۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۲۳۵۰۲۳

نخستین کنگره 460 شهید دانشجو و گمنام مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین کنگره 460 شهید دانشجو و گمنام مازندران امروز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد.
شهيد گمنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، نخستین کنگره 460 شهید دانشجو و گمنام مازندران امروز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد.

 

حجت الاسلام فخرالدین اصغری، رییس ستاد کنگره شهدای دانشجو مازندران در این مراسم با بیان این که شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و به ویژه دانشجویان و دانشگاهیان شهید با تلاش جان فرسا و در نهایت ایثار جان خود طومار ستم و ستمگری را در این کشور به هم پیچیدند، گفت: فرزندان ایران اسلامی با حضور پر رنگ و مؤثر خود در جبهه های دفاع مقدس، متجاوزان را منکوب و آنان را از خاک میهن اسلامی رانده و فکر تجاوز مجدد را از سر آنان بیرون کردند و مجد و بزرگواری و عزت را برای ما به ارث نهادند.

 

وی با بیان این که در همه فرازو نشیب های تاریخ معاصر این ملت تا به امروز نقش دانشگاهیان و دانشجویان، بسیار پررنگ و اثرگذار بوده است، افزود: دانشجویان کشورمان در جبهه های دفاع مقدس و همچنین صحنه های داخلی به ویژه جهاد علمی و مقابله با جنگ نرم حضوری تحسین برانگیز داشتند.

 

حجت الاسلام اصغری ادامه داد: ما همه این برکات را مدیون فرهنگی هستیم که با اقتدا به اسوه های عاشورایی و آموزه های حسینی به برکت انقلاب اسلامی و مدیریت موفق بنیانگزار راحل جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، بر کشورمان حاکم شده است.

 

رییس دانشگاه مازندران ادامه داد: فرهنگ ایثار، شهادت و از خودگذشتی منشأ آن در باور دینی و منابع اعتقادی ما است.

 

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ شهادت، میراث گرانبهای دینی و ره آورد بی نظیر انقلاب اسلامی است، که آموزه های آن را معلم بزرگ رهبر کبیر انقلاب اسلامی مطرح و ترویج و در تثبیت و تعمیق آن نیز همت فراوانی را مبذول کردند و امروز نیز مقام معظم رهبری با تأکید به پیگیری و تعمیم آن موارد، همت فرموده و برداشته ها و توسعه و تعمیق آن ارزش ها و مبانی اصرار می کنند.

 

رییس دانشگاه مازندران در ادامه سخنان خود گفت: شهادت به عنوان مقام والا و مقدس حاصل انتخاب انسان و نتیجه بصیرت خاص و برآیند نگرش و زیستی ویژه است.

 

وی با بیان این که فرهنگ شهادت مجموعه همان نگرش ها، گرایش ها و رفتارهای نهادینه شده همگن، متوازن و منسجمی است که آدمی را به انتخاب ارزش والای شهادت سوق می دهند، تصریح کرد: شهادت رخدادی بزرگ و موفقیت زا برای کسانی است که به تبعیت از آرمان ها و ارزش ها و با تربیت و پرورش یافتگی در فضای ایثار و حماسه، به مرتبت و جایگاهی می اندیشند که فراز زندگی انسانی و شأن و منزلت خلیفه اللهی است که ما از آن به عنوان فرهنگ ایثار و شهادت نام می بریم.

 

رییس دانشگاه مازندران ادامه داد: همه سعی و تلاش ما باید مصروف آن شود که چنان فرهنگی با چنین ویژگی هایی در محیط دانشگاه و جامعه ما مجال رشد و ارتقاء بیابد در این صورت ما به شهیدان وفادار مانده ایم و رضایت آنان را جلب کرده ایم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات