۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۲۳۵۹۴۰
امام جمعه بجنورد خواستار شد؛

مسیر ویژه ای برای حرکت زائران پیاده حرم رضوی در کنار جاده ها ایجاد شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: لازم است برای حرکت امن زائران پیاده حرم رضوی، مسیری ویژه در کنار جاده های منتهی به مشهد مقدس ایجاد شود.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار با مديران راه و شهرسازي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد عصر دوشنبه در دیدار مدیران کل و مسؤولان ادارات کل راه و شهرسازی و حمل و نقل و پایانه های خراسان شمالی که به مناسبت هفته حمل و نقل و راهداری صورت گرفت، با قدردانی از زحمات انجام شده برای تسهیل تردد مسافران در محورهای بین شهری، اظهار داشت: راهداری وظیفه ای مهم و حیاتی بوده که رابطه مستقیمی با افزایش سلامت و امنیت مردم دارد.

 

وی با تأکید بر فراهم کردن امنیت هر چه بیشتر در جاده ها به منظور کاهش میزان تصادفات و تلفات رانندگی، اضافه کرد: میزان مرگ و میر جاده ای در کشور ما اسفناک است و باید در این زمینه با تشریک مساعی و اقدام جهادی همه مدیران و دستگاه های مسؤول، برای بهبود این روند اقدام شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: می بایست برای آرامش بهتر و سفر امن تر مردم بسترسازی شود چرا که وضعیت فعلی زیبنده مردم ایران اسلامی نیست.

 

وی در ادامه با اشاره به حرکت کاروان های زائران پیاده حرم رضوی از استان خراسان شمالی به سوی مشهد مقدس برای شرکت در آیین سوگواری دهه پایانی ماه صفر، افزود: این زائران برای حضور در مجلس عزاداری رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به صورت پیاده این مسیر را طی می کنند و لازم است نیروهای راهداری زمینه تسهیل تردد این زائران را فراهم کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان این که راهداران و فعالان بخش جاده ای نیز با فعالیت مطلوب خود در ثواب زائران پیاده شریک هستند، اظهار داشت: حرکت پیاده زائران در دهه پایانی ماه صفر به سوی حرم رضوی به فرهنگی ریشه دار در کشور بدل شده و می بایست برای گسترش و بهبود آن اقدام کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به این که استان خراسان شمالی در مسیر حرکت کاروان های زائران پیاده حرم مطهر رضوی قرار دارد، لازم است برای تردد آسان تر و امن تر زائران، مسیری ویژه در کنار جاده های خراسان شمالی آماده سازی و ایجاد شود.

 

وی خواستار اختصاص بودجه ای جداگانه و ویژه برای احداث این مسیر کناری شد و افزود: ایجاد این مسیر، حرکت زائران پیاده حرم رضوی که در دو سال اخیر در قالب طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی انجام می شود را امن تر خواهد کرد.

 

گفتنی است، پیشنهاد ایجاد مسیری ویژه برای حرکت زائران پیاده حرم رضوی در کنار جاده های خراسان شمالی خصوصا مسیر اصلی حرکت به سمت مشهد مقدس در حالی از سوی حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی مطرح شده که متأسفانه عصر روز گذشته در پی برخورد خودرو با زائران پیاده حرم رضوی در مسیر بجنورد ـ شیروان، پنج زائر مجروح شده و به بیمارستان منتقل شدند.

 

در این سانحه که در منتهی الیه سمت چپ جاده شیروان به بجنورد و در نزدیکی دوراهی روستای حسین آباد شیروان روی داد، یک دستگاه خودرو دولتی پژو با پنج زائر پیاده برخورد کرد.

 

بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از اورژانس خراسان شمالی یک نفر از مصدومان این سانحه سرپایی درمان شده اما یک مصدوم که 58 سال سن دارد بر اثر شدت جراحات وارده و ضربه مغزی به بیمارستان امام علی(ع) بجنورد منتقل شده است.

 

همچنین دو نفر از مصدومان به دلیل شکستگی پا در بیمارستان شیروان به سر می برند و یک نفر دیگر نیز هیچ شکستگی نداشت.

 

سرهنگ علیرضا حسین زاده، فرمانده پلیس راه استان خراسان شمالی در زمینه علت این حادثه اظهار کرده است: کارشناسان پلیس راه، راننده این خودروی دولتی را به طور کامل مقصر این سانحه تشخیص دادند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات