۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۴۱۶۰۵
عضو جامعه مدرسین مطرح کرد؛

همگرایی فرهنگی کشورهای اسلامی برای مقابله با توهین به مقدسات/ غرب بدترین خشونت های فرهنگی را به بهانه آزادی بیان انجام می دهد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی با تاکید بر همگرایی فرهنگی کشورهای اسلامی برای مقابله با توهین به مقدسات مسلمانان، تصریح کرد که غرب به نام آزادی بیان بدترین خشونت های فرهنگی را مرتکب می شود.
حجت الاسلام و المسلمين نظري شاهرودي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم
حجت الاسلام والمسلمین حسن نظری شاهرودی معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اهانت به پیامبر اکرم (ص) را طرحی صهیونیستی دانست و با محکوم کردن آن، گفت: طی حرکتی از قبل طراحی شده توسط صهیونیسم جهانی آمریکا و اروپا چنین اهانتی به پیامبر اسلام صورت می گیرد تا اذهان را متوجه آن کنند و باعث بی توجهی مردم جهان به مسأله دیگری شوند.
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به سیاست های خصمانه آمریکا در سوریه و عراق اشاره کرد و ادامه داد: سیاست هایی که آمریکا در سوریه و عراق پیش گرفته بود به وسیله گروه های تکفیری کوچک و بزرگ پیگیری می شد؛ در عراق و سوریه مأموریت این گروه ها به خاطر مقاومت مردم این کشورها و کمک و مساعدت نیروهای ایرانی به شکست انجامید و توهین به پیامبر وسیله ای بود برای جلب توجه مردم دنیا.
حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی افزود: غربی ها قصد دارند تا به مردم خود القا کنند که مسلمانان انسان های غیر منطقی احساسی و دارای حساسیت های افراطی و بی موردی هستند؛ آنها با تشکیل گروهک تکفیری داعش و خشونت های بی سابقه در منطقه قصد دارند آن را یک نمونه عینی از اسلام و اعضای آن را نمونه ای از یک مسلمان نشان دهند.
وی با تاکید بر این که رفتار و گفتار غربی ها در زمینه آزادی بیان و حفظ حقوق و شخصیت و کرامت انسان ها متناقض است، ابراز داشت: دشمنان اسلام با وجود تناقض میان سخنان و اعمالشان آن تناقض را به خاطر حرکت سیاسی که آرمانشان است نادیده می گیرند.
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: آزادی بیان در غرب به صورت کلی وسیله ای است که بدترین خشونت های فرهنگی به وسیله آن انجام شود؛ در همان سرزمین فرانسه که اهانت به پیامبر اکرم (ص) آزاد است آیا می توانند به پاپ که فردی غیر معصوم است توهین کنند یا کاریکاتورش را بکشند؟
حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی همگرایی فرهنگی در کشورهای مسلمان را یکی از روش های مقابله با تکرار چنین اهانت هایی به مقدسات اسلامی دانست و گفت: کشورهای ایران، پاکستان، افغانستان و مانند اینها باید بیایند و از لحاظ فرهنگی و سیاسی این جریانات را به چالش بکشند تا صهیونیست ها هر روز یک برنامه را در اهانت به مقدسات اسلامی طرح ریزی نکنند.
وی یکی دیگر از روش های تقابل با دشمنان اسلام را روش های اقتصادی عنوان کرد و افزود: کشورهای اسلامی اگر غیرت داشته باشند می توانند تنها با اعلام کاهش تولید نفت تأثیر بسزایی در قیمت نفت جهانی و اقتصاد دنیا داشته باشند و با ایجاد تشنج در اقتصاد جهانی قدرت خود را نشان دهند.
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در این راستا با ایجاد تشنج در بازار جهانی مستکبرین خواهند دانست که توهین به مقدسات اسلامی چه پیامدهای وخیمی را برای آنان خواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی درخواست کرد: دیپلماسی منظمی برای گرد هم آوری کشورهای اسلامی اندونزی، پاکستان، ترکیه، مصر، عراق و ایران انجام شود تا با حرکت های موازی و متحد مانند تحریم واردات فرانسه یا فعالیت های دیگر شرکت های تولید کننده را تحت فشار قرار دهند و آنها این فشار را به رؤسای کشورشان منتقل کنند.
وی اعلام اعتراض دکتر ظریف وزیر امور خارجه ایران نسبت به اهانت به پیامبر را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: هر چند آقای دکتر ظریف به وظیفه اسلامی که خود که محکومیت چنین اقدامی است عمل کرد اما جای آن داشت که با صدور بیانیه ای اعتراض کشور جمهوری اسلامی ایران را به گوش جهانیان برسانند./836/ت302/ج
ارسال نظرات