۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۲۴۰۰۰۵

دیدار مدیرکل جدید صدا و سیمای آذربایجان غربی با امام جمعه ارومیه

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل و معاونان صدا و سیمای آذربایجان غربی چهارشنبه شب با امام جمعه ارومیه دیدار و گفت و گو کردند.
ديدار مديرکل جديد صدا و سيما با امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مدیر کل جدید صدا و سیمای آذربایجان غربی چهارشنبه شب با همراهی معاونانش در دفتر امام جمعه ارومیه حضور یافته و با حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خصوص راه‌های تاثیر گذاری رسانه‌ها در امر ترویج مسایل دینی و مقابله با جنگ نرم گفت‌وگو کردند.

 

مسعود مجرد، مدیر کل جدید صدا و سیمای آذربایجان غربی در این دیدار ضمن تبریک ایام ولادت رسول‌الله(ص) و امام صادق(ع) و نیز تبریک فرا رسیدن هفته وحدت، اظهار داشت: نماینده ولی فقیه محور وحدت و همدلی در منطقه است و وحدت بین همه مسلمانان راه رشد و تعالی جوامع اسلامی را هموار می‌کند.

 

وی افزود: حکم تاریخی که مقام معظم رهبری در 25 دی 92 صادر فرمودند با گذشت یک سال از آن شاهد رویکرد مناسب به مسایل دینی و فرهنگی و تقویت نماز جمعه در ارومیه و نیز وحدت بین نیروها هستیم.

 

مجرد با اشاره به حساسیت جایگاه صدا و سیما در هر جامعه‌ای، تأکید کرد: صدا و سیما به عنوان نهاد مرتبط با مقام معظم رهبری و جایگاه ولایت در کشور، باید بدون کوچکترین تردید و انحراف در جامعه نقش آفرینی کند و این مهم نیازمند بهره‌گیری از فرامین رهبری و نماینده ایشان در استان‌ها است.

 

وی ادامه داد: شرایط مجموعه ایجاد می‌کند که صدا وسیما به عنوان زبان گویای مردم متدین و نظام اسلامی در جامعه نقش آفرینی کند و تاثیر گذار باشد.

 

مدیر کل صداوسیمای آذربایجان غربی وظیفه ذاتی رسانه‌ها را ترویج مسایل اعتقادی عنوان و تصریح کرد: ما باید شاهد هماهنگی و انسجام در بین اصحاب رسانه باشیم و به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و مسایل دینی و اعتقادی را در جامعه ترویج دهیم.

 

وی ادامه داد: مشکلاتی که تکفیری‌ها و دشمنان اسلام از لحاظ اعتقادی و دینی در منطقه دامن می‌زنند با اثر گذاری رسانه ها می‌تواند قابل حل باشد.

 

مجرد نیاز به تجدی قوا را نیاز اساسی صدا و سیمای آذربایجان غربی خواند و گفت: در سالهای گذشته از برخی از حوزه‌ها غفلت شده و نیاز به تجدید قوی و همراهی صمیمانه مسؤولان به خصوص نماینده ولی فقیه در استان با این نهاد ارتباطی و فرهنگی است.

 

مدیر صدا و سیمای آذربایجان غربی به مطالبات رهبری از صداو سیما اشاره و اظهار کرد: مهم ترین دیدگاه رهبر در خصوص رسانه‌های داخلی جذب مخاطب جدید است، رسانه باید ابتدای امر جایگاه مناسبی در جامعه داشته باشد و مورد پذیرش عموم مردم واقع شود تا بتواند نقش آفرینی کند.

 

وی افزود: رسانه‌ها نباید گرفتار سطحی نگری و کوتاه بینی شوند و باید از افراد نخبه و خوش فکر و گروه‌های مرجع در جامعه برای گسترش ابعاد دید و فعالیت خود استفاده کند.

 

مجرد خاطر نشان کرد: حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه‌ها، نماینده ولی فقیه در استان و همه روحانیت و علما و در دانشگاه‌ها اساتید و مدیران و مسؤولان دانشگاهی می‌توانند در بهبود برنامه‌های تولیدی صداوسیما تاثیرگذار باشند.

 

گفتنی است، مسعود مجرد سه روز گذشته طی مراسمی به عنوان مدیر کل جدید صدا و سیمای آذربایجان غربی منصوب شد.

 

پیش از این محسن شکرنیا مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان غربی بود./936/پ202/ب4

ارسال نظرات