۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۲۳۸۱۱۹
استاد دانشگاه:

حماسه 9 دی انقلاب بصیرت ها بود

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه بجنورد، حماسه نهم دی ماه سال 88 را انقلاب بصیرت ها دانست و گفت: در این روز مردم با حضور حماسی، بصیرت اسلامی و بینش سیاسی خود را به منصه ظهور رساندند.
عباس كيفي بجستاني - استاد معارف و علوم ديني دانشگاه هاي خراسان شمالي

عباس کیفی بجستانی، استاد معارف و علوم دینی دانشگاه های استان خراسان شمالی و عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن یوم الله 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، اظهار کرد: نهم دی روز نمایش همدلی و همبستگی ملی مردم و اعلام بیعت مجدد آن ها با آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی این روز را نمایشگاه بصیرت و تجدید میثاق امت با ولایت دانست و افزود: راز ماندگارى این انقلاب، اتکا به ایمان‌‌ها است به همین دلیل نیز هر جا و زمان که توده‌ عظیم مردم در سراسر کشور احساس کنند که دشمنى‌ متوجه انقلاب است، بدون فراخوان به صحنه مى‌آیند.

 

کیفی بجستانی تصریح کرد: در نهم دی ماه سال 88 پس از ماه ها فتنه گری و آشوب دشمنان داخلی و خارجی، مردم با حضور میلیونی خود اعلام کردند که نظام جمهوری اسلامی ایران و هویت دینی و مذهبی خود را با هیچ چیز معاوضه نمی‌کنند و این همان درسی است که ملت همیشه در صحنه ایران از عاشورا گرفته است.

 

وی ادامه داد: این حماسه ماندگار، انقلاب بصیرت‌ها بود که با حضور انبوه و متراکم اراده‌های به پاخاسته ملت آگاه و بیدار ایران، خاطرات دوازدهم و بیست و دوم بهمن 57 را زنده کرد.

 

این کارشناس ارشد فقه و حقوق اسلامی گفت: در نهم دی ماه بار دیگر ملت ایران آزمایش دیگری را پشت سر گذاشت؛ لذا طراحان جنگ نرم باید در توطئه‌ها و دسیسه‌هایی که علیه ملت ایران به کار می‌گیرند هیچ گاه حماسه 9 دی و نقش آفرینی ماندگار مردم بیدار ایران اسلامی را فراموش نکنند.

 

وی اظهار کرد: در نهم دی ملت شریف و تأثیرگذار ایران با حماسه‌آفرینی بی‌نظیر خود اجازه پایمال شدن خون شهدا را ندادند و مقابل دشمنانی که از لحاظ اطلاعاتی تا دندان مسلح بودند مقاومت کردند.

 

عضو جامعه قاریان قرآن کشور در ادامه با تأکید بر بصیرت افزایی در جامعه، با بیان این که ارتباط تنگاتنگی بین نماز و بصیرت است، گفت: نماز بدون بصیرت بی معنا است و نماز بدون بصیرت اثر و ارزش ندارد چرا که خداوند در آیه 14 سوره طه می فرماید: «إِنَّنِی أَنَا اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدْنِی وَأَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِکْرِی؛ من خدایى هستم که جز من خدایى نیست پس مرا پرستش کن و به یاد من نماز برپا دار» چرا که نماز عبادتی خالص است و روح عبادت در نماز خلاصه می‌شود.

 

وی تصریح کرد: بصیرت به‌ معنای کنترل هوای نفسانی انسان است و اگر کسی بصیرت، ضوابط و معیارهای شناخت حق و باطل، دشمن خدا و ولی‌الله را نشناسد بصیرت ندارد.

 

این استاد دانشگاه با بیان این که دلیل بسیاری از بی‌بصیرتی ها گم کردن معیارها است، خاطرنشان کرد: هدف نماز اوج‌بخشی به انسان است اما شرط آن است که «اقم‌الصلاة» برای ذکر خدا باشد و اقم‌الصلاة لذکری مسیر رسیدن به بصیرت است.

 

کیفی بجستانی با یادآوری این که مردم مؤمن و معتقد ایران اسلامی در دی ماه سال 88 پس از بی حرمتی فتنه گران به عاشورای حسینی دیگر اقدامات فتنه گرانه آن ها را تحمل نکرده و با حضور در میدان بساط آن ها را در هم پیچیدند، اضافه کرد: امروزه واژه حسین(ع) مغز اندیشه‌های خفته را در همه جای دنیا بیدار کرده و راهبرد سعادت و سلامت جان روح، قلب و تفکر بشریت است به گونه ای که فرهنگ حسینی سبب دمیدن روح امید به کالبد مکتب‌ها و ایدئولو‍ژی‌های بی‌جان از ارزش‌ها می‌شود.

 

وی با تأکید بر این که اتکا و توکل به قدرت لایزال الهی مهم‌ترین عامل برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی برای تمامی انسا‌ن‌ها محسوب می‌شود و توجه به آن در همه شرایط لازم و ضروری است، خاطرنشان کرد: ملت و نظام اسلامی ایران با همین رمز از فتنه ها و توطئه های بسیاری با مؤفقیت عبور کرده اند و در آینده نیز به فضل الهی، هدایت رهبری و هوشیاری و بصیرت مردم این چنین خواهد بود./9314/ت302/ب5

ارسال نظرات