۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۲۳۹۹۸۶
حجت الاسلام محمدی خبر داد؛

ثبت بیش از 2000 موقوفه جدید از ابتدای امسال در کشور

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از ثبت بیش از دو هزار موقوفه جدید در کشور از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: با توسعه وقف ثروت و سرمایه های مادی جامعه به صورت عادلانه در میان همه اقشار جامعه توزیع می شود.
 رييس سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آستانه اشرفیه، حجت‌الاسلام‌ علی محمدی،  رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امشب در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مختار امینیان،نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با بیان این که بقاع متبرکه به عنوان مهم ترین پایگاه های اعتقادی محسوب می شوند، اظهار داشت: از طریق گسترش موقوفات و هدایت آنها می‏توان اکثر نیازها و ضروریات جامعه را تأمین کرد.

 

وی از  ثبت بیش از دو هزار موقوفه جدید در کشور از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: با توسعه وقف ثروت و سرمایه های مادی جامعه به صورت عادلانه در میان همه اقشار جامعه توزیع می شود.

 

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر این که وقف به‌عنوان یک سنت حسنه در مکتب اسلام از اهمیت بسیار والایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: از نظر اسلام وقف راه‏گشایی برای رفع محرومیت‏های مادی و معنوی جامعه و یادگار جاودانه‏ای از کرامت انسان به پیشگاه بشریت و پیوند با آفریدگار متعال است.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با تصریح بر این که احیای فرهنگ وقف اثرات معنوی بسیاری را برای جامعه به همراه دارد، خاطرنشان کرد: فلسفه تأسیس و ترویج نهاد وقف در اسلام پر کردن خل‍أها و برطرف کردن نیازهای فرهنگی اجتماعی و اقتصادی در جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان این که متبرکه همواره پایگاهی مطمئن و معنوی برای مردم‌ و قطب فرهنگی محسوب می‌شوند، گفت: مهم ترین نقشی که وقف در توسعه فرهنگ و تمدن ایفاء می کند توسعه ای معنوی جامعه است.

 

وی با اشاره به این که به‌منظور تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی برنامه‌ریزی‌های لازم نیز با کمک روحانیان و طلاب در بقاع متبرکه کشور صورت گرفته است، افزود: شناساندن معارف قرآنی و اهل‌بیت(ع) از فلسفه‌های مهم وجود بقاع متبرکه است که مردم ما با حضور در آن‌ها ارادت و محبت خود را به خاندان پیامبر(ص) اعلام می‌کنند.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف را یکی از اولویت‌های این سازمان برشمرد و افزود: وقف یکی از برترین و پر دوام ترین مظاهر احسان و نیکوکاری به مردم و خدمت به همنوعان و کمک به مصالح جامعه و تنظیم امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات