۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۲۴۰۲۳۷
آیت‌الله اراکی:

جهان اسلام متحد باشد به قدرت نخست جهان تبدیل خواهد شد

خبرگزاری رسا - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، تلاش برای ایجاد اختلاف و دشمنی بین شیعه و سنی، عدم ستیز با آمریکا و صهیونیسم و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران را از ویژگی‌های گروه‌های به اصطلاح اسلامی وابسته به دستگاه‌های جاسوسی دشمن برشمرد و بر شناخت این گروه‌های فتنه‌گر تأکید کرد.
آيت الله محسن اراکي آيت الله محسن اراکي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن اراکی سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران، گفت: امروز آنچه بیش از همه دشمنان اسلام و دشمنان ملت‌های اسلامی در راه آن تلاش می‌کنند، ایجاد فتنه، دشمنی، ستیز و تفرقه بین مسلمانان است.
 
وی افزود: دشمن احساس کرده است که با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و اوج‌گیری این انقلاب و مقاومت مردم ایران در برابر توطئه‌های استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل، قدرتی در جهان در حال شکل‌گیری است که این قدرت جهانی اسلام است و در حقیقت امروز مسلمانان به قدرت خود پی برده‌اند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان این‌که دشمن می‌داند اگر مسلمانان با هم باشند و دست در دست هم دهند تبدیل به قدرت اول جهان اسلام خواهند شد، تصریح کرد: اگر اقتدار ملل اسلامی در عرصه‌های مختلف با هم گره بخورد و دست‌ها و دل‌ها با هم یکی شود، در جامعه اسلامی قدرت اول از آن ملل اسلامی است.
 
آیت‌الله اراکی اظهار داشت: سال‌های متعددی است که دشمن با نقشه‌های بسیار عمیق و برنامه‌های گسترده تلاش می‌کند با ایجاد گروه‌هایی به نام شیعه و سنی در بین جوامع اسلامی، سنی را به جان شیعه و شیعه را به جان سنی بیاندازد و به آنها بگوید که موجودیت شما در گرو نابود کردن آن طائفه دیگر است.
 
وی با بیان این‌که امروز خواب ماندن، غافل بودن و فریب دشمن را خوردن جایز نیست، همه چیز روشن شده و می‌بینیم چگونه دشمن هم فتنه‌گران به نام شیعه و هم فتنه‌گران به نام سنی را پشتیبانی می‌کند به برخی ویژگی‌های گروه‌های وابسته به دستگاه‌های جاسوسی در بین شیعه و سنی که هدفشان ایجاد جنگ داخلی در بین ملل اسلامی است اشاره کرد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب تأکید کرد: این گروه‌های فتنه‌گر تلاش می‌کنند حرفی بزنند و رفتاری انجام دهند که آن گروه دیگر را به دشمنی وادارد؛ ما به عنوان شیعه با اهل سنت اختلاف نظر داریم و به امامت بلافصل امام علی(ع) و امامان دوازدگانه معتقد هستیم و البته آنها عقیقده دیگری دارند اما هر دو مسلمان هستیم و به پیامبر اکرم(ص) و قرآن واحد ایمان داریم و به سوی قبله واحد نماز به جا می‌آوریم.
 
وی گفت: تفرقه‌افکنان علیه جمهوری اسلامی و متدینان حرف می‌زنند اما هیچ‌وقت علیه آمریکا و اسرائیل سخن نمی‌گویند، ماهواره‌هایی که به نام‌های مختلف گاهی به نام ائمه اطهار(ع) راه افتاد تنها کارشان ستیز با مسلمانان است و هیچ وقت با آمریکا و اسرائیل ستیزی ندارند بلکه جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به مردم فلسطین به باد انتقاد می‌گیرند.
 
آیت‌الله اراکی با بیان این‌که فلسطینی‌ها از مرزهای اسلامی حمایت می‌کنند، تصریح کرد: حتی اگر یک بیگانه غیر مسلمان از مرزهای اسلامی حراست و حفاظت کرد ما موظف هستیم او را کمک کنیم چه برسد به مسلمانی که نام محمد و آل محمد(ص) را بر زبان جاری می‌سازد؛ اینها در حقیقت با نظام جمهوری اسلامی ایران معاند هستند.
 
وی توصیه کرد: اجازه ندهیم این‌ها در مساجد، جوامع و هیأت‌های حسینی نفوذ کنند، هیأتی‌ها و مداح ها هوشیار باشند، علما و روحانیان مواظبت کنند که این گروه‌ها در جمع‌های ایمانی ما نفوذ نکنند و جمع ما را متلاشی نکنند، اینها می‌خواهند اجازه ندهند عاشورایی که ما را یکی می‌کرد این عاشورا ما را یکی و اربعین بار دیگر ما را متحد کند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: دشمنان به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل در عراق، سوریه، یمن و دیگر نقاط مختلف جهان فتنه ایجاد کردند تا مانع شکل‌گیری آن قدرت اسلامی واحد و آن امت اسلامی واحد شوند، همه باید هوشیار باشیم و توطئه‌های دشمنان را به درستی تشخیص دهیم./920/پ202/ج
ارسال نظرات