۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۴۲۰۸۶
رییس ستاد بزرگداشت حماسه ششم بهمن:

حماسه مردم آمل در دفاع از حکومت ولایی تاریخی و ماندگار است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل با تأکید بر این که حماسه ششم بهمن آمل تاریخی و ماندگار است، گفت: این حماسه بزرگ از چنان عظمت و مقام والایی برخوردار است که حضرت امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خویش از شهر آمل و مردم فداکار آن به نیکی یاد کردند.
فرماندار آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، غلامحسین شفیع زاده، رییس ستاد بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل، امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که حماسه اسلامی ششم بهمن سندی گویا از وفاداری ملت بزرگ ایران اسلامی به آرمان‌های انقلاب اسلامی است، گفت: حماسه ششم بهمن به عنوان یک رخداد بزرگ تاریخی است که برای همیشه به یادگار می‌ماند.


وی با بیان این‌که حماسه ششم بهمن آمل سند ولایت‌مداری مردم دیار علویان است، بیان داشت: این حماسه بزرگ از چنان عظمت و مقام والایی برخوردار است که حضرت امام خمینی(ره) در وصیت‌نامه سیاسی الهی خویش از شهر آمل و مردم فداکار آن به نیکی یاد کردند.


فرماندار ویژه آمل، ادامه داد: در روز ششم بهمن سال 60 گروهک معاند اتحادیه کمونیست ها علیه نظام سنگر گرفته و مبارزه با ولایت فقیه و در نهایت ایجاد جامعه کمونیستی را در دستور کارخود قرار داده بودند.


شفیع زاده با تأکید بر این‌که این گروهک قیام شهری را برای رسیدن به اهداف خود برگزیده بود، افزود: آن ها آمل را به لحاظ استراتژیک و نزدیکی به پایتخت مورد توجه قرار دادند که می خواستند در راستای تحقق اهداف خود گام بردارند.


رییس ستاد بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل، ادامه داد: در حقیقت آن ها جبهه سومی را در کنار دو جبهه جنگ تحمیلی ایران و عراق و جبهه دموکرات به راه انداخته بودند.


وی در بیان تحرکات اولیه گروهک منافقین، افزود: نخستین تحرک نظامی گروهک کمونیستی در هجدهم آبان واقع شد که برای قطع هرگونه کمک رسانی از تهران،‌ محور هراز در 15 کیلومتری آمل را مسدود کردند و به همین ترتیب درگیری هایی را ایجاد کردند که مهم ترین درگیری در روز ششم بهمن بود.


فرماندار ویژه آمل با اشاره به این که در این درگیری نیروهایی در مناطق مختلف آمل و درنیمه های شب اقدام به سنگر سازی وایجاد مواضع کرده بودند، گفت: مردم آمل توانستند در این روز پاسخ مناسبی را به گروهک منافقان دهند.


شفیع زاده با اشاره به خیزش همه مردم آمل در دفاع از حکومت ولایی ایران اسلامی، تصریح کرد: درصبح ششم بهمن سال 60 ستاد عملیات مرکب ازسپاه ، اطلاعات ، ژاندارمری و نیروهای داوطلب مردمی با گرفتن اسلحه به مقابله برخواستند.


وی، ادامه داد: در این روز همه مردم آمل از زن و مرد و پیر و جوان با آوردن شن و گونی اقدام به سنگر سازی و نبرد سنگر به سنگر کردند که در نهایت درهمان روز سه شنبه ششم بهمن 60 تمام مواضع خود را از دست دادند و ا زفردای همان روز آرامش به شهر بازگشت.


رییس ستاد بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل استفاده از ظرفیت کشور را در گرامی داشت این حماسه بزرگ مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در نظر داریم با استفاده از ظرفیت استانی و کشوری شکل و هدف این حماسه بزرگ را به نسل جوان انتقال دهیم تا تلاشی برای ماندگاری این واقعه تاریخی آمل و از طرفی پاسداری از خون پاک چهل شهید بزرگوار این شهرستان باشد.


ور در رابطه با عظمت این حرکت مردمی آمل، گفت: امروز ما دنبال تعریف یا تفهیم درخصوص اهمیت حماسه بزرگ مردم آمل در ششم بهمن سال 60 نیستیم یا نباید باشیم زیرا وقتی که حضرت امام خمینی(ره) با اهتمام ویژه  در وصیت‌نامه سیاسی الهی خویش از این حماسه بزرگ  یاد می‌کنند و یا مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و مدیران شهرستان و استان در سال 88 بر اهمیت آن قیام بزرگ تاکید دارند مطمئنا حجت بر مدیران امر تمام شده و سعی ما باید بر این باشد که در معرفی و شناساندن این حماسه بزرگ توجه داشته و شیوه‌هایی گویاتر و همه‌گیر را در این خصوص به کار گیریم.


فرماندار ویژه آمل  با تاکید بر این که حماسه ششم بهمن آمل تاریخی و ماندگار است، گفت: کارهای بزرگی در جهت حفظ و ثبت آثار این حماسه در حال انجام است که از جمله آن برگزاری بیش از یکصد برنامه فرهنگی، هنری و سیاسی ،  اکران فیلم سینمایی حماسه ششم بهمن در شبکه ملی و چاپ و عرضه کتا‌ب‌های مختلف در این رابطه در دستور کار قرار دارد./1314/پ202/ب6

ارسال نظرات