۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۲۴۱۲۲۸
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

طلاب امام زمانی با تمام توان در ترویج دین، قرآن و شریعت تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که همه طلاب سربازان امام زمان(عج) هستند، گفت: امام عصر انتظار دارد برای او کار کنیم و برای غیر دین، قرآن و شریعت کار نکنیم، بنابراین برای رسیدن به چنین جایگاهی باید با همت در عرصه دین و اسلام تلاش کنیم.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم شامگاه دیروز در همایش پیوند های آسمانی طلاب و روحانیان در مجتمع گردشگری خورشید اردهال کاشان گفت: انسان هایی که در این دنیا هیچ چیزی نداشته باشند اما علم داشته باشند، همه چیز دارند و بر عکس آن نیز انسان هایی که همه چیز داشته باشند اما علم نداشته باشند همه چیز را از دست داده اند.

 

وی افزود: این روایت نهایت تعریف علم است که اگر تمام ادیبان جهان نیز دور یکدیگر جمع شوند نمی توانند با یک جمله به این کوتاهی عظمت علم را بیان کنند.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که با داشتن علم که بهترین گوهر الهی است قیمتی ترین انسان ها خواهید بود، افزود: خداوند به دلیل گوهری که به حضرت آدم و شما طلاب حوزه علمیه داده است، این فرصت را دارید تا به واسطه آن به موفقیت های بزرگی برسید.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: با بررسی زندگی بزرگان و افراد موفق متوجه می شویم که اکثراً بدلیل داشتن زوج مناسب به این مقام رسیده اند که زوج خوب به شرط تلاش و همراهی زوجین می تواند همسرش را به هر رتبه ای برساند.

 

وی افزود: شما طلاب می توانید پله های ترقی را تا مرجعیت علمی، امام، رهبر و مرجعیت جهانی طی کنید که این مهم با کمک و همراهی تمام عیار زوجین و توکل به خداوند متعال امکان پذیر است.

 

امام جمعه مشهد اردهال همچنین با اشاره به این که همه طلاب سربازان امام زمان(عج) هستند افزود: امام عصر انتظار دارد برای او کار کنیم و برای غیر دین، قرآن و شریعت کار نکنیم، بنابراین برای رسیدن به چنین جایگاهی باید با همت در عرصه دین و اسلام تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام سلیمانی گفت: از همسران طلاب انتظار می رود با توجه به کمبود های ابتدای زندگی و مشکلات اقتصادی جامعه، همکاری فکری اعتقادی را با طلاب داشته باشند که اجر این صبر و همدلی را امام زمان (عج) به دلیل همراهی با سربازانش خواهد داد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر همت در تحصیل و تهذیب افزود: درس و علم آموزی را با اندکی مشکل تعطیل نکنیم که تحقیق و درس فقط مخصوص روزهای کاری و درسی نیست بلکه باید از هر فرصتی برای تلاش در این مسیر الهی استفاده کرد.

 

حجت الاسلام سلیمانی گفت:با دقت، فکر و تعمق در درس به رتبه های بالای علمی خواهید رسید و در صورت درس خواندن بدون تفکر عمیق در مباحث علمی، مطالب به شکل صحیح در ذهن نهادینه نخواهد شد.

 

شایان ذکر است، ازدواج طلاب و روحانیون با حضور 83 زوج جوان از سراسر منطقه کاشان از روز پنجشنبه 25 دی ماه با سخنرانی امام جمعه منطقه مشهد اردهال اردهال کاشان آغاز و در ادامه حجت الاسلام و المسلیمن سید محمد موسوی، امام جمعه شهرستان آران و بیدگل، حجت الاسلام منصور فرجی رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه منطقه کاشان سخنرانان این همایش بودند.

 

گفتنی است، برنامه پایانی این مراسم الهی باشکوه، حضور در جوار مضجع حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) و شرکت در نماز جمعه منطقه مشهد اردهال بود تا زوج های جوان از برکات این امامزاده واجب التعظیم متنعم شوند./1307/پ202/ب6

ارسال نظرات