۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۲۳۵۵۹۶
حجت الاسلام ماندگاری:

شرط نجات اهل ولایت بودن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری با تأکید بر این که قرآن کریم، نجات را در رهیدن از انحراف و سقوط می داند، گفت: خدا به عنوان یک سنت بر خود واجب کرده هر که را در حال سقوط است نجات دهد اما به شرط آن که زیر چتر ولایت باشد.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه امشب در مراسم سوگواری شام اربعین حسینی در جامعة الحسین(ع) به تبیین مفهوم نجات از دیدگاه قرآن و عترت پرداخت و گفت:  نجات یک معنای آسمانی و یک معنای زمینی دارد.

 

وی اظهار کرد: در معنای زمینی، اغلب خوشبختی و نجات را معمولا در شهرت، ثروت، ریاست و مسائل مادی می دانند اما قرآن کریم می فرماید: «من یتّق الله یجعل له مخرجاً»؛ هر که با خدا باشد در زندگی اش گشایش ایجاد می کند.

 

از دیدگاه قرآن نجات در مصونیت از انحراف است

 

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: نجات دو مصداق دارد؛ خداوند گاهی خودش گره کار ما را باز می کند و گاهی دست ما را گره گشا قرار می دهد  و خود انسان را بزرگ می کند تا در دریای مشکلات غرق نشود.

 

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: خداوند به حضرت زینب(س) عزیزانش را بازنگرداند اما آنقدر او را بزرگ کرد که مشکل گشای دیگران شد.

 

شرط نجات اهل ولایت بودن است

وی با اشاره به آیات 58، 66 و 94 سوره هود گفت: خدا به عنوان یک سنت بر خود واجب کرده هر که  می خواهد غرق شود او را کمک کند اما به شرط آن که ولی خدا یا اهل ولی خدا باشد زیرا تاریخ نشان داده است برخی با وجود این که فرزند، همسر یا صحابه ولی خدا بودند اما در عمل شباهت و نسبتی با سیره ولی خدا نداشتند.

 

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که سیاست شیطان در انحراف انسان گام به گام و بی صدا است، افزود: ماهیت امریکا دشمنی و درندگی است اما مانند خود شیطان هیچ گاه آشکارا و با سروصدا این دشمنی را بیان نمی کند بلکه در لباس دوست و با پیشنهادهای رنگارنگ سعی در اغفال ما دارد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: برخی می گویند با امریکا مذاکره کنیم مشکلات حل می شود در حالی که توجه ندارند مذاکرات یاسر عرفات و افغانستان وعراق  با امریکا نه تنها نتیجه ای در بر نداشته بلکه به فجایعی جبران ناپذیر منتهی شده است.

 

 

وی با تأکید بر این که قرآن کریم، نجات را در رهیدن از انحراف و سقوط می داند، افزود: برخی از بلاها مصون می مانند ولی منحرف می شوند لذا نمی توان به این نجات از بلا، نجات اطلاق کرد؛ برخی رزمندگان در دوران اسارت شکنجه می شدند و تحمل می کردند اما عده ای پناهنده و تسلیم می شدند در اینجا نیز گروه اول نجات یافته حقیقی بودند.

 

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: برخی دانشجویان خط امام و اعضای حزب جمهوری نیز شهید نشدند و ظاهرا از مرگ نجات یافتند اما منحرف شدند بنابراین معنای نجات، زنده ماندن  یا کامیابی های دنیوی نیست.

 

 وی یادآور شد: سنت خدا این است که برای نجات در امتحانات زندگی، باید زیر چتر ولایت باشیم./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات