۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۳۹۳۵۹
استاندار کردستان:

ایران اسلامی امن‌ترین و متحدترین کشور منطقه است

خبرگزاری رسا ـ استاندار کردستان گفت: با نگاهی به تاریخ اسلام در می یابیم که هر جا تفرقه بین مسلمانان وجود داشته دست دشمنان امت اسلامی در کار بوده است، دشمنان اسلام با راه اندازی فرقه های مختلف به دنبال ایجاد تفرقه در بین مسلمانان هستند.
استاندار كردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان امروز در مراسم جشن هفته وحدت که در مسجد جامع شهر سنندج برگزار شد، بیان کرد: به فضل الهی در کشوری زندگی می‌کنیم که وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی در آن دارای نمودی عینی است و اگر به اطراف خود توجه کنیم به این مهم پی خواهیم برد که ایران اسلامی امن‌ترین و متحدترین کشور منطقه است.


وی افزود: این امنیت و اقتدار در سایه نثار خون شهدای والامقام، رهبری‌های عالمانه امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای و مشارکت و همدلی همه اقوام ایرانی میسر شده است.


استاندار کردستان گفت: خداوند متعال پیامبر اسلام(ص) را در جامعه‌ای که در جاهلیت و شرارت در هم پیچیده بود مبعوث کرد و ایشان در میان این جامعه متشنج توانست تمدنی عظیم برای بشریت پایه‌گذاری کند.


وی افزود: این یکپارچگی امت یک و نیم میلیاردی مسلمان ناشی از اخلاق نیکوی حضرت محمد مصطفی(ص) است و باید به این مهم توجه کرد که دشمنان می‌خواهند با دور کردن مسلمانان از سیره و سنت رسول‌الله(ص) زمینه را برای خدشه‌دار کردن هویت مسلمانان و ایجاد انشقاق در صفوف امت اسلامی فراهم کنند.


زاهدی تأکید کرد: اختلاف در اندیشه، افکار و مباحث فقهی در بین مذاهب اسلامی خود نوعی ویژگی مثبت به شمار می‌آید چرا که اگر امت اسلامی را به عنوان فرزندان یک خانواده در نظر بگیریم بدون شک هرکدام از این فرزندان دارای منش و مرامی هستند.


استاندار کردستان خاطرنشان کرد: با نگاهی به تاریخ اسلام در می‌یابیم که هر جا تفرقه بین مسلمانان وجود داشته دست دشمنان امت اسلامی در کار بوده است، دشمنان اسلام با راه اندازی فرقه های مختلف به دنبال ایجاد تفرقه در بین مسلمانان هستند، باید با بصیرت افزایی در بین آحاد جامعه  وحدت و یکپارچگی موجود حفظ شود و جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگویی این وحدت در سایر ممالک اسلامی توسعه و گسترش پیدا کند.


وی تصریح کرد: جوانان باید به مذهب و دین مبین اسلام آشنایی کامل داشته باشند تا افکار آنها مورد هجمه دشمنان قرار نگیرد.


استاندار کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: بحث خشونت و فرقه‌سازی به وسیله انگلیسی‌ها در بین امت اسلامی عملیاتی شده و هم‌اکنون نیز رژیم صهیونیستی و آمریکا با تمام توان در این مسیر وارد عمل شده و می‌خواهند با فرقه‌سازی و حمایت از گروه‌های تکفیری در بین امت اسلامی ایجاد تفرقه و جنگ و خونریزی کنند.


زاهدی افزود: در پی حوادث ناگوار به وجود آمده در کشورهای اسلامی منطقه شاهد اجرایی شدن دسیسه های صهیونیست و کشورهای غربی هستیم و چیزی جز کشتار و نابودی زیرساخت‌ها برای مسلمانان باقی نمی‌ماند.


استاندار کردستان به ویژگی‌های بارز مردم کردستان و اتحاد و انسجام بین مذاهب مختلف اسلامی اشاره کرد و گفت: عشق و ارادت ویژه مردم کردستان به ساحت مقدس نبی اکرم(ص) سبب شده است که مردمان این دیار برای نخستین بار در کشور و حتی جهان اسلام بتوانند موسیقی مذهبی را پایه‌گذاری کرده و نوعی از موسیقی را با سازهای عرفانی در طول قرون متمادی به کار گیرند که در مساجد و اماکن مقدسه اسلامی نیز بتوان از آن استفاده کرد./967/پ202/ب6

ارسال نظرات