۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۳۵۱۰۱
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی:

رشد فساد اقتصادی در کشور نتیجه ملاحظه‏کاری مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی کوتاهی در نظارت دقیق را نخستین عامل برای رواج فساد و عدم اقدام قاطع و عملی مبارزه با مفاسد اقتصادی عنوان کرد و گفت: بنده نمی‌دانم مسؤولان در عمل، چه ملاحظاتی را در نظر گرفته و تنها به شعار قناعت می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد مصطفي موسوي اصفهاني

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی موسوی اصفهانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، عملکرد مسؤولان و قوا سه گانه در برخورد با مفاسد اقتصادی را تأسف برانگیز و تأثرآور دانست.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه افزود: عدم بازرسی کامل و دقیق، مسامحه در برخورد، گردن یک دیگر انداختن و تأخیر در رسیدگی تا ناامید شدن مردم را از دلایل افزایش فساد و جری شدن افراد برای انجام بیشتر مفاسد است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی با تأکید بر این‌که رهبر انقلاب بارها برای مبارزه با فساد تأکید کرده و عدم اجرای این فرامین سبب رشد روز افزون فساد شده است، بیان داشت: آیت‌الله لاریجانی نیز اعلام کرد باید با دستگاه‌های نظارتی خطاکار براساس میزان شرعی برخورد شود؛ ولی ظاهرا مسأله بیشتر از این موضوعات گسترده است.

 

وی یادآور شد: رییس جمهور نیز بیان کرد که بحث فساد از زیر میزی گذشته و به روی میزی رسیده است؛ وقتی جریان به این شدت رسیده است باید توبیخ و رسیدگی نیز به صورت جدی صورت گیرد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که باید با هر فردی که در فساد دست دارد بر اساس میزان شرعی برخورد شود و عنوان کرد: مسؤولان و دستگاه‌های نظارتی باید صریحا نام افرادی که جرم آنها مشخص شده را بیان ‌کنند.

 

وی تأکید کرد: متأسفانه هنوز افراد مجرم را با کنایه یا کلمات مخفف اعلام می‌کنند، وقتی این گونه برخورد می‌شود کار به این جا می‌کشد، اگر محاکمه، مجازات و تنبیه علنی صورت می‌گرفت کار به این‌جا نمی‌کشید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی کوتاهی در نظارت دقیق را نخستین عامل برای رواج فساد و عدم اقدام قاطع و عملی مبارزه با آن عنوان کرد و بیان داشت: این مفاسد بیشتر در بانک‌ها و با اطلاع رؤسا و مدیران صورت می‌گیرد و باید با این افراد برخورد شود.

 

وی افزود: مسؤولان قوه قضائیه باید مسؤولیت‌ خود در محاکمه را به خوبی انجام دهند، البته قبل از محکوم شدن اعلام اسامی افراد شرعا جایز نیست، چرا که افراد متهم هستند، ولی پس از مشخص شدن و ثابت شدن آن جرم باید اعلام صورت گرفته و افراد متخلف نیز برکنار شوند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مفسدان و متهمان را خیانتکاران به بیت المال خواند و گفت: افراد متهم را نباید از یک پست به پست دیگر قرار دهند، بلکه باید آنها را از کارهای دولتی مطلقا کنار بگذارند، چرا که به اموال بیت المال خیانت کرده‌اند؛ دستگاه قضا باید براساس موازین شرعی با این افراد برخورد کند و گرنه با سمینار و نشست نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اصفهانی برخورد عملی با فساد را نتیجه‏بخش خواند و گفت: آقای احمدی نژاد یکی از شعارهای خود را برخورد با مفاسد کلان قرار داده بود، هشت سال نیز سر کار آمد ولی در مقام عمل چیزی صورت نگرفت.

 

وی ادامه داد: بنده نمی‌دانم مسؤولان در عمل چه ملاحظاتی را در نظر گرفته و تنها به شعار قناعت می‌کنند؛ آیت‌الله لاریجانی دیروز اعلام کرد که از کیف یک نفر یک میلیارد تومان کشف شده است، حداقل این فردی که جرمش مشخص شده را معرفی کرده و تنبیه کنند تا دیگران نیز حواسشان را جمع کنند./993/ت302/ج

ارسال نظرات