۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۲۳۸۲۰۸
همزمان با سالروز حماسه نهم دی؛

همایش نهضت روشنگری و بصیرت افزایی در آمل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز حماسه نهم دی، همایش نهضت روشنگری و بصیرت افزایی در آمل برگزار شد.
بصيرت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، غلامحسین شفیع زاده، معاون استاندار مازندران، شب گذشته در همایش نهضت روشنگری و بصیرت افزایی که مسجد امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد با بیان این که حماسه نهم دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: این روز بزرگ نشانگر روحیه دشمن شناسی ملت ایران است که مردم ما حضور گسترده ای در آن داشتند.

 

فرماندار ویژه شهرستان آمل، افزود: مخالفان نظام اسلامی فتنه بزرگی در سر داشته و می خواستند ایران اسلامی را تسخیر کنند که تمام اهداف آنان در مسیر نابودی قرار گرفت.

 

وی با بیان این که مردم با بصیرت ایران اسلامی حضوری گرانقدر و ارزشمند در روز نهم دی داشتند، خاطرنشان کرد: بی حرمتی به عاشورا حادثه ای معمولی نبوده است که بتوان به راحتی از آن گذشت.

 

شفیع زاده با اشاره به این که بی بصیرتی مردم در دوران امام علی(ع) سبب شد تا این امام همام 25 سال خانه نشین شود، گفت: امام علی(ع) ناطق و مفسر قرآن بود که دشمنان با حیله های مختلف مردم را فریب دادند و ملتی که دارای بصیرت نباشد کار به این جا می رسد.

 

معاون استاندار مازندران تصریح کرد: در دوران پیامبر گرامی اسلام هم آن هایی که می خواستند به اهداف خود برسند بیان کردند نیاز به وصیت نامه نبوده و قرآن کافی است.

 

فرماندار ویژه آمل با تاکید بر این که تاریخ بهترین درس عبرت برای همگان است، گفت: در زمان امام حسین(ع) هم بی بصیرت ها امام حسین(ع) را نشناخته و از جدا کردن سر سرور و سالار شهیدان افتخار می کردند.

 

وی با بیان این که آن هایی که در برابر امام حسین(ع) قرار گرفتند روح دیانت و بصیرت در آن ها وجود نداشته است، بیان داشت: ملت ایران اسلامی حمایت از علی زمان و ولایت مطلقه فقیه را سرلوحه امور خود قرار داده است.

 

شفیع زاده با اشاره به این که حماسه نهم دی فتنه گران را از پای درآورده و آن ها را در زباله دان تاریخ دفن کرده است، افزود: دشمنانی که در راستای مقابله با نظام اسلامی گام برداشتند بعد از خطبه های رهبری در نمازجمعه نقشه های آنان خنثی شد.

 

وی با بیان این که روز نهم دی تداعی گر سال 57 بوده است، گفت: باید با هوشیاری و بصیرت راه را ادامه داده و در مسیر حمایت از رهبری و بهره گیری از فرهنگ عاشورایی توجه داشته باشیم.

 

معاون استاندار مازندران، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به ارزانی در اختیار ما قرار نگرفته است که همه باید در راستای تحکیم ارزش های نظام اسلامی گام برداشته و براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کنیم.

 

فرماندار ویژه آمل با اشاره به در پیش بودن سالروز حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل، گفت: حماسه ها و وقایع بسیاری در کشور رخ داده ولی حماسه ششم بهمن آمل در وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل ذکر شده است که نشانگر اهمیت این مساله است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات