۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۴۱۲۹۲
در قم برگزار می‌شود؛

یازدهمین اجلاس سالانه هیأت امنا و مدیران حوز‌ه‌های علمیه خواهران

خبرگزاری رسا ـ معاون امور شهرستان‌های حوز‌ه‌های علمیه خواهران با اشاره به برگزاری اجلاس سالانه هیأت امنا و مدیران حوزه‌های علمیه خواهران گفت: این اجلاس در راستای حرکت روان‌تر برای پیشرفت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود.
حجت الاسلام ابراهيميان، معاون امور شهرستان هاي حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رسول ابراهیمیان معاون امور شهرستان های حوزه های علمیه خواهران پیش از ظهر امروز در نشستی خبری از برگزاری یازهمین اجلاس سراسری رؤسای هیأت امنا و مدیران واحدهای آموزشی و تربیتی حوزه های علمیه خواهران در قم خبر داد.
 
وی با اشاره به برگزاری هر ساله این اجلاس خاطرنشان کرد: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با حضور مؤسسان، کسانی که مدرسه علمیه خواهران را تأسیس کرده اند و رییس هیأت امنا هستند و اغلب مرد بوده و همچنین با حضور مدیران حوزه های خواهران که همگی از بانوان هستند اجلاس سالانه تشکیل می شود.
 
حجت الاسلام ابراهیمیان با توجه به اهداف برگزاری اجلاس سالانه هیأت امنا و مدیران تصریح کرد: اهداف اجلاس به چند بخش تقسیم می شود؛ تبیین اهمیت و نقش جایگاه مدیران و هیأت امنا در اداره مدارس، بستر سازی ارتباط مستمر و هدفمند با مسؤولان مرکز، هماهنگی و تجمیع آراء و عقائد در ارتباط برای اداره مدارس علمیه خواهران، دستیابی به راهکارهای عملی برای مشکلات پیش رو، انتقال آخرین تغییرات و خط ستاد به مدیران و مؤسس از اهداف برگزاری اجلاس سالانه می باشد.
 
وی به تأثیرگذاری برگزاری اجلاس سالانه در عملکرد بهتر حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: تبادل نظرات در جلسه بین مدیران و مرکز باعث می شود که حرکت مدیران بهتر و روان تر برای اداره حوزه شده  و اثر بیش تر در آموزش طلاب حاصل می شود.
 
معاون شهرستان های حوزه علمیه خواهران افزود: اجلاس امسال در سالن اجلاس مدرسه امام کاظم(ع) از روز سه شنبه 30 دی که کمیسیون های پیش نیاز اجلاس برگزار شده و چهارشنبه 1 بهمن با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی رسما جلسه برگزار می شود.
 
وی با بیان آماری از حوزه های علمیه خواهران کشور ادامه داد: در کشور 413 واحد آموزش خواهران وجود دارد که در سطوح دو، سه و چهار با بیش از 78 هزار طلبه در حال فعالیت هستند که تعدادی از این طلاب فارغ التحصیل شده اند، همچنین این مراکز بوسیله هیأت امنا اداره می شوند که اعضای هیأت امنا متشکل از هفت یا نه نفر است و الزاما در بین هیأت امنا سه روحانی و مدیر حضور دارند.
 
گفتنی است این اجلاس صبح روز سه شنبه 30 دی به مدت دو روز فعالیت خود را آغاز می کند./1322/پ202/ف
ارسال نظرات