۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۴۲۰۳۶
نماینده ولی فقیه در سپاه زنجان:

اهانت به رسول خدا با بازی های حزبی مخلوط نشود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان با اشاره به توهین نشریه شارلی ابدو و یکی از روزنامه‌های داخلی به رسول خدا(ص) و عدم موضع گیری مناسب از سوی دولت گفت: اهانت به ساحت پیامبر(ص) را با بازی های حزبی مخلوط نکنیم.
حجت الاسلام متين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام علی متین، نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان، امروز در تجمع اعتراض آمیز طلاب حوزه های علمیه زنجان در محکومیت اهانت به ساحت پیامبر(ص) که در مسجد جامع این شهر صورت گرفت با اشاره به نقاط کمال بشریت گفت: برای رسیدن بشر به قله های کمال دو چیز برای او لازم است.

 

وی در ادامه افزود: یکی از مواردی که برای رشد انسان و حرکت او به سوی قله های کمال لازم است برنامه ریزی مناسب و دیگری الگویی جامع که در این راه برای انسان راهنما باشد که در غیر این صورت و بدون وجود این دو امر بشر نمی تواند به رشد قابل توجهی دست یابد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه زنجان در ادامه با اشاره به شاخصه های یک دین الهی اظهار داشت: دین باید هم برنامه داشته باشد و هم الگویی تمام عیار برای انسان ها معرفی کند تا این الگو یک نوع دلگرمی باشد برای کسانی که در این راه قدم گذاشته و جویندگان طریق حق هستند.

 

این مسؤول در ادامه با بیان این که خداوند در قرآن الگویی تمام عیار برای انسان ها معرفی کرده است تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم و در سوره مبارکه احزاب یکی از بهترین الگوهای خود را برای راهنمایی انسان به سوی قله های کمال معرفی کرده است، کسی که به همراه او برنامه ای مشخص نیز برای رشد انسان ها فرستاده و او کسی نیست جز حضرت محمد(ص) و ایشان کسی است که خداوند از او و از برنامه هایش حمایت تمام عیار کرده هر چند کافران و دشمنان از این کار اکراه دارند.

 

وی در ادامه با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت پیامبر اکرم (ص) تأکید کرد: اهانت به پیامبر (ص) مختص این زمان نیست و در زمان های گذشته و حتی در زمان خود ایشان نیز دشمنان به او توهین و اهانت می کردند که البته بنابر مقتضیات زمان ابزار و طریقه آن فرق کرده است و خداوند نیز در جواب همه آنها توهین کنندگان به ایشان را لعن کرده است.

 

حجت الاسلام متین در ادامه افزود: اصل این حرکت بسیار زشت نشریه شارلی ابدو از سال گذشته و با کشیدن کاریکاتور پیامبر عظیم الشأن اسلام آغاز شد که با اعتراض های شدید مسلمانان و به آتش کشیدن ساختمان نشریه مواجه شد که البته شاید بتوان گفت بزرگ ترین هدف این نشریه پوچ و بدون محتوا و بی خاصیت معروف شدن در سریع ترین زمان ممکن بود که به هر ابزاری متوسل شدند و البته نمی توان دست های پشت پرده صهیونیست ها را نیز نادیده گرفت.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان در ادامه با انتقاد از دولتمردان در عدم موضع گیری محکم در این قضیه خاطرنشان کرد: امروز نباید اهانت به ساحت رسول الله(ص) با بازی های حزبی مختلط شود به عنوان نمونه چرا اقدام روزنامه «مردم امروز» در توهین به پیامبر(ص) همسو با رسانه های غربی از سوی دولتمردان محکوم نشد یا این که عدم حضور آقای ظریف در پاریس یا نشست ژنو می توانست حرکت خوبی در محکومیت این اقدام باشد که متأسفانه این عمل انجام نگرفت و ما موضع محکمی از سوی دولت در این قضیه مشاهده نکردیم.

 

وی در پایان با اشاره به اهداف نشریه شارلی ابدو و روزنامه مردم امروز در توهین به پیامبر(ص) گفت: یکی از اهداف نشریه هایی مانند شارلی ابدو و روزنامه مردم امروز از اهانت به رسول خدا (ص) این است که هر چند مدت یک بار مردم و مسلمانان را مورد امتحان قرار می دهند که چقدر به خطوط قرمز اعتقادی خود پایبند هستند.

 

گفتنی است؛ در این تجمع اعتراض آمیز طلاب با سر دادن شعارهای «لبیک یا رسول الله»، «مرگ بر فرانسه»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» انزجار خود را از اهانت به ساحت قدسی پیامبر(ص) نشان دادند./949/پ202/ب4

ارسال نظرات