۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۳۵۶۴۵
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف:

رسانه‌ها ابزار قدرتمندی برای ایجاد انقلاب فرهنگی هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان این که رسانه‌ها ابزار قدرتمندی برای ایجاد انقلاب فرهنگی هستند، گفت: در حادثه 9 دی سال 88 رسانه‌ها با قرار گرفتن در کنار مردم و با نشان دادن واقعیت‌ها به فتنه‌های دشمنان نظام پایان دادند.
حجت الاسلام احمد شرفخاني

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، پیش از ظهر امروز در سومین همایش وقف، رسانه و چشم‌انداز فرارو در استان کرمانشاه، گفت: امروز حیات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هر کشور به رسانه‌ها وابسته است.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه  بیان  کرد: رسانه‌ها بر زندگی مردم و جامعه نیز تسلط پیدا کرده‌ و ارتباط تنگاتنگی را در بین آنان ایجاد کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در حال حاضر یکی از مهم‌ترین کالاهای سبد خانوار افراد به‌شمار می‌روند، افزود: سلطه رسانه‌ها در تمام ابعاد زندگی افراد طبیعی است.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی ادامه داد: مردم بخش عمده‌ای از اطلاعات را از طریق رسانه‌ها کسب می‌کنند و رفتار، منش و زندگی افراد نیز به رسانه‌ها وابسته شده به‌ نحوی که انسان در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به تغییر ساختار رسانه‌ها، گفت: هر روز با ایجاد شبکه‌های اجتماعی مختلف ارتباط مردم با رسانه‌ها بیشتر می‌شود و قدرت و قوت رسانه‌های بیش از پیش در جامعه نمایان شده و این یک آسیب اجتماعی به‌شمار می‌رود.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه  ابراز  کرد: امروز رسانه‌ها قادرند ارزش‌ها و رفتارهای مورد پسند جامعه اسلامی را نهادینه کنند و یا حتی یک ضد ارزش را در جامعه ترویج دهند.

 

وی به تأثیرگذاری بسیار قوی رسانه‌ها بر رفتار و منش کودکان اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها در این زمینه نیز می‌توانند تغییرات روان‌شناسی در کودکان و بزرگسالان را ایجاد کنند.

 

 حجت‌الاسلام شرفخانی بیان داشت: رسانه‌ها به‌ عنوان ابزاری قدرتمند می‌توانند موجب ایجاد یک انقلاب فرهنگی در جامعه شوند و ساختاری را طراحی کرده که مردم از آن پیروی کنند.

 

 معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه  اظهار کرد: در حادثه 9 دی سال 88 رسانه‌ها با قرار گرفتن در کنار مردم و با نشان دادن واقعیت‌ها به فتنه‌های دشمنان نظام پایان دادند.

 

وی یکی از بزرگترین آسیب‌های رسانه‌ای در دنیا و کشورمان را عدم آموزش مهارت‌های رسانه‌ای عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه سواد رسانه‌ای در خانواده‌ها آموزش داده نشده فرزندان در کنار والدین یک فیلم با محتوایی یکسان را دنبال می‌کردند.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی ادامه داد: رسانه‌ها بلندگوی حاکمیت و مردم بوده و رسالت اصلی آنان نقد و بررسی مشکلات و ارجاع آن به دستگاه مربوطه و ایجاد راهکارهای مناسب برای حل مسأله است.

 

به گفته این مسؤول، رسانه‌ها در جامعه اسلامی به‌ دنبال تبیین آرامش، آسایش و رفاه اجتماعی در جامعه هستند و درصددند دین، اخلاق، امید و آگاهی را در جامعه ترویج دهند.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه  تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز رسانه‌ها حریم‌های فردی را شکافته و برای خود ساختاری را تعریف کرده‌اند، وقف نیز به‌عنوان میراثی ماندگار و پاسخی برای رفع نیازهای جامعه مطرح شده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور نیاز آن‌چنانی به وقف در زمینه روضه‌خوانی وجود ندارد، گفت: کمک به ازدواج جوانان، علم و فناوری از مهم‌ترین نیازهای جامعه محسوب می‌شود.

 

حجت‌الاسلام شرفخانی خاطرنشان کرد: وقف به‌ عنوان یک هدیه ارزشمند الهی به‌شمار می‌رود و راه‌اندازی انجمن یاوران وقف رسانه از ضروریات این امر است که این انجمن می‌تواند حتی به‌عنوان یک پشتیبان اقتصادی نقش به‌سزایی را داشته باشد.

 

وی  با اشاره به نظرسنجی عمومی در سطح کشور درباره فرهنگ وقف، گفت: بر اساس آخرین آمار در سال 88 بیش از 70 درصد مردم از این سنت الهی بی‌خبر بودند.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: سال گذشته تا پایان سال 200 وقف جدید در کشور به ثبت رسید، اما امسال 2 هزار وقف در سراسر کشور در راستای نیت واقفان خیراندیش به وقوع پیوسته است./998/د101/ب6

ارسال نظرات