۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۲۳۸۲۰۹
استاد حوزه و دانشگاه:

نهم دی تجلی اراده ملی در دفاع از ولایت بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: حرکت در خط قرمز سبب رسوایی فتنه گران شده و چون خدا در فتنه نبوده است منجر شد تا ابعاد آن برای همه مشخص شود.
حجت الاسلام مهدي تقي زاده، امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در محفل معرفت و بصیرت شهرستان آمل با بیان این که با مرور به تاریخ بسیاری از وقایع برای ما روشن می شود، گفت: تاریخ با همه تلخی ها آمده و در دل ها جاگرفته که آموزگار این حرکت عظیم و جهانی اسلام است.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که پیامبر اکرم در برهه ای از زمان حضور پیدا کردند که مردم در جاهلیت محض بودند، افزود: هر جایی که عقلانیت نباشد سختی های فراوانی به همراه خواهد داشت ولی دست خدا بر این حرکت جهانی است.

 

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: تلخی مسیر سبب شد تا پیامبر اکرم به شعب ابی طالب روی آورد و این تاریخ در گذر بود تا جریان غدیرخم به وجود آمده است.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به سخنی از آیت الله جوادی آملی، خاطرنشان کرد: اگر مدیری منیت را از خود خارج کرده و بتواند به ما برسد می تواند اثرگذار باشد.

 

وی با بیان این که ایمانی که در آن بصیرت نباشد تبدیل به فتنه می شود، گفت: بداخلاقی هایی در دین مبین اسلام به وجود آورده و زمینه شهادت ائمه معصومین(ع) را در آن دوران فراهم کردند.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به وقایع فتنه 88، بیان داشت: دشمنان عقده های بسیاری در دل داشته و به سبب آن که نتوانستند در اهداف و فعالیت های مختلف به چیزی دست پیدا کنند روی به فتنه انگیزی در سال 88 کردند.

 

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که عده ای برای رسیدن به اهداف خود در برابر انقلاب اسلامی ایستادگی کردند، افزود: تلاش های بسیاری در مسیر مقابله با نظام اسلامی صورت گرفت، اما بهره گیری از خط سرخ حسینی و خط سبز مهدوی سبب نابودی نقشه های آنان شده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که یکی از عوامل موفقیت انقلاب وجود خون های شهدای گرانقدر است، گفت: در کنار انقلاب وقایعی مثل حماسه ششم بهمن آمل پیش می آید که بصیرت و بیداری مردم منجر به یک انقلابی شده که در جهان در حال درخشش است.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که جنگ تحمیلی را با حمایت کشورهای متعدد بر ما ایجاد کردند تا حرکت انقلاب ناتمام شود که از داخل نیز عده ای ضربه های فراوانی وارد کردند، بیان داشت: در ایام پس از جنگ نیز خواستند از روش های مختلف بر ما فشار آورند که نتوانستند در تحریم ها و جنگ نرم به اهداف خود برسند.

 

وی با بیان این که در قضایای فتنه 88 وضعیت را به گونه ای در ذهن خود چینش کردند که دیگر کار تمام است، افزود: عده ای نیز که خود را جزو بدنه نظام می دانستند فریب غرب را خورده و تمام حیثیتشان را عرضه کردند که سبب شد خون عده ای در آن ایام ریخته شود.

 

امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: حرکت در خط قرمز سبب رسوایی فتنه گران شده و چون خدا در فتنه نبوده است منجر شد تا ابعاد آن برای همه مشخص شود.

 

حجت الاسلام تقی زاده با اشاره به این که حماسه نهم دی خط قرمز به همه افکار غیر الهی و ایستادگی در برابر همه اعتقادات سست محور بود، گفت: امروز وظیفه داریم در محضر ولایت فقیه بوده و اعتقادات و مبانی خود را به نحوی شایسته حفظ کنیم./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات