۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۳۹۳۵۶
آیت الله علما:

الگو قرار دادن سنت نبوی نسخه رهایی ‌بخش مسلمانان از دسیسه‌های دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: الگو قرار دادن سیره و سنت نبوی نسخه رهایی‌بخش مسلمانان از دسیسه‌های دشمنان است، پیامبر اعظم(ص) اسوه کاملی برای تمام اعصار و دوران‌ها است.
امام جمعه كرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، امروز در جشن میلاد پیامبر اعظم(ص) و هفته وحدت که در مسجد جامع شهر پاوه برگزار شد بیان کرد: عمل به سیره رسول خدا(ص) مایه سعادت بشر است، پیامبر (ص) همه را به یک نقطه مشترک یعنی توحید دعوت کرده است، قرآن کریم پیامبر را به عنوان اول مسلم عالم معرفی می کند و رتبه و شخصیت پیغمبر  والاتر از سایر انبیاء(ع) نزد خداوند محفوظ است.


وی ادامه داد: محبت اساس خلقت است؛ اساس زندگی ما بر پایه محبت، شریعت و طریقت رسول خدا(ص) است و همه ما باید حول محور قرآن جمع شویم، ما باید همواره نعمت وجود پیامبر(ص) را شکرگذار باشیم و در راستای تفسیر و ترویج سبک و سیاق زندگی آن حضرت تلاش کنیم.


آیت‌الله علما تصریح کرد: الگو قرار دادن سیره و سنت نبوی نسخه رهایی‌بخش مسلمانان از دسیسه‌های دشمنان است، پیامبر اعظم(ص) اسوه کاملی برای تمام اعصار و دوران‌ها است، تحکیم پیوند اخوت بین مسلمانان در دنیای امروز که دشمنان وحدت آنان را نشانه رفته‌اند یکی از ضروریات است.


نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: نقشه ها و دسیسه های دشمنان نسل جوان را مورد هدف خود قرار داده، همه ما در قبال این نسل و نسل‌های آینده مسؤولیت داریم، در دنیایی که  برخی با نام اسلام به مسلمان کشی روی آورده اند وظیفه همه ما در جهت حفظ وحدت و همدلی افزایش یافته است.


وی در ادامه بیان کرد: دشمنان هر روز یک برنامه را برای ضربه زدن به اسلام طرح ریزی می کنند، از این رو بایستی مراقب و مدافع اسلام ناب و زلال باشیم، قرآن کریم به عنوان یک سرمایه عظیم در اختیار ما قرار دارد و ما نباید اجازه دهیم که آیات این کتاب الهی را به شکلی دیگر تفسیر کنند.


آیت‌الله علما خاطرنشان کرد: امروز ما با کسانی در مقابله هستیم که مدح رسول خدا(ص) را جاهلیت و برگزاری مراسمات معنوی را  بدعت می دانند و این قضایا مسؤولیت ما را سنگین تر می کند.


وی با اشاره به تهاجمات دنیای غرب علیه مسلمانان، افزود: تحکیم پایه‌های وحدت در جهان امروز وظیفه و رسالتی خطیر برای آحاد مسلمانان است.


نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با تصریح اینکه باید از تفسیر نادرست قرآن کریم جلوگیری کرد، گفت: امام راحل با استناد به منطق قرآن و سیره پیامبر(ص) دشمنان را به زانو درآورد و دروازه‌های کشور را به‌ روی اسلام گشود.


وی بیان داشت: دشمنان برای مقابله با اسلام از هر راهی وارد شده و هر روز در صدد پی‌ریزی نقشه‌ای جدید برای رسیدن به این منظور هستند، بنابراین بر همه مسلمانان به وی‍ژه علما و روحانیان شیعه و اهل سنت لازم است که با بصیرت از اسلام حقیقی دفاع کرده و مانع از ایجاد اختلاف و شکاف در جامعه اسلامی باشند./967/پ202/ب6

ارسال نظرات