۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۲۳۷۵۰۱
زاکانی:

حامیان فتنه 88 از بزرگداشت حماسه 9 دی واهمه دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حماسه 9 دی برگی زرین در تاریخ انقلاب اسلامی است و عده ای بزرگداشت 9 دی را عامل اختلاف در جامعه معرفی می کنند در حالی که 9 دی تجلی وحدت ملی در سایه بصیرت است.
دكتر زاكاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، دکتر علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر همدان گفت: فتنه ای که در سال 88 رخ داد حاصل آن به  باد دادن سرمایه‌های  کشور بود، البته درس‌های فراوانی نیز برای ملت به جا نهاد که تضمین مصونیت آینده انقلاب اسلامی یکی از این درس ها بود.


وی ادامه داد: فتنه گران آبروی نظام اسلامی را بردند و نظام را به جنایت خود ساخته ای  که خود در آن سهیم بودند متهم و با سناریو سازی از حق و حقوق ملت عبور کرده، آنان امیال خود را در قالب بیانیه‌ها بیان می کردند و از حق الناس عبور کرده و مطالبات مردمی را پایمال کردند.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا بزرگ‌ترین خدمت را از جانب فتنه گران دریافت کرد، شکستن مرزهای  امنیتی کشور بزرگترین خیانت محسوب می شود و این در حالی است که ایران جزیره ثبات و لنگرگاه امنیت دیگر کشورها است.


وی تصریح کرد: چشم پوشی از پتانسیل 40 میلیون رأی مردم از دیگر خطاهای بزرگی بود که فتنه‌گران با دنبال کردن امیال شخصی خود نگذاشتند از این ظرفیت بزرگ به نفع نظام استفاده شود چرا که همین موضوع می‎توانست نظام اسلامی را از بسیاری سختی‌ها عبور دهد.

 

زاکانی افزود: برخی می گویند اینقدر از عنوان فتنه استفاده نکرده و در زمینه حماسه 9 دی سخنرانی نکنید چون عاملی برای اختلاف افکنی می شود در حالی که بزرگداشت این روز تقویت وحدت ملی است، فتنه 88 یک دعوای شخصی نیست که تمام شدنی باشد، همچنین حماسه 9 دی خاطره تاریخی نیست که فراموش شود.

 

وی عبور مردم از خواص را از ویژگی های حماسه 9 دی برشمرد و گفت: تمامی جناح ها فارغ از گرایش سیاسی و حزبی باید در زمینه 9 دی اظهار نظر و تمکین کنند، سکوت در برابر این حماسه نشان از شک و تردید افراد است و در فتنه 88 عوام از برخی خواص و نخبگان که دچار ابهام بودند جلو افتادند.


زاکانی با اشاره به اینکه در دوران فتنه بسیاری از نخبگان دچار ابهام بودند، ادامه داد: 9دی یک شاخص است و همه جناح‌ها باید نسبت به این روز عظیم اظهار نظر کنند، 9دی اعلام تجدید میثاق با اسلام، سید الشهدا(ع)، روز بیعت با رهبری انقلاب، تجلی وحدت مردم در  صحنه بود.


وی گفت: فتنه گران با ایجاد آشوب و صدور بیانیه های مختلف به ویژه بعد از سخنرانی تاریخی رهبر فرزانه انقلاب، از ولایت عبور کردند که این خطا نابخشودنی است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فتنه از نگاه فتنه‌گران یک جنگ داخلی و برای قدرت‎طلبی و دنیاطلبی بود اما از نگاه نظام سلطه مقدمه براندازی نظام اسلامی بود، در جریان فتنه 88 ما دچار عناصر منافقی شدیم که هر چقدر تذکر دادیم رعایت نکردند و این چنین به ذلت و خواری افتادند.


وی ادامه داد: اگر موضوع تحریم همه‌جانبه در کشور توسط استکبار شکل گرفت به این دلیل بود که آنان به دنبال اعمال فشار و القای بی ثباتی سیاسی در ایران بودند.


زاکانی ادامه داد: در حماسه 9 دی ماه عموم مردم از بسیاری از نخبگان ما جلو افتادند چرا که موضوع حقانیت نظام اسلامی برای مردم ما بسیار روشن بود.


وی با بیان اینکه برخی با نماد 9 دی برخورد می کنند، بیان کرد: این افراد حتی در مقابل حماسه عظیم اربعین حسینی ساکت بودند و رسانه های زنجیره ای وابسته به آنان نیز سکوت کردند، برخی تظاهر  می کنند که به شهدا علاقه دارند اما همه امکانات خود را بسیج کرده‌اند که اجازه تدفین شهید گمنام در یزد صادر نشود./967/پ202/ج

ارسال نظرات