصر (عج) همه آرزوهای انبیای الهی تحقق پیدا می‌کند، تحقق آن آرمان بزرگ و آن هدف بلند که قرآن به آن اشاره دارد و رسیدن به آن آرمان بلند جز از طریق باز بینی و بیان راهبردهای امام حسین (ع) در قیام کربلا و عاشورا امکان پذیر نیست.

 

آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: یعنی همان گونه که بعثت و غدیر، عاشورا دارد عاشورا هم پیش زمینه قیام جهانی امام است و این بازخوانی در اربعین میسر است همان گونه که نخستین کاروان اربعین این بازخوانی را در طول سفر انجام داد.

 

وی ادامه داد: کاروان‌هایی که در طول تاریخ و امروز به نام اربعین حرکت می‌کنند به سمت و سوی مزار اباعبدالله الحسین (ع) و یا اماکن مقدسه راه می‌افتند آنان هم باید در بازخوانی راهبردهای ابا عبدالله الحسین (ع) در پهنای جهان سهیم باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس ابراز کرد: این اجتماع میلیونی زائران ابا عبدالله در اربعین که بزرگ‌ترین اجتماع بشری است در یک سرزمین برای همین است که اهداف حسین بن علی بازگو شود، از این‌رو زیارت اربعین علامت مؤمن است و مؤمنی این کار را انجام می‌دهد که به حسین ایمان دارد و حسین بن علی را شناخته است.

 

جنبش دانشجویی، جنبش ضد استکباری

 

وی خاطرنشان کرد: شانزدهم آذر در سال 1332 دو سه ماه بعد از کودتای ننگین 28 مرداد، جنبش دانشجویی جامعه اسلامی ما آغاز شد، جنبش دانشجویی آن روز به مناسبت سفر معاون رییس جمهور امریکا به ایران و حضور کاردار جدید سفارت انگلیس بعد از کودتا بود؛ تا به امروز شانزدهم آذر در تاریخ  دانشجویان ما به عنوان روزی پررونق و پر فروغ باقی مانده است.

 

آیت‌الله ایمانی بیان داشت: شانزدهم آذر که آغاز جنبش دانشجویی در کشور ما بود وی‍ژگی های خاصی داشته و دارد نخستین ویژگی آن استکبار ستیزی در جنگ با امریکا و انگلیس جنبش دانشجویی آغاز شد در این جنبش آرمان گرایی با توجه به واقعیت های موجود جامعه مطرح است.

 

وی ادامه داد: در این جنبش تولید علم و جهاد علمی دنبال می‌شود که در عرصه‌های مختلف علم و فناوری دانشجویان ما و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ما پیش قدم باشند، جنبش دانشجویی ما جنبش عدالت خواهی، جنبش مبارزه با فساد، جنبش مبارزه با تبعیض و جنبش مبارزه با اشرافی گری است.

 

رییس شورای هم‌افزایی حوزه و دانشگاه تأکید کرد: گرچه استکبار جهانی سعی دارد این جنبش عظیم ضد استکباری را به انحراف بکشاند اما تا به امروز نتوانسته و در آینده هم نخواهد توانست.

 

وی ادامه داد: نقطه عطف دیگری که در جنبش دانشجویی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد سیزدهم آبان بود آن هم در مبارزه با استکبار جهانی آمریکا؛ دانشجویان ما در سپاه پاسداران شکل گیری سپاه و جهاد دانشگاهی حضور داشتند.

 

آیت الله ایمانی یادآور شد: دانشجویان ما در دوران غربت جبهه‌ها یعنی ماه‌های مهر، آبان، آذر، دی، بهمن و اسفند 59 ، حماسه‌ها آفریدند و در جبهه‌ها حضور عینی خود را به نمایش گذاشتند و بنابراین ما به جنبش دانشجویی به عنوان جنبش ضد استکباری، جنبش آرمان گرایی و آرمان خواهی و عدالت محوری افتخار می‌کنیم.

 

حقوق بشر غربی یعنی چپاول قدرت و ثروت دیگران

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان فارس ابراز کرد: روز جهانی حقوق بشر که نوزدهم آذر در سال 1948 میلادی بعد از آن همه مصیبت‌هایی که کشورهای اروپایی برای دنیا به وجود آوردند اعلامیه حقوق بشر را امضا کردند و آن روز را روز جهانی حقوق بشر نامیدند.

 

وی ادامه داد: بیش از شصت سال از امضای آن اعلامیه می‌گذرد ببینید منادیان حقوق بشر و امضا کنندگان آن اعلامیه در این شصت سال چه کردند افریقا را به چه روز سیاهی نشاندند و کشورهای شرق آسیا را با چه مصیبت‌هایی روبرو نمودند این نتیجه حقوق بشر امریکایی و اروپایی است.

 

آیت‌الله ایمانی تأکید کرد: تبعیض نژادی بیداد می‌کند، در عراق و افغانستان و جاهای مختلف چگونه با مردم برخورد می‌کنند، امروز مزدوران آمریکا در بحرین با مردان و زنان انقلابی چه معامله‌ای دارند، امروز رژیم اشغالگر کودک کش اسرائیل چگونه از حقوق بشر دفاع می‌کند و چگونه آمریکا از او حمایت می‌کند که بیش از 550 کودک بی‌گناه را به خاک و خون کشیدند، این حقوق بشر غربی است، حقوق بشر غربی یعنی چپاول قدرت‌ها، ثروت‌ها و منابع دیگران.

 

شهادت آیت‌الله دستغیب

 

وی با اشاره به واقعه شهادت آیت‌الله دستغیب در بیستم آذر در سال 1360 گفت: مرحوم آیت الله شهید دستغیب خصوصیات فراوانی داشت عالمی عامل با تواضع، مهربان و مردم دار، متخلق به اخلاق الهی، متربی به  تربیت اسلامی و در وادی حرکت های معنوی گام های ارزشمندی را برای تهذیب خود و جامعه برداشت.

 

مسؤولان به اقشار کم‌درآمد رسیدگی کنند

 

آیت‌الله ایمانی با اشاره به تغییر قیمت نان در چند روز اخیر بیان کرد: طبیعی است که همه امکانات دولت نباید صرف هزینه‌های جاری مردم بشود ضمن اینکه باید به اقشار  کم درآمد و آسیب پذیر رسیدگی کامل انجام شود  و دولت مردان ما توجه لازم به آن‌ها داشته باشند.

 

وی ادامه داد: این که دولت بخواهد همه اعتباراتش را خرج نان، آب، گاز و انرژی و امثال این‌ها بنماید این راه صحیحی نیست باید سرمایه گذاری برای نسل های آینده بشود، ‌البته مسؤولان مدیریت لازم را داشته باشند و نسبت به آنچه مربوط به مردم کم درآمد است توجه لازم بنمایند و آن‌ها هم که امکانات و درآمدی دارند هم بتوانند از نان با قیمت آزاد استفاده کنند./919/پ203/ب4

ارسال نظرات