۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۲۳۶۴۱۱
عضو هیأت علمی مجمع عالی حکمت اسلامی:

وحدت به معنای کنار گذاشتن اعتقادات نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم در تبیین و تعریف وحدت ابراز داشت: وحدت به معنای کنار گذاشتن اعتقادات خود نیست بلکه به معنای کنار گذاشتن اختلافات و از بین بردن شرایط نفوذ دشمن از صف مسلمانان است.
وحدت به معنای کنار گذاشتن اعتقادات نیست

حجت‏الاسلام محمدعلی خزائلی، عضو هیأت علمی مجمع عالی حکمت اسلامی، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره لزوم وحدت بین فرق اسلامی گفت: قرآن کریم همه امت اسلام را به وحدت حول کلمه لااله‏الا‏الله دعوت می‏کند و هرکسی یا گروهی که ایمان به این کتاب مقدس داشته باشد به دنبال تفرقه نخواهد بود.

 

وی در ادامه افزود: پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در طول زندگی خود همه امت اسلام را به وحدت دعوت می‏کردند و خود نیز حریص‏تر از همه به وحدت بودند.

 

استاد حوزه علمیه قم در تبیین و تعریف وحدت ابراز داشت: وحدت به معنای کنار گذاشتن اعتقادات خود نیست بلکه به معنای کنار گذاشتن اختلافات و از بین بردن شرایط نفوذ دشمن از صف مسلمانان است.

 

عضو هیأت علمی مجمع حکمت اسلامی مانع اصلی اتحاد بین مسلمانان را دشمنی مستکبران جهان به خصوص آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: شناخت دقیق دشمنان از اسلام و مسلمانان و درک صحیح آنها از سلطه اسلام به شرط وحدت علت اصلی تفرقه بین مسلمانان است.

 

وی با اشاره به آیات قرآن کریم یادآور شد: قرآن کریم اهانت و توهین به مشرکین را نیز حرام می‏داند و اگر تفرقه اندازان به قرآن رجوع کنند دست از اهانت و سب و لعن کردن به مقدسات دیگر فرق دست خواهند کشید.

 

حجت‏الاسلام خزائلی انقلاب اسلامی را احیا کننده وحدت در جامعه اسلامی توصیف و تصریح کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همه مردم ایران اعم از شیعه و سنی اختلافات را کنار گذاشتند و پابه‏پای هم با کوتاه کردن دست دشمنان از خاک کشور و ارزش‏های اسلامی مقاومت کردند.

 

وی مراجع عظام تقلید را طلایه داران وحدت دانست و گفت: حوزه‏های علمیه و مبلغین مذهبی باید با تبعیت از مراجع تقلید وحدت و آثار مهم آن را برای مردم بازگو کنند تا مردم دشمن واقعی خود را بشناسند و برادران مسلمان خود را دشمن تلقی نکنند./1329/ت302/س

ارسال نظرات