۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۲۳۸۹۲۶
گزارشی از دیدار مشاورین امور روحانیت استانداران با مراجع و علما؛

تأکید مراجع بر بکارگیری تمام توان و امکانات برای حل مشکلات مردم

خبرگزاری رسا ـ مراجع تقلید و علما در دیدارهای جداگانه با مشاورین امور روحانیت استانداران سراسر کشور از مسؤولان دولت خواستند تمام همت، توان و امکانات موجود را برای رفع مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصاد بکار گیرند.
همايش مشاورين امور روحانيت استانداران سراسر کشور ديدار مشاوران امور روحانيت استانداران کل کشور با مراجع و علماي قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مشاورین امور روحانیت استانداران سراسر کشور که به منظور شرکت در یک همایش دو روزه به شهر مقدس قم سفر کرده بودند، پنج شنبه یازدهم دی ماه با مراجع تقلید دیدار کردند.

 

حضرات آیات وحید خراسانی، ناصر مکارم شیرازی، سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، حسین نوری همدانی، عبدالله جوادی آملی، سید محمدعلی علوی گرگانی، آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی و حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی میزبانان مشاوران استانداران سراسر کشور بودند.

 

مراجع تقلید هر کدام در این دیدارها ضمن توصیه و بیان مباحث اخلاقی، خواستار تعامل بیشتر مسؤولان به ویژه استانداران با حوزویان هر استان برای رفع مشکلات مردم شدند و بر لزوم بکار گیری تمام توان و امکانات کشور برای رفع مشکلات تاکید کردند.

 

مشاورین امور روحانیت استانداران سراسر کشور یازدهم دی ماه در نخستین برنامه دیدار با مراجع تقلید، در دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی حاضر شده و از رهنمودهای این مرجع تقلید بهره‌مند شدند.

 

اکنون زمان خدمت است نه جناح بازی
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن بیان مسائل اخلاقی، در بخشی از سخنان خود جمهوری اسلامی را از نعمت‌های الهی خواند و تأکید کرد: اکنون باید دست به دست هم داد، زمان حزب و جناح بازی نیست، باید از این فرصت استفاده کرد، چرا که نمی‌دانیم تا کی این فرصت در اختیار ما است.

 

وی افزود: تندروی، سستی و تنبلی هیچ کدام درست نیست، باید به صورت معقول با سرعت کارها را پیش برد؛ مسائل فرهنگی جامعه بسیار مهم است و شرایط نامطلوبی دارد و علت آن آزادی ماهواره‌ها، اینترنت‌ها و تماس‌ها است، این‌ها در زمان ما دارند دنیا را به فساد می‌کشند و عامل فساد هستند، ولی با این وجود اسلام دارای فرهنگ قوی بوده و می‌تواند در برابر آنها بایستد.

 

دیدار با حضرت آیت‌الله وحید خراسانی
دیدار دوم مشاوران استانداران با حضرت آیت‌الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید بود که ایشان نیز ضمن توصیه‌های اخلاقی به حاضران، خواستار تلاش هر چه بیشتر آنها در جهت خدمت به مردم به ویژه در مسائل دینی شدند.

هر دولتی باید خدمات دولت سابق را بیان کند
حضرت آیت‌الله نوری همدانی سومین میزبان مشاورین امور روحانیت استانداران سراسر کشور بود، ایشان با بیان این‌که روزی مردم کشور گرفتار استضعاف فکری، فرهنگی، سیاسی و دیگر مسائل بودند، گفت: اکنون جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد سیاست اسلامی را در دنیا به نمایش بگذارد، تمام ملت و مسؤولان در این برنامه حضور دارند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که ما می‌خواهیم در برابر سیاست ظلم، دروغ، زر و زور استکبار، سیاست اسلامی را به جهانیان نشان دهیم که این کار دشواری است، اظهار داشت: مسؤولان باید سیاستی را اجرا کنند که مردم امیدوار شوند؛ همچنین خدمات انقلاب، نظام و دولت‌ها را باید برای مردم بیان کنند.

 

مشاوران استانداران در امور روحانیت پس از دیدار با حضرات آیات مکارم شیرازی، وحید خراسانی و نوری همدانی به دیدار حضرت آیات موسوی اردبیلی و علوی گرگانی رفتند.

 

صداقت و شفاف سازی لازمه کار مسؤولان
حضرت آیت‌الله موسوی اردبیلی در سخنانی انتخاب مشاور روحانی برای استانداران را کاری ارزشمند دانست و گفت: هر چند مقداری برای این کار دیر شده است، ولی امیدواریم باز هم آثار آن نمایان شود.

 

این مرجع تقلید شفاف سازی و صداقت را از ویژگی‌های مشاور روحانی برشمرد و بیان داشت: فرد وقتی موضوعی را نمی‌داند نسبت به آن اعتراف کند، ولی اگر حقیقتی را می‌داند، نباید به سبب این‌که به مزاج مسؤولی خوش نمی‌آید کتمان کند.

 

سیلی که دشمن از روحانیت خورده از هیچ گروهی نخورده است
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی نیز در این دیدار با تأکید بر این‌که مسؤولان به ویژه روحانیان نباید در کارها گرفتار تساهل و تسامح شوند، عنوان کرد: ورود روحانیت در کارهای اجرایی حکومت یکی از افتخارات است، ولی در این زمینه باید نسبت به حساسیت مسؤولیت در حکومت اسلامی توجه داشت.

 

وی ادامه داد: سیلی که دشمن در طول تاریخ از روحانیت خورده‌ از هیچ گروهی نخورده است؛ تمام مستکبران و ابر قدرت‌ها در هر عصری به دنبال مقابله با روحانیت بودند؛ چرا که همیشه سنگر دار روحانیت بوده است.

اتکا به درآمد نفت و گاز اول ورشکستگی است

دیدار مشاورین امور روحانیت استانداران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله جوادی آملی نیز دهم دی ماه صورت گرفت که مفسر برجسته قرآن کریم ضعف مدیریت را عامل مشکلات کشور دانست و اظهار داشت: نفت و گاز سرمایه کشور است که فروش سرمایه اولین روز ورشکستگی است.

 

وی افزود: حل مشکلات اقتصادی راه تأمین امنیت سیاسی کشور است، از این‌رو رهبر معظم انقلاب به این میزان نسبت به اقتصاد مقاومتی تأکید می‌کنند و این نوع مقاومت با وارد کردن کالا میسر نمی‌شود، بلکه تعبیر صادق مقاومت ایستادن ملت روی پای خود است.

 

حضرت آیت‌الله جوادی آملی اظهار داشت: مدیریت بودجه و ثروت کشور باید به دست مدیر لایق سپرده شود، برخی از افراد سفیه مدیریتی و اقتصادی هستند که نباید در این زمینه‌ها به کار گرفته شوند.

 

دیدار با آیت‌الله فاضل لنکرانی و حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی از دیگر برنامه‌های مشاورین امور روحانیت در استانداران سراسر کشور در روز پنج شنبه بود.

 

حوزه باید دولت را حمایت کند
آیت‌الله فاضل لنکرانی در این دیدار با تأکید بر همکاری متقابل میان روحانیت و دولت خاطرنشان کرد: از اول انقلاب تا به حال با این‌که روحانیت پیشانی نظام تقلی می‌شود، ولی در دایره‌ قوه مجریه و در قوه اجراییه اساساً ما حضور روشن و مؤثری را در طول دوران گذشته برای روحانیت نمی‌بینیم.

 

وی افزود: در خیلی از زمان‌ها شعار خوب و فراوانی داده شد، ولی واقعاً مردم احساس نمی‌کردند که دولت در متن آن‌ها حضور دارد و ما باید این را عملی کنیم که دولت در متن مردم حضور واقعی داشته باشد؛ این دولت نیز به حمایت روحانیت نیازمند است.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و بر لزوم رها نکردن جانب انصاف از سوی منتقدان این مسأله تأکید کرد.

 

دشمنان در برابر مرجعیت شیعه درمانده‌‌اند
حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی نیز در دیدار مشاوران استانداران محور بحث خود را قدرت مرجعیت شیعه قرار داد و با اشاره به تأثیرگذاری فتوایی جهاد حضرت آیت‌الله سیستانی در عراق، آن را نشان از قدرت مرجعیت تشیع در برابر مستکبران دانست.

 

وی افزود: دشمنان در مقابل مرجعیت شیعه درمانده شده‌اند، بوش پنج بار برای حضرت آیت‌الله سیستانی نامه نوشت که این عظمت و قدرت مرجعیت شیعه را نشان می‌دهد و باید از این ظرفیت استفاده کرد./993/پ202/ج

ارسال نظرات