۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۴۲۰۵۲
برای نخستین بار؛

کنگره شهدای دانشجو خوزستانی در اهواز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: کنگره 314 شهدای داشجو خوزستان، یازدهم اسفند در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور خانواده شهدا برگزار می شود.
محمد رعايايي ، سرپرست دانشگاه شهيد چمران اهواز

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، محمد رعایایی، سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز، صبح امروز، در نشست خبری کنگره شهدای دانشجو، با محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی نسبت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: کشورهای غربی با برنامه ای از پیش تعیین شده و با نام آزادی بیان به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) توهین کردند.

وی با اشاره به این که کنگره ملی دانشجو برای نخستین بار در کشور و خوزستان برگزار می شود، عنوان کرد: خوزستان به عنوان پیشگام دفاع مقدس و استانی شهید پرور، برگزاری مراسمی برای بزرگ داشت شهدای دفاع مقدس ضروری است.

رعایایی با بیان این که دانشگاه شهید چمران اهواز وظیفه برگزاری کنگره شهدای دانشجوی خوزستانی را برعهده دارد، افزود: برای اجرای بهتر کنگره شهدای دانشجو جلسات گوناگونی با مسؤولان استانی برگزار شد.

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به هجمه های دشمن در زمینه های فرهنگی تأکید کرد: برگزاری جلساتی با عنوان آسیب شناسی برنامه های فرهنگی و کنگره شهدای دانشجو ضروری است.

وی با بیان اهداف برگزاری کنگره شهدای دانشجو افزود: هدف حقیقی برگزاری کنگره شهدای دانشجو، ایجاد فضایی معنوی در جامعه به ویژه در قشر دانشجو است.

رعایایی با اشاره به این که در استان خوزستان 314 شهید دانشجو وجود دارد، ابراز داشت: کنگره 314 شهدای داشجو خوزستان، یازدهم اسفندماه در دانشکده علوم دانشگاه چمران اهواز با حضور خانواده شهدا برگزار می شود.

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این که در برنامه کنگره شهدای دانشجو خوزستان از سرداران استانی و کشوری دعوت می شود، اظهار داشت: سرداران استانی و کشوری سخنرانان نخستین کنگره 314 شهدای دانشجوی خوزستان هستند.

وی با اشاره به برنامه های اجرا شده در راستای گرامی داشت یاد و خاطره شهدا ابراز داشت: برگزاری جشنواره ورزشی شهدا برادران و خواهران، برگزاری مراسم سالگرد تدفین شهدای دانشجو از مهم ترین برنامه ها اجرا شده هستند.

رعایایی نام گذاری برخی از ساختمان های دانشگاه ها به نام شهدا، چاپ کتاب با عنوان گنجینه شهدا، بازدید از خانواده شهدای دانشجو از برنامه های در دست اجرا هستند، ادامه داد: تجلیل از شهید احمد مرادی به عنوان شهید شاخص دانشجو، نصب تندیس شهدای دانشجو در برخی میدان های دانشگاه های خوزستان، از دیگر برنامه های کنگره شهدای دانشجو خوزستان است.

گفتنی است، در پایان نشست خبری کنگره شهدای دانشجو در اهواز از سالن کنفرانس سردار شهید موسی اسکندری رونمایی شد./9453/پ202/ب2

ارسال نظرات