۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۳۷۲۲۸
نماینده ولی فقیه در کردستان:

وقف می تواند اتحاد و قدرت را در جوامع اسلامی ایجاد کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: وقف در جهاد اقتصادی نقش بسزایی داشته و می تواند معیشت تعداد زیادی از مردم را تغییر دهد و کاهش فقر و عدالت اجتماعی را در جامعه به دنبال داشته باشد.
حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمد حسيني شاهرودي نماينده ولي فقيه در استان کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز در همایش استانی تجلیل از اصحاب وقف که در شهر سنندج برگزار شد، بیان کرد: وقف موضوعی است که در اسلام جایگاه خاصی دارد و در آیات متعددی از قرآن کریم به اهمیت آن اشاره شده است، وقف می تواند هم افزایی، اتحاد و قدرت را در جوامع اسلامی ایجاد کند.


وی ادامه داد: وقف صدقه جاریه به شمار می آید، وجه تمایز آن این است که جزء واجبات نیست و انسان با اختیار و با نیت در راه خدا اقدام به انجام آن می کند، وقف مالکیتی محدود است و در جهات نیات واقفین مورد استفاده قرار می گیرد، از این رواختصاص درآمد برخی از موقوفات به شکل قرض الحسنه می تواند بسیاری از مشکلات موجود را حل کند.


نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: به طور طبیعی در وقف، اخلاص نیت وجود دارد، این سنت حسنه بر جامعه و افراد آن اثرات مثبت می گذارد و باقیات و صالحات را به دنبال دارد, از این رو درآمدهای حاصل از این سنت حسنه باید در جهت نیات واقف هزینه شود.


حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه گسترش خیرات و مبرات یکی از عواقب سنت حسنه وقف است، گفت: بالا بردن درآمدهای وقف می تواند افزایش انجام کارهای خیر را در جامعه به دنبال داشته باشد، وقف انفاق متداوم است، در این عمل خداپسندانه هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و باید در خیرات، خوبی ها و گسترش آنچه که برای بشریت مهم است هزینه شود.

 

وی خاطر نشان کرد: وقف باید در اقتصاد مقاومتی نیز نقش مؤثری داشته باشد، وقف یک درآمد عمومی است و می تواند جامعه را بی نیاز کند لذا ترویج و گسترش این سنت حسنه در جامعه امری همگانی است، وقف همچنین در جهاد اقتصادی نقش بسزایی داشته و می تواند معیشت تعداد زیادی از مردم را تغییر دهد و کاهش فقر و عدالت اجتماعی را در جامعه به دنبال داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: بسیاری از موقوفات پس از پیروزی انقلاب اسلامی احیا شدند، با اقدامات صورت گرفته وقف توانست جایگاه خود را در جامعه پیدا کند.


وی در پایان با اشاره به ساخت زائرسرا برای مردم کردستان در مشهد مقدس، خاطرنشان کرد: در حال حاضر زمین برای ساخت این زائرسرا تأمین شده و مردم می‌توانند در ساخت آن با کمک‌های مالی در این کار خیر شرکت کنند.


در این همایش استانی از 50 نفر از اصحاب وقف استان به مناسبت هفته وقف تجلیل شد./967/پ203/ب6

ارسال نظرات