۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۲۴۱۱۴۷
دبیر ستاد اقامه نماز مازندران:

نهادینه کردن فرهنگ نماز مهم ترین راه مقابله با شبهات دینی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد اقامه نماز مازندران با اشاره به تلاش دشمنان در ایجاد شبهات دینی در میان مردم به ویژه جوانان گفت: نهادینه کردن فرهنگ نماز مهم ترین راه مقابله با شبهات دینی است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، دبیر ستاد اقامه نماز مازندران امروز در جلسه ستاد اقامه نماز استان در ساری با تأکید بر نهادینه شدن جایگاه نماز در جامعه گفت: مفهوم واقعی نماز باید در بین آحاد جامعه اسلامی تقویت شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که نماز تنها وسیله برای ارتباط معنوی با خداوند متعال است، تصریح کرد: یکی از وسایل سکونت خاطر و آرامش باطنی در انسان‌ها ازدواج و ذکر و یاد خداوند است. 

 

وی با تاکید بر این که بهترین لحظات عمر انسان در هر شرایط و زمانی لحظه در یاد و ذکر خدا بودن است، ادامه داد: با انجام واجبات الهی و نماز، زنگار از قلب انسان‌ها زدوده و لطافت و پاکی و محبوبیت جای آن را می‌گیرد که این امر به دلیل حسنات این فریضه است. 

 

حجت الاسلام ابراهیمی عنوان کرد: با توجه به اهمیت فریضه نماز در بین مسلمانان و جوامع اسلامی اگر این امر مهم در همه جا پیاده و روح معنویت نماز بر جامعه حاکم شود زمینه و بساط فساد نیز برچیده خواهد شد و بسیاری از معضلات اجتماعی و آسیب های فرهنگی کاهش می یابد.  

 

وی با تاکید بر گسترش فرهنگ نمازخوانی در جامعه و حکمیت این فریضه الهی، ابراز کرد: باید تلاش کنیم در زمینه گسترش فرهنگ نمازخوانی در جامعه بیشتر کار کنیم چراکه اگر بسیاری از هزینه‌ها را که در زمینه‌های بازدارندگی و مقابله با مظاهر فساد و بی بندوباری صرف می‌شود در حوزه نماز هزینه می‌کردیم اکنون بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه برطرف می‌شد چرا که پیشگیری مهم تر از درمان است.

 

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران با اشاره به تلاش دشمنان در ایجاد شبهات دینی در میان مردم به ویژه جوانان گفت: نهادینه کردن فرهنگ نماز مهم ترین راه مقابله با شبهات دینی است.

 

مدیر کل ارشاد مازندران با بیان این که شبهات دینی امروز با ابزارهای پیشرفته در جامعه در حال گسترش است خاطر نشان کرد: گسترش فرهنگ نماز و نماز خوانی یکی از مهم ترین ابزارهای مقابله با این شبهات دینی است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که تبلیغات دینی در جامعه باید همسو با یکدیگر و با هدفی مشخص صورت گیرد بیان داشت: متأسفانه در حال حاضر این مسأله حکم فرما نیست و همسویی کامل در تبلیغات دینی وجود ندارد.

 

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران موازی کاری در روند تبلیغ دینی را یکی از آسیب های مهم در این بخش دانست و تصریح کرد: موازی کاری در تبلیغات دینی به جای هدف گذاری مناسب به سهل انگاری ختم می شود.

 

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سال جدید، توسعه و تجهیز مساجد بین راهی را در استان لازم و ضروری دانست و گفت: متأسفانه مساجد بین راهی مازندران کم است و در حال حاضر نیز متولی مشخصی وظیفه اداره آن را ندارد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات