۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۴۲۵۴۷
آیت الله نوری همدانی با اشاره به پیام اخیر رهبر انقلاب:

جوانان غربی با شناخت اسلام ناب هرگز اسیر توطئه ها نخواهند شد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به پیام رهبرمعظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، گفت: اگر ملت‌ها اسلام ناب را از سرچشمه بشناسند دیگر فریب مدعیان دروغین و توطئه‌گران اسلام ستیز را نخواهند خورد.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار جمعی از طلاب برادر و خواهر شهرستان بناب و لامرد اظهار داشت: ما در شرایطی هستیم که دشمنان اسلام جریان‌های تکفیری، داعش، سلفی‌ها، ‌وهابیت و بوکوحرام را برای خدشه دار کردن چهره اسلام حمایت و تجهیز می کند.

وی انگیزه دشمنان از این توطئه‌ها را جلوگیری از شناخت و گسترش اسلام ناب در جهان عنوان کرد و گفت: آنها می‌دانند که اگر معارف ناب اسلامی در جهان به درستی معرفی شود دیگر جایی برای زیاده خواهی‌ها و چپاول ملت‌ها باقی نمی‌ماند از این رو تلاش می‌کنند تا ملت‌های دنیا را از اسلام بترسانند تا هیچ‌گاه به سراغ آن نیایند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، ابراز داشت: همان‌گونه که ایشان فرموند باید اسلام را از سرچشمه شناخت در غیر این صورت در دام امثال وهابیت و داعش خواهند افتاد که مدعی اسلام هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که در شرایط کنونی، دنیا شدیدا نیاز به عالمانی دارد که آگاه، هوشیار، آگاهی بخش و مبارز باشند، گفت: پرورش چنین افرادی در مقابل آن جریان‌های انحرافی بسیار ضروری است.

وی اظهار داشت: قرآن «نفر» یعنی کوچ کردن را برای دو گروه واجب می‌داند«فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن کُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّیَتَفَقَّهُواْ فِی الدِّینِ وَلِیُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ»؛ یکی عده‌ای که برای شناخت اسلام باید از هر طایفه‌ای کوچ کنند و پس از تحصیل بازگردند و آن را به دیگران نیز بشناسانند؛ این کار وظیفه طلاب است.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه«انْفِرُوا خِفَافًا وَثِقَالا وَجَاهِدُوا بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ»گفت: همچنین زمانی که دشمن به ما حمله کرده و تهدید می‌کند نیزعده‌ای جهادگر و بسیجی باید برای مقابله با آنان به مرزها کوچ کنند و جلوی دشمن را بگیرند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم این دو گروه را حافظان اسلام خواند و افزود: برخی این توفیق را داشته‌اند که در هر دو عرصه وارد شوند یعنی همانند شیخ مفیدها و شیخ طوسی‌ها در میدان جنگ نرم مجاهدت کرده و در شرایط لازم همچون مالک اشترها به میدان جنگ سخت وارد شده‌اند./928/پ202/ج

ارسال نظرات